Andreas Halvorsen

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Snowman »

Dette avsnittet står på hjemmesiden til Andreas Halvorsen:

"My ambition is to become the best golf player in the world. I have no interest in just being a PGA Tour player. I want to be the best, I want to be the name, a player who is respected for his skills and people believe in. I know it is pretty bold to say that, but that´s my goal and every day I do everything I can to fulfill my ambition."

Hvorfor måtte han ta med det tullet som står i setning nr. 2? Selvsagt er det også interessant å bli en PGA Tour-spiller, dersom det ikke skulle lykkes for han å bli nr. 1 i verden. Den type tullprat om at alt annet enn nr. 1 er uinteressant, hvor kommet det fra?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Freud »

Helt enig med Snowman, men problemet er mye større enn "setning nr. 2". Noen (foreldrene) må riste litt common sense inn i hodet på den gutten. Noen har åpenbart sagt til ham at uten store mål i livet kommer du ingen vei. Men det får da være måte på idioti! Det han skriver avslører allerede nå at han er sjanseløs på å nå sitt mål. Har han oppnådd noe som 18-åring som kan indikere at han har noe å fare med?
Til Snowman: det er vel ikke snakk om enkelte wild cards her, men fast plass på touren, skal vi tro uttalelsen fra hans mor på Facebook. Og det at man kan "kjøpe" seg det, har i hvert fall ikke jeg hørt om før.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Andreas Halvorsen

Post by Gundersen »

Alt og alle kan kjøpes
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Freud »

Halvorsen blir 19 år i desember.
Han fikk 7 WC til CT i år. Misset cuten i 6 av dem, med tildels stor margin, og ble nr. 29 i èn turnering.
Han har som mål å bli verdens beste, ikke bare en vanlig PGA-spiller.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Andreas Halvorsen

Post by Gundersen »

Ungdommelig overmot der altså8-)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Snowman »

Han er gammel nok nå til at han burde vite bedre. Bare les og tenk over den setningen: "I have no interest in just being a PGA Tour player." Selv Patrick Reed, Ian Poulter eller Rory Sabbatini ville ikke nedvurdert på den måten det å være en "vanlig" PGA Tour-spiller.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Birdieplayer »

Man skal dømmes av likemenn!

La han nå vise at han kan før dere nedsabler alle bokstaver. Hjelpe meg.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Snowman »

Han skal altså først få vise at han blir best i verden? ... før vi skal kunne si at det å bli en PGA Tour-spiller også burde være interessant?

Birdieplayer, er ikke du også enig at det er tull å si at man har "no interest" i å bare bli en PGA Tour-spiller?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Snowman »

... og mens jeg sitter her og ser Rangers-Devils, slår det meg hvordan Mats Zuccarello var mye mer jordnær og ydmyk da han var på samme alder i Askerhallen. Dessuten, rådene han fikk fra voksne støtter opp om det. Og han sa eller skrev selvsagt aldri at "målet er å bli verdens beste hockeyspiller, så det er uinteressant bare å bli en NHL-spiller".

Mats er ikke verdens beste hockeyspiller, men han spiller fast i NHL, i førsterekka på et bra lag, på en kontrakt verd 18 mill dollar på fire år. Hva er det med enkelte norske golfspillere som ikke syns det er bra nok for dem å nå et tilsvarende nivå i golf?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Andreas Halvorsen

Post by Gundersen »

Bedre å ha delmål på veien til legendestatus
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Freud »

Birdieplayer, det er f.eks. å "bli bedømt av sine likemenn" å spille sammen med dem. Halvorsen ble nr. 54 i 1. kvalsteg til Webcom-touren - altså nivået under PGA. Han var 22 slag bak vinneren.
Han ble også "bedømt av sine likemenn" på CT i år, med 6 MC av 7 starter.
Sannsynligvis er ikke dette hans "likemenn", men et nivå eller to for høyt for ham.

Han bør pelle seg tilbake til Norge, og kvalifisere seg til Nordic League før han kan snakke om å bli verdens beste.
Veien til PGA er så vanskelig og trang at det er umulig for ham. Han må bli top5 på Latinotouren for å komme inn på Webcom-touren. og der må han bli top25 for å få spille på PGA. Den veien er så vanskelig og laaaang at det egentlig bare er å gi opp, for en spiller som ikke har noe å vise til. Hadde han vist noen glimt av storhet i år eller i fjor, så skulle jeg ikke ha skrevet dette. Men han har vist nada.
Hans rådgivere - antagelig bare familien? - mangler realitetsvurdering.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Birdieplayer »

Herlig med gutter som følger en drøm, kjipt med sure gubber.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by eivaan »

Freud wrote:Birdieplayer, det er f.eks. å "bli bedømt av sine likemenn" å spille sammen med dem. Halvorsen ble nr. 54 i 1. kvalsteg til Webcom-touren - altså nivået under PGA. Han var 22 slag bak vinneren.
Han ble også "bedømt av sine likemenn" på CT i år, med 6 MC av 7 starter.
Sannsynligvis er ikke dette hans "likemenn", men et nivå eller to for høyt for ham.

