College - hva er det godt for?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: College - hva er det godt for?

Post by Snowman »

furu wrote:Det stemmer at McDowell er eneste med college på årets lag.
Takk for bekreftelse på at det med 1 av 12 stemte, og så fikk jeg vite hvem også :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: College - hva er det godt for?

Post by eivaan »

Sterkt av laget til Hovland og Ventura! Dette er nok litt større en hva vi helt forstår her hjemme på Bjerget...våre gutter er med å preger toppen av College golf i USA....også på jente siden!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: College - hva er det godt for?

Post by kevin »

Har fulgt med denne uken og sett litt av spillet også. Oklahoma State har vært helt rå, og i går var de overlegne. For en sesong! Veldig kult at Hovland og Ventura er med og dominerer.

Enorm interesse i USA, med mange tusen som fulgte turneringen på plass, samt tv-dekning og masse oppmerksomhet fra hele golf-USA, inkl. tour-spillerne.

God oppsummering og videoer her http://www.norskgolf.no/artikler/turner ... aa-mestere

Er nok ikke lenge før vi ser noen av disse få invitasjoner til PGA touren. Hovland er jo allerede kvalifisert for Valspar championship neste år.
fryseboks
Forumvant
Forumvant
Posts: 61
Joined: 22 Jun 2015, 21:45
Been thanked: 4 times

Re: College - hva er det godt for?

Post by fryseboks »

Nå kan ikke jeg mye om collegegolf og hvem som har spilt der. Har prøvd å følge med litt i år da vi har hatt et par norske med i toppen.

Mitt spm: Hovland har hatt en veldig god sesong. Har vi hatt andre norske golfere som har vært såpass med i toppen? Vet at Mikkelsen og Børsheim spilte for gode skoler, men har ingen anelse hvor gode de var.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: College - hva er det godt for?

Post by kevin »

Mikkelsen vant 3 turneringer på college og laget hans gjorde det bra. Var vel oppe på rundt topp-30 på verdensrankingen for amatører. Til sammenligning er Hovland nr.7, og klatrer vel noe mer snart. Har ikke veldig bra oversikt på Børsheim, men han var også oppe på topp-30 ca. Litt usikker på seire.

Kofstad gjorde det bra på college og var ganske høyt ranket som amatør. Tage gikk også på college
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: College - hva er det godt for?

Post by LyLu »

Jepp, er vel ikke bare i golfen det er opplevelsen og utdannelsen som er triggern.
Er vel også mange som drar over dit med en drøm først og fremst, men ila disse årene ser dem hvor lang vei det egentlig er og ikke minst hvor høyt nivået ligger.
Fort gjort å kose seg mest med opplevelsen da :D
Det å flytte et sted i europa å spille minitours kan bli en ganske ensom og dyr affære, kommer du inn på en grei skole får du jo servert et opplegg på sølvfat, ikke minst er det billigere grunnet stipender etc.
Også har det jo litt med idretten å gjøre, greit at alt er stort i USA men golf er jo MEGET stort.
Ta for eks alpint, da hadde jeg nok heller holdt meg hjemme, de som blir regnet som gode på college i USA blir knust at folk som kjører vanlige FIS renn i skandinavia.
Men er vel ikke alle Colleger som har det apparatet som de fire største.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: College - hva er det godt for?

Post by kevin »

En av de fordelene som jeg har nevnt tidligere, er at hvis man hevder seg helt i toppen, vil det åpne for muligheter til større oppgaver. Hovland vant en turnering og får spille Valspar Championship på PGA touren neste år. Nå skal Ventura bli proff og har fått invitasjon til Quicken Loans turneringen om 4 uker(http://www.norskgolf.no/artikler/nyhete ... pga-touren). Slike invitasjoner får stort sett alle de beste college-spillerne, enten mens de enten fortsatt går på college, eller når de skal bli proff. Veldig mange av de største amerikanske stjernene har kommet ut på touren på den måten. Det samme har flere andre som har vært helt i toppen på college.
Post Reply