Presidenter spiller golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Presidenter spiller golf

Post by Freud »

Jeg leser at president Trump spilte en 18hulls-runde med Rory, på Trumps bane i Florida. Skal vi bue eller applaudere, eller hva...?
Jeg leser også at Obama i sin presidentperiode spilte ca. 40 golfrunder i året. Skal vi bue eller applaudere?
User avatar
Mathias
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 144
Joined: 20 Aug 2010, 10:45
Hcp: 15
Hjemmeklubb: Asker GK / Grini GK
Location: Oslo

Re: Presidenter spiller golf

Post by Mathias »

Amerikanske presidenter har vel en lang historie med å spille golf. Clinton, Ford, Roosevelt, Bush og Kennedy er jo også kjente golfspillende presidenter.
Er jo kult det da.
Nike VRS Covert driver, 3-wood & 3-hybrid
Nike VR Pro-Combo 3-PW
Callaway Mackdaddy 2 52/56gr AW/SW
Odyssey Ice White putter

..og mulligan på første.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by GolfMickey »

Vet ikke med Trump, men kult at Obama spiller da.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by Freud »

Spørsmålet om Obama gjaldt mengden golf - altså 40 i året - ikke det faktum at han liker golf. En president i USA har svekket troverdighet når han tilbringer så mye tid på golfbanen. Etter min mening.

Spørsmålet om Rory og Trump går på anstendighet. Liker Rory Trump og hans politikk, er det vel OK at de spiller golf sammen. Liker han ham ikke, men spiller fordi det er en ære å bli invitert, da er det dumt. Synes jeg.

En parallell?: Skulle jeg bli invitert til en middag på Slottet, så ville jeg ha takket nei, monarki-motstander som jeg er.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Presidenter spiller golf

Post by CharlieB »

Selv en farget president må da få lov til å ha en fritidssyssel? Det er en rimelig high pressure job.

Personlig så synes jeg presidenter som åpenbart ikke skjønner hva jobben består i, juger som en foss og uten videre går til angrep på alle former for kritikk har store troverdighetsproblemer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Presidenter spiller golf

Post by Lawinth »

Jeg tenker at det som sies om at mange viktig forretnings- og samarbeidsavtaler inngås på golfbanen.
Når det gjelder Donald tenker jeg at mange gode avtaler avvikles der :shock: :lol: Forøvrig så tror jeg at den eneste som tjener på at Donald er president i USA, nei ikke USA, kun donald.
Rimelig sikker på at han kommer bedre ut av det en han gikk inn, økonomisk. :x
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Presidenter spiller golf

Post by CharlieB »

Tja, golf er jo en ganske sosial sport, man bruker jo mer tid på å gå rundt og preike enn å slå ball. Da blir man kjent og det blir kanskje lettere å bli enige om ting i kompliserte avtaler.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by GolfMickey »

Kjendisene har lite problemer med å si nei til Trump, så det må nok være at han har sansen for han.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Presidenter spiller golf

Post by Pepper »

Eisenhower var vel en av presidentene som spilte mest golf? Ca 40 runder i året for Obama er vel ingen katastrofe, også presidenter har fritid. Den presidenten som klart tilbragte minst tid på kontoret var Reagan, og han var både populær og fikk gjort adskillig i løpet av sin periode.

Det Rory er blitt kritisert for så vidt jeg kan se er at han ikke ville spille i OL, men derimot velger å spille sammen med Trump midt i en oppkjøringsperiode. Uansett Trump er det sikkert en del som synes det er stas å bli invitert til å spille med USA's president, og i løpet av en runde kan man jo få et rimelig greit inntrykk av mannen. For min del ville jeg nok takket nei, har overhodet ingen sans for Donald, men hvem vet hvis invitasjonen virkelig skulle komme?

For øvrig er visstnok Clinton-familiens nærmeste golfbane i New York, hvor også Bill naturlig nok da er medlem, er en Trump-bane.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by kevin »

Synes ikke det er noe problem at presidenter spiller golf. Det er vel ganske positivt. Nåværende president har alltid hatt sterk tilknytning til golf gjennom å eie en haug av baner og profilere seg sammen med proffer. Hans problem(et av mange) er vel heller at han var knusende i sin kritikk av Obama sin golfspilling som president, samt pengebruk. Noe det kan virke som han har helt glemt(ikke overraskende). Det Hvite hus løy jo også om hvor mye golf han og Rory hadde spilt sammen, og måtte korrigere seg selv etter at Rory fortalte til noen at det ble en hel runde.