Han bør pelle seg tilbake til Norge, og kvalifisere seg til Nordic League før han kan snakke om å bli verdens beste.
Veien til PGA er så vanskelig og trang at det er umulig for ham. Han må bli top5 på Latinotouren for å komme inn på Webcom-touren. og der må han bli top25 for å få spille på PGA. Den veien er så vanskelig og laaaang at det egentlig bare er å gi opp, for en spiller som ikke har noe å vise til. Hadde han vist noen glimt av storhet i år eller i fjor, så skulle jeg ikke ha skrevet dette. Men han har vist nada.
Hans rådgivere - antagelig bare familien? - mangler realitetsvurdering.
Er enig at han nok trenger å bli litt realitetsorientert, men det fint med litt ungdommelig mot og drømmer. For deg beklageligvis så tror jeg ingenting hjelper, men for oss så hadde det vært en ubetalelig lettelse hvis du hedde forsvunnet fra dette forumet for godt...denne gang!!!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Snowman »

Birdieplayer wrote:Herlig med gutter som følger en drøm, kjipt med sure gubber.
Har jeg sagt noe annet? Jeg fremhevet Mats Zuccarello, og selvsagt har han fulgt en drøm, og han lever den nå.

Jeg syns for øvrig det er viktigere å levere i praksis, som Mats har gjort ved å komme til NHL, enn å ha det i kjeften, som mange norske golfspillere har hatt. Det viktigste er ikke hvordan du snakker, men hvor godt du spiller etterpå.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Freud »

Dette har ingenting med mot og drømmer å gjøre. Det er bare så usigelig dumt å utbasunere noe sånt, offentlig!
Drømmer er greit, men når de er så utopiske som i dette tilfellet, så holder man dem for seg selv.
Det er nok noen tusen unge golfspillere i verden - inkl. en håndfull norske - som drømmer om å bli best i verden. Men de offentliggjør det ikke skriftlig.
Det er der dumheten til Halvorsen og hans familie ligger.

Og selv drømmer har et snev av realisme i seg, basert på oppnådde resultater. AH har ingenting å vise til.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Snowman »

Freud wrote:Dette har ingenting med mot og drømmer å gjøre. Det er bare så usigelig dumt å utbasunere noe sånt, offentlig!
Drømmer er greit, men når de er så utopiske som i dette tilfellet, så holder man dem for seg selv.
Det er nok noen tusen unge golfspillere i verden - inkl. en håndfull norske - som drømmer om å bli best i verden. Men de offentliggjør det ikke skriftlig.
Det er der dumheten til Halvorsen og hans familie ligger.

Og selv drømmer har et snev av realisme i seg, basert på oppnådde resultater. AH har ingenting å vise til.
Jeg er helt uenig med dette, Freud! Selvsagt kan han si og skrive at han vil bli best i verden. Selvsagt kan også noen andre tusen golfspillere gjøre det. For de vil jo gjerne det, og de jobber for det. Det er jo ikke som å vinne i Lotto, for det å bli best i idrett, er jo noe annet enn bare flaks. Det er knallhardt arbeid mange timer om dagen. Så kan noen være breiale og andre ydmyke i kjeften om hva de jobber for, greit nok, det er et spørsmål om personlig stil.

Det er derfor jeg, i motsetning til deg, nøyer meg med å påpeke at det er noe annet som blir for dumt, og det er den setningen hvor han nedvurderer det å være en PGAtour-spiller, dvs en som lever av golf på verdens beste tour uten å være best i verden. For selv om han vil bli best i verden, trenger han jo ikke å si "jeg har ingen interesse av bare å være en PGA Tour-spiller". Hvis han mener det, så er det en tåpelig mening, og hvis han ikke mener det, så skal han jo ikke skrive det. Det forundrer meg at Birdieplayer, muligens også flere her inne(?), synes å mene at det der er en fin og naturlig uttalelse.

