Amerikanske nettbutikker

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Amerikanske nettbutikker

Post by stooy »

Er det noen som har handlet på amerikanske nettbutikker her? Erfaringer med hva som er bra eller dårlig med tanke på leveringstid, fraktkostnader osv?

Tenker på å bestille meg nytt jernsett. Hva kan frakten komme på her ca?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by furu »

Har bestilt fra bl.a. rockbottomgolf.com og tgw.com. Førstnevnte er utrolig rimelig på en del utstyr men selger ikke de nyeste modellene. TGW har litt høye priser syns jeg, men er som rockbottom 100% pålitelige. Betalte litt over $50 i frakt for en jernsett fra rockbottom. Da ble de levert på døren av Fedex etter fire dager :)

Har også handlet en god del fra selgere på ebay. Mye å spare der i forhold til TGW og edwinwatts.com, men man på finne rette selgere. En god del svindlere når det kommer til golfkøller på ebay. Kan anbefale denne selgeren - http://stores.ebay.com/The-Putterman Sender raskt og har bra priser. Rockbottom har forøvrig "butikk" på ebay der de selger utstyret rimeligere enn i nettbutikken deres.

Må nevne at man må styre klar av bhmgolf.com. Skrekkhistorier på golfwrx om denne fyren.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by stianm »

Har også handlet endel golfutstyr på ebay og har ingen negative opplevelser så langt. Styr unna de som ser relativt nye ut men hold deg til de som har masse salg og god tilbakemelding så er du rimelig trygg.

Slenger meg på furus anbefaling om å handle fra The Putterman
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by eaglebooger »

Nå våkner proshop-ansatten i meg da...
Sjekk også opp mot norske priser (etter at du har regnet ut frakt og MVA) for å se hvor mye du egentlig sparer. Nå er jo dollaren høyere enn det den var ifjor sommer også.
Sparer man under 300,- mener jeg det er en folkeplikt å handle i din lokale proshop istedet :) Om jeg er på jobb, kanskje du får prutet 300,- også.

Jeg har foreksempel regnet litt på dette med ProV1 baller:
Pris Ebay er ca 35 Dollar.
Regnestykket ser da slik ut: 35$ (35x7,2=254,-)
Et dusin er da 254 NOK
Pluss MVA =317,50 NOK

Pris i norge er ca 395,- Man sparer da så langt 77,50 NOK pr dusin.

Men så skal dette fraktes, og man kjøper da gjerne 5 dusin. La oss da si frakten blir på ca 50$ (50x7,2=360,- NOK)
MVA På frakten skal og betales: tot: 450,-

5 dusin ferdig levert på døren koster da: 2037,50 NOK

Pris Norge: 1975,- NOK


Mange blir blendet av at man sparer ca 30-40% på de amerikanske prisene, men glemmer å tenke på frakt og MVA, så ofte er ikke faktisk innsparing mer enn 5-10%, eller også i noen tilfeller tap!

Jeg har regnet mye på dette, da jeg handler endel musikkutstyr fra USA, og da regner jeg hardt hver gang før jeg bestiller, i.o.m at noenganger kan jeg faktisk tape på å handle fra Utlandet.

Men selvsagt-> Brukt på Ebay, der kan man gjøre en god deal! Men hvem er det som handler brukt da? Hehe... ;)
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by stooy »

eaglebooger wrote:Nå våkner proshop-ansatten i meg da...
Sjekk også opp mot norske priser (etter at du har regnet ut frakt og MVA) for å se hvor mye du egentlig sparer. Nå er jo dollaren høyere enn det den var ifjor sommer også.
Sparer man under 300,- mener jeg det er en folkeplikt å handle i din lokale proshop istedet :) Om jeg er på jobb, kanskje du får prutet 300,- også.

Jeg har foreksempel regnet litt på dette med ProV1 baller:
Pris Ebay er ca 35 Dollar.
Regnestykket ser da slik ut: 35$ (35x7,2=254,-)
Et dusin er da 254 NOK
Pluss MVA =317,50 NOK

Pris i norge er ca 395,- Man sparer da så langt 77,50 NOK pr dusin.

Men så skal dette fraktes, og man kjøper da gjerne 5 dusin. La oss da si frakten blir på ca 50$ (50x7,2=360,- NOK)
MVA På frakten skal og betales: tot: 450,-

5 dusin ferdig levert på døren koster da: 2037,50 NOK

Pris Norge: 1975,- NOK


Mange blir blendet av at man sparer ca 30-40% på de amerikanske prisene, men glemmer å tenke på frakt og MVA, så ofte er ikke faktisk innsparing mer enn 5-10%, eller også i noen tilfeller tap!