Rory var ganske tydelig på hva han mente om den nye presidenten da han ble valgt. Men nå når han fikk mulighet til å spille med han, har han selvsagt slettet den kritikken fra sin twitter-konto. Gjelder å holde seg inne med de som bringer penger til golfen kanskje? I tillegg har Rory vært skadet og droppet diverse turneringer, og da virker prioriteringen litt merkelig. Det er jo ikke sånn at de ikke har møttes før. Han leverte jo tilbake kølla til Rory på Doral, dagen etter at han slengte den 30m ut i vannet etter et dårlig slag.

Hvor mye golf andre spiller er relativt uinteressant, så lenge man gjør jobben man skal gjøre. Litt tidlig å si etter 34 dager
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by Freud »

40 golfrunder i året tilsvarer i praksis 40 hele arbeidsdager. I tillegg hadde Obama vanlig ferie, der han nok spilte golf og ikke.
Å være så lenge borte fra sitt embede er etter min mening avslørende - både for Obamas prioriteringer og for embedets viktighet og arbeidskrav. Det er mengden golf jeg kritiserer, ikke at presidenter spiller golf. Det er stor forskjell på 10 og 40 golfrunder i året.

Rory avslører seg som en opportunist.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by Bogey »

Det er en påstand du kommer med Freud, kan du dokumentere det?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by GolfMickey »

Freud wrote:40 golfrunder i året tilsvarer i praksis 40 hele arbeidsdager. I tillegg hadde Obama vanlig ferie, der han nok spilte golf og ikke.
Å være så lenge borte fra sitt embede er etter min mening avslørende - både for Obamas prioriteringer og for embedets viktighet og arbeidskrav. Det er mengden golf jeg kritiserer, ikke at presidenter spiller golf. Det er stor forskjell på 10 og 40 golfrunder i året.

Rory avslører seg som en opportunist.
Du vet det går ann å jobbe og å spille golf på en dag?, sist jeg sjekket gjorde mange av Norges befolkning nettopp dette.
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by Sveen »

Tror nok også de fleste presidenter jobber mens de spiller golf, mye relasjonsbygging og avtaler med både nasjonale ledere og bedrifter og organisjoner innenriks.

At Rory takker ja til å spille med Trump syntes jeg ikke er så rart, selv om man ikke er så stor fan av Trump hadde det nok vært litt av en opplevelse.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by kevin »

En undersøkelse viser at nesten alle tourspillerne ville gjort som Rory, ikke helt uventet. Ser at golferen.no prøvde å gjøre en politisk sak ut av det, og at folk som har kommentert saken på deres FB-side ikke har fått med seg halvparten. Generelt ville vel de aller fleste sagt ja til å spille med en president, tror jeg. Els spilte også med presidenten nylig, og fikk også pes for det.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Presidenter spiller golf

Post by GolfMickey »

Rory på Twitter
«Jeg er ikke enig i alt mine venner eller familie sier eller gjør, men jeg spiller fortsatt golf med dem. Forrige uke ble jeg invitert til å spille golf med presidenten i USA. Uavhengig av om du respekterer personen som er i den posisjonen eller ikke, respekterer man posisjonen han representerer. Dette var ikke en støtteerklæring eller et politisk standpunkt av noe som helst slag. Det var, ganske enkelt, en golfrunde. Golf er det vi har til felles, ikke noe annet. Jeg har reist over hele verden og har vært så heldig å stifte vennskap med venner fra mange ulike land, trosretninger og kulturer. Å bli kalt en fascist og fordomsfull fanatiker bare fordi jeg har tilbragt tid sammen med en annen person, er bare helt vanvittig. Jeg håper at dette i en viss grad klargjør min avgjørelse om å akseptere invitasjonen som jeg mottok. Takk til alle for deres støtte, og jeg gleder meg til å gjøre comeback i Mexico neste uke!».
Post Reply