Frustrerende spill

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Frustrerende spill

Post by Solaar »

Jeg er så utrolig ujevn for tiden, alltid litt rusten på starten av sesongen. I dag spilte jeg en runde på Hakadal og runden gikk litt si som så, så derfor bestemte jeg meg for å ha det litt gøy på de siste hullene når vi endelig fikk litt medvind.

På hull 16 (308 m dogleg høyre), bestemte jeg meg for å prøve å kutte hjørnet (over trær og vann). Jeg slo en drive som traff midt i og ballbanen ble akkurat som forventet. Vinden brakte den inn mot det jeg antok var midten av green men jeg kunne ikke være sikker før jeg kom frem.

Vel fremme, ser jeg et nedslagsmerke i forkant av greenen med ganske god retning mot hullet. Haha, tenkte jeg - endelig en hole-in-one! :lol:

Fant ballen i ei grøft bak greenen, der låg den og hvilte i en fin klump av gjørme og plutselig ble hullet veldig vanskelig. Hvordan skal man slå en slik ball 10 meter frem til en green som ligger ca 5 meter rett opp og hvor flagget står et par meter inn i nedoverbakke. Vel, frem med 60-graderen tenkte jeg. Traff klokkerent og lo den 10 meter over green. Frustrert gikk jeg frem for å chippe den inn på green, shanket den rett ut til høyre men havnet på green og treputtet for en sikker dobbelbogey. :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Frustrerende spill

Post by eaglebooger »

Åh ja :) Golf er så gøy!
Vært der maaaaaange ganger (Ikke samme hull da), men hatt kongedrive og ligget 2 meter kort av green på et par5 hull etter 2. slaget f.eks, deretter klarer man chippe og 3-putte. Eller, man klarer Drive rett i skogen, slår en ny midt i Fairway, slår et innspill 150 meter til 1,5 meter fra pinnen, og senker putten for par.
Merkelig idrett
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Frustrerende spill

Post by hanso87 »

"Enhver idiot kan gjøre ett bra andre slag" Noe mickelson sier til meg hver gang jeg roter til førsteslaget.

Sist jeg var ute å spilte slo jeg 5W ut og 5W på 2 slaget. 50meter kort for green (Par 5). Og så ut til å bli en kjempe runde..... Treffer elendig 3slag og slår ballen over greenen (Skal gjøre alt så spesielt der) I irritasjon tar jeg ett kjapt 4slag bak greenen og legger meg der jeg lå på egentlig slag nr 2.. legger meg på green. på 5 slag kontra 3.. og 3 putter til en trygg 8!.. Håpløs start.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Post Reply