Bli Tourspiller...

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Bli Tourspiller...

Post by eaglebooger »

Ja, hva skal til?
Medfødt talent?

Nivået på Europatour og PGATour er jo som kjent ekstremt høyt; Disse gutta setter mange putter, og klarer stort sett treffe greener og i forholdsvis akseptabel avstand til flagget omtrent hver gang de prøver.

Så lurer jeg på, kan en "hvemsomhelst" satse for fult og blli tourspiller etter noen år? Eller er det forbeholdt de som har fått golfen inn med morsmelken og har vært på rangen 4 timer dagen siden de kunne gå?

La oss ta megselv som et eksempel:
Jeg er 30 år, har god helse og er veldig sta når det gjelder hobbyene mine.
Om jeg skulle vinne 5 millioner kroner og hadde muligheten til å slippe alt jeg hadde i hendene som opptok tid på dagen og begynte satse fult på golf; Finne trener, riktig utstyr etc...

Hvor mange år ville det tatt, eller ville det ikke gått i det hele tatt?

Jeg skulle tro jeg burde klart komme ned til rundt 1 eller 2 i hcp da på et par år? Kanskje 2 år til så er man scratch og kan gå for kvalet, så misser man kvalet og kanskje må spille challengetour eller nationwide; Eller man driter seg helt ut og må trene et år til før neste sjanse byr seg...

Jeg planlegger ikke vinne 5 millioner, eller kaste bort tid på å drømme om noe som ikke kommer til å skje, men er bare nyskjerrig hva folk mener om dette.

George Lopez gikk vel fra 15 til 5 eller noe i hcp på en sommer etter han skaffet seg en trener, så drastisk nedgang i hcp later til å være mulig ser det ut til. (Husker ikke exakt hcp, men husker bare at det var veldig mye nedskriving på kort tid)
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bli Tourspiller...

Post by furu »

Jeg har ikke nok erfaring fra golf til å uttale meg, men jeg har alltid ment og mener fremdeles at det garantert er mulig for folk uten naturtalent å trene seg til toppen. Personer som har økonomisk og moralsk støtte fra dem rundt seg har størst forutsetning for å klare det.

Du er sikkert ikke den eneste som har vært inne på tanken. Noen som kjenner til historier om folk som har prøvd? Mener å ha lest om en som gjorde dette som et prosjekt - se hvor god det var mulig å bli på relativt kort tid dersom han konsentrerte seg 100% om golf.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Bli Tourspiller...

Post by stooy »

eaglebooger wrote: Så lurer jeg på, kan en "hvemsomhelst" satse for fult og blli tourspiller etter noen år? Eller er det forbeholdt de som har fått golfen inn med morsmelken og har vært på rangen 4 timer dagen siden de kunne gå?
Det er forbeholdt de som blir god nok :) Personlig tror jeg ikke det er så sinnsykt nivå på tourene faktisk. Er man stabil nok og kreativ nok så kan man klare det meste...
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Bli Tourspiller...

Post by bjermis »

det er mange på pga-touren som i 30 åra bestemte seg for å satse.. jeg kommer ikke på navn akkurat no men, back to the point. De bestemte seg helt fra det blå å satse. De lå vel nesten på scratch Hcp men alikavel. trente i 2-3 år og greide så å kvalle til pga touren. Så mulig er det.
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Bli Tourspiller...

Post by stooy »

Boo Weekly er vel en av de der.. Han ser på golfingen mer som en jobb enn en lidenskap slik som jeg har forstått det, og har vel uttalt at han kommer til å slutte med golf når han har nok penger til å forsørge seg og familien :)
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Bli Tourspiller...

Post by Goofy »

Alt er mulig - også i golf.

Det er ekstremt mange i verden som satser på golf og vi ser stadig flere spillere fra Østen. Du skal være veldig god og samtidig ha marginer på din side for å kunne lykkes.

Sannsynligheten for at du skulle lykkes er svært liten. Men hvis du holder oppe satsingen til du blir 50 så kan det være muligheter på senior-touren :roll:

Moro det også ;)
-g-
ernie
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 02 Jan 2009, 12:04

Re: Bli Tourspiller...

Post by ernie »

Gå for pga-touren eaglebooger :) Den er enklast..
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Bli Tourspiller...

Post by kevin »

Her er linken til John Richardson`s "scratchtoscratch" http://imkurs.de/projekte/scratch2scratch/. Han gikk ned til scratch på 363 dager og har skrevet bok om dette. Du kan registrere deg på siden hans og få tips om trening og treningsvideoer. Har sett endel på de,og de er veldig bra. Han har familie,barn og jobb,men prøvde å bli så god som et prosjekt. Ingen hadde tro på at han skulle klare det.
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Bli Tourspiller...

Post by eaglebooger »

Pokker... Nå som jeg akkurat skulle til å si at:
Men jeg har jo barn og jobb å tenke på...

Men da høres det ut som det ikke er noen unskyldning da? Det er bare å komme seg på trening
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bli Tourspiller...

Post by furu »

Takk kevin :D Akkurat han jeg tenkte på.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Bli Tourspiller...

Post by Long-Hit-Wonder »

Greg Norman også kjent som "the shark" begynte å spille golf som 16åring. og han var et naturtalent som spilte seg ned til scratch på 1år. Greg Norman var blant de aller beste i verden.
Attachments
img_golf_greg.jpg
(21.94 KiB) Downloaded 33 times
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Post Reply