Jeg har regnet mye på dette, da jeg handler endel musikkutstyr fra USA, og da regner jeg hardt hver gang før jeg bestiller, i.o.m at noenganger kan jeg faktisk tape på å handle fra Utlandet.

Men selvsagt-> Brukt på Ebay, der kan man gjøre en god deal! Men hvem er det som handler brukt da? Hehe... ;)
Ja har jo regnet litt på dette nå, og er slettes ikke umulig at det faktisk er like billig å kjøpe f.eks Ping køller i proshoppen...
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by eaglebooger »

Et annet regnestykke:

Taylor Made Tour Burner Irons, Ebay:
Pris køller: 2873,-
Frakt: 468,-
MVA: 835,-
Total: 4176,-

Taylor Made Tour Burner Irons, Hos meg:
6495,-

Som dere ser, her lønner det seg definitivt handle fra ebay :)
Sjekk derfor alltid nøye før man hastebestiller noe som ser billig ut, kanskje de allerede har det i proshoppen din på salg eller noe.
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by stooy »

Vi snakker ebay.com her? ikke ebay.co.uk ?
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by stooy »

Så når vi skal beregne hva prisen kommer på, så må vi ta (kjøpesum + pluss frakt) * 1,25 ? Og derette plusse på fortollingsgebyret?

EKSEMPEL:

Pris køller: 3.000
Frakt: 400
Moms(3000+400)*0,25: 850
Fortollingsgebyr: 120 ?
SUM: 4.370
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by eaglebooger »

Helt riktig!
Dog tror jeg ikke det er noe fortollingsgebyr på golfutstyr :?:
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by stooy »

eaglebooger wrote:Helt riktig!
Dog tror jeg ikke det er noe fortollingsgebyr på golfutstyr :?:
Var iallefall det i gamledager når jeg handla golfballer på ebay :D Menmen, bare bra hvis det ikke er det..
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by furu »

Man må betale et lite gebyr for å få lov til å betale mva ja. 99,- eller noe slikt.

Baller lønner seg sjelden eller aldri å kjøpe fra USA. Prisene er greie i Norge og frakten er dyr. Jernsett og drivere lønner det seg absolutt å sjekke.

Har prøvd å handle i proshop hos forskjellige klubber i Bergen men dårlig utvalg hjelper ikke på handlelysten.
Instagram @christianfuru
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by Goofy »

Jeg har selv gode erfaringer med Edwin Watts. 4-5 dager etter bestilling så kommer pakka på døra ! Suverent !
Når det gjelder priser så vil vel import av baller falle dårlig ut pga fraktkostnader. På køller derimot er det store prisforskjeller.

Skal dere kjøpe grep eller andre komponenter anbefaler jeg Golfworks.
-g-
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by stooy »

Goofy wrote:Jeg har selv gode erfaringer med Edwin Watts. 4-5 dager etter bestilling så kommer pakka på døra ! Suverent !
Når det gjelder priser så vil vel import av baller falle dårlig ut pga fraktkostnader. På køller derimot er det store prisforskjeller.

Skal dere kjøpe grep eller andre komponenter anbefaler jeg Golfworks.
Har du bestilt jernsett eller bag fra edwin watts? Vet du hvilken fraktpris de tar for slike "bulky items" ?
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by Goofy »

Jeg har kjøpt 2 jernsett, senest for 1 år siden. Frakten kom vel på ca 50 USD. Alle kostnader medregnet ble prisen omtrent 50% sammenlignet med norsk pris.

Men når det er sagt så har jeg senere kommet til at jeg aldri skal kjøpe køller som ikke er tilpasset meg og min sving. Nå kjøper jeg køller fra kvalifisert køllemaker - og det var ikke dyrt :shock:
-g-
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by furu »

golfsmith.com er etter det jeg har hørt rimelig på frakt på ting som bag og tralle (men har generelt høye priser). golfonline.co.uk skal også være bra, ligger visst nok på £20 for en bag til Norge (og de trekker fra 17.5% mva).
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Amerikanske nettbutikker

Post by stooy »

Goofy wrote:Jeg har selv gode erfaringer med Edwin Watts. 4-5 dager etter bestilling så kommer pakka på døra ! Suverent !
Når det gjelder priser så vil vel import av baller falle dårlig ut pga fraktkostnader. På køller derimot er det store prisforskjeller.

Skal dere kjøpe grep eller andre komponenter anbefaler jeg Golfworks.
Brudern også handla fra Edwin Watts, og fikk på døren etter 4 dager :D Det er ganske fantastisk da!
Post Reply