Viaplay vs Viasat Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Viaplay vs Viasat Golf

Post by Hettis »

Noen som har gode argumenter for at jeg ikke skal gå over til Viaplay?
Ser bla. i noen eldre tråder at Viaplay ikke hadde til rettigheter til Masters for noen år siden. Men det er kanskje endret nå?
Ellers noen erfaringer med Viaplay vs Viasat Golf fra det siste året?

Thx!
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by TinCup »

Har bare gode erfaringer med Viaplay. Fikk først og fremst Viaplay da GET skulle ha blodpris for kanalen, fant da ut at Viaplay ga meg mer for pengene med CL og lignende. Eneste minus er vel om du ønsker å se forskjellig Golfhefteinnslag og lignende programmer. Du får kun turneringer på Viaplay.
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Hettis »

OK, bra! Ja det jo turneringene som er interessant.

Jeg vurderer å bytte ut basispakken (399,- fra 2015...) hos Get og gå over til en hel-digital TV-pakke.
Har jo alt jeg trenger med Apple TV, NRK nett-tv, Sumo, HBO Nordic og Viaplay.

Og med Viaplay får jeg med CL, NFL osv som er en bonus.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by kevin »

Bra spørsmål, lurer på dette selv. Får man se alle de samme turneringene på Viaplay, som på Viasat golf?

Betaler såpass mye ekstra for Viasat golf nå, og om Viaplay har de samme turneringene + alt annet de har, så lønner det seg vel?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by eivaan »

kevin wrote:Bra spørsmål, lurer på dette selv. Får man se alle de samme turneringene på Viaplay, som på Viasat golf?

Betaler såpass mye ekstra for Viasat golf nå, og om Viaplay har de samme turneringene + alt annet de har, så lønner det seg vel?
Jeg har begge deler, ser helt klart mest på Viaplay :) Da kan jeg se over alt, når jeg vil...Jeg kommer til å droppe Viasat golf fra januar da bindingen min går ut!!
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 11 Feb 2015, 19:08, edited 1 time in total.
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Duffshanky »

Viaplay Sport koster vel 199 pr mnd mot 149 for Viasat Golf hos Get. Riktignok får man CL + noe til på Viaplay, men for den som stort sett ser golf og ikke er på reisefot hele tiden, må vel Get fortsatt være beste/rimeligste alternativ(?)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 11 Feb 2015, 19:08, edited 1 time in total.
Duffshanky
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 16 Nov 2014, 23:33
Hjemmeklubb: Hauger
Location: Oslo

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Duffshanky »

sirandrew214 wrote:Tja, du må jo betale grunnpakka hos Get i samme slengen da, som er 350,- eller noe + leie av dekoder. Eller har det skjedd noe endring der i det siste? Over 1 år siden jeg sa opp Get og ble internett-tv-bruker på heltid.
399 for Grunnpakka fra neste år. Mye der jeg (og min bedre halvdel?) sikkert kunne klart oss uten, men det er jo ikke gratis å få tak i det man vil ha andre steder heller. Men må inrømme vi aldri har gjort en kritisk gjennomgang på den fronten og funnet ut hva som er lurest.
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Hettis »

Om du bare tenker Viaplay vs Viasat Golf så er fremdeles Viasat Golf billigere ja.
Men jeg tenker å gjøre som sirandrew, og da blir det totalt en del penger spart.
Men du mister jo selvfølgelig en del andre kanaler..
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by kevin »

Mener å huske at Canal Digital kabel-tv skal øke prisen på Viasat golf nå, til 159,- pr mnd. Var derfor jeg begynte å tenke på å kutte den ut, og heller betale 199,- for Viaplay og få mye mer. Om alle golfturneringene også sendes på Viaplay.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by TinCup »

Bare husk at du kun kan se turneringene LIVE på VP...
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Cooper »

Man kan spole tilbake 4 timer i sendingen, så man har en viss fleksibilitet i forhold til live.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Friedman »

Har viasat golf på tv, men skaffet meg Viaplay da jeg er en del på reisefot disse månedene men oppdaget til min store skrekk at man kun får sett live (burde ha lest denne tråden)! Ikke engang mulig å streame opptaket dagen etter fra viasat golf!? Det er jo helt katta! Livegolf på ipaden er bra det, men føles ganske utdatert å ikke kunne se når man vil når de først har en nettløsning...
No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by kevin »

Kutter ut viasat golf nå når Viasat har valgt å ikke forlenge rettighetene til PGA touren fra neste år. Blir Viaplay en stund framover, så får vi se hva TV2/Cmore gjør med rettighetene til PGA touren.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by CharlieB »

Jepp, sier opp når pga forsvinner. Ingen grunn til å betale dem for en kanal jeg ikke kan bruke


Sent from my iPhone using Tapatalk
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Snowman »

Jeg fortsetter gjerne med Viasat Golf. Majors, WGCs, Ryder Cup, Solheim Cup, ET, LPGA, m.m., det er etter min mening massevis av god golf.

... men jeg innrømmer jo at det har å gjøre med at jeg også ser mye NHL på Viasat Hockey, jeg liker CL i fotball og også Formel1 på motorkanalen, så da er det greit å holde seg med sportspakka til Viasat, inklusive golf.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by CharlieB »

Joa, det henger sammen med hva du ser på, når du ser på etc. Men for min del så kan jeg se golf på kveldstid i uka og i helger og da ryker de ut. Kan jeg ikke se live golf så gidder jeg ikke


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Drizzit »

Jeg er litt på vent for å se hva tilbudet blir.

For min del så må det over en halvering av pris for å bli værende hos Viasat, så det er vel heller usannsynlig... :o
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by kevin »

De skal ikke redusere prisen, men skal visstnok utvide sendingene fra ET og LPGA. Ihvertfall iflg et intervju med den svenske Viasat-sjefen
Post Reply