Greit nok at han vil bli best i verden. Men om han ikke skulle klare det - og sannsynligheten er jo størst for at det ikke skjer - da er det sannelig ikke dårlig om han i stedet ender opp med å bli noe litt under. Man bør jo ikke prate som om man har "no interest" i å delta fast på golfens øverste nivå.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
fryseboks
Forumvant
Forumvant
Posts: 61
Joined: 22 Jun 2015, 21:45
Been thanked: 4 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by fryseboks »

Birdieplayer wrote:Herlig med gutter som følger en drøm, kjipt med sure gubber.
Helt enig. Du skal ikke tro at du er noe!
Snowman wrote: Det er derfor jeg, i motsetning til deg, nøyer meg med å påpeke at det er noe annet som blir for dumt, og det er den setningen hvor han nedvurderer det å være en PGAtour-spiller, dvs en som lever av golf på verdens beste tour uten å være best i verden. For selv om han vil bli best i verden, trenger han jo ikke å si "jeg har ingen interesse av bare å være en PGA Tour-spiller". Hvis han mener det, så er det en tåpelig mening, og hvis han ikke mener det, så skal han jo ikke skrive det. Det forundrer meg at Birdieplayer, muligens også flere her inne(?), synes å mene at det der er en fin og naturlig uttalelse.
Hva er så gærent med denne uttalelsen?

Syntes du ærlig talt at det er tåpelig at en ung gutt har som mål å bli verdens beste golfspiller, og ikke bare et tilfeldig golfjes, og bruker dette som motivasjon? Hvor mange rekorder er brutt av personer som var fornøyd med å være en av mange?

Hvis det er denne drømmen som gjør at Halvorsen står opp tidlig hver dag for å bli bedre, la han beholde denne drømmen, så får det ta han så langt det er mulig.

Feiler det, så feiler det. Han har hvertfall prøvd å oppnå sine drømmer. Dere kan heller komme da og kritisere han for å sikte for høyt og si, "Hva var det jeg sa?".
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Birdieplayer »

Helt greit at man har ulike meninger, da blir det jo litt fargerikt her inne.

Snowman; hvilke andre norske spillere er det som har hatt det i kjeften men ikke på banen? Min mening generelt om norske spillere er at de har vært veldig sympatiske og enkle å like.
Og det var nok ikke deg jeg tenkte mest på i forrige dype innlegg.

Å bli nr.1 i verden er selvsagt ikke all verdens realistisk, det er et mål og en drøm. At det skal bli definert som ekstremt dumt er pinlige greier.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Freud »

Både som mål og som drøm er det helt idiotisk å offentliggjøre det.
Avsenderen er en 19-åring som ikke har oppnådd noenting på golfbanen, annet enn en 29.plass av syv starter i en tour som ligger i 3. divisjon.
Da blir det enda dummere, og avslørende for manglende selvinnsikt. Hadde Halvorsen hatt noe å vise til som ga glimt av håp om en fremtidig karriere, så hadde jeg ikke skrevet dette.
Han vil bli verdens beste, og da er det jo rettferdig om vi sammenligner med de som er eller har vært verdens beste, og hva slags resultater de hadde oppnådd da de var på Halvorsens alder eller yngre. Jeg anbefaler å ta en titt på Wikipedias omtaler av karriereutviklingen til Tiger, Rory, Spieth og Day.
De har sikkert hatt slike mål og drømmer som 18-19-åring som AH har, men de har vært bygd på oppnådde resultater. Altså den realismen som AH mangler.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Andreas Halvorsen

Post by Snowman »

fryseboks wrote:Syntes du ærlig talt at det er tåpelig at en ung gutt har som mål å bli verdens beste golfspiller, og ikke bare et tilfeldig golfjes, og bruker dette som motivasjon?
Nei, jeg syns ærlig talt IKKE det er tåpelig av en ung gutt å si at han vil bli verdens beste golfspiller, og på det punktet bør jeg derfor slippe å bli tillagt en mening som jeg ikke har.

Jeg synes derimot det er tåpelig av en ung gutt å si at han ikke har noen interesse av bare å bli en PGA Tour-spiller. Og hvis han etablerer seg fast på PGA Touren, da blir han ikke "en av de mange", men faktisk tidenes beste norske herrespiller. Det er definitivt ikke noe å nedvurdere!
fryseboks wrote:Feiler det, så feiler det. Han har hvertfall prøvd å oppnå sine drømmer. Dere kan heller komme da og kritisere han for å sikte for høyt og si, "Hva var det jeg sa?".
Hva !!??? Syns du det er særlig sjarmerende å plage folk med den type meldinger etter at de har gitt opp? Den type etterpåklokskap er da mye verre enn å mene noe om spillere mens de fortsatt er aktive.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply