Viaplay vs Viasat Golf

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by H1N1 »

Fortsatt mye bedre enn Viasat IMO: Sendingen er gratis, og de viser fortsatt sendingene i sin helhet på Dplay. 79,- måneden er veldig billig! Viaplay er vel over 300,- til sammenligning fra neste måned. For meg er gode strømmeløsninger langt viktigere enn lineær-TV-tilbudet uansett.
Enig med deg her, men da synes jeg det er viktig at de dekker alt. Per nå er det ikke mulighet for chromecast i dplay appen på Iphone og Ipad, bare android. "De ser på mulighetene for å utvikle dette på lengre sikt" (les; kanskje i fjern fremtid)
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by ShooterMacgavin »

Hvordan var det med majorene i 2016, og RyderCup?
Hvem sender hva?

Vurdere å si opp Viasat golf, da jeg nesten ikke bruker den.
Har ikke tid til å se på dagtid i helgene (ET), og på kveldstid er det ikke mye å se på..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by TheBigEasy »

Alle majors bortsett fra Masters går på Viasat. Ryder Cup også på Viasat, såvidt jeg har forstått. WGC turneringene også kun på Viasat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Keyser »

ShooterMacgavin wrote:Hvordan var det med majorene i 2016, og RyderCup?
Hvem sender hva?

Vurdere å si opp Viasat golf, da jeg nesten ikke bruker den.
Har ikke tid til å se på dagtid i helgene (ET), og på kveldstid er det ikke mye å se på..
Er i samme situasjon og sa opp Viasat Golf. Vurdere å abonnere igjen fra US Open til og med Ryder Cup
</Keyser>
andersboen
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 03 Mar 2016, 11:08
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Oslo

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by andersboen »

Noen som har en god løsning på stream av WGC? Litt drøyt å betale 299,- på Viaplay kun for å se den.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by furu »

Streaming (gratis) har blitt nærmest håpløst.

Du kan sjekke disse senere i dag.

http://firstrowne.eu/sport/golf.html

http://cricfree.tv/golf-live-streaming

http://www.stream2watch.co/sports/golf
Instagram @christianfuru
andersboen
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 03 Mar 2016, 11:08
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Oslo

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by andersboen »

Ja, I know. Kunne gjerne betalt for en god stream, men 299,- er drøyt når det kun gjelder EN turnering. Noen som kjenner til en utenlandsk betalingsstream da? Skulle hatt tilgang på Golfchannel :p
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Cooper »

Andersboen: Gjør et forsøk hos ntv.mx De har en rekke pakker.
andersboen
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 03 Mar 2016, 11:08
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Oslo

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by andersboen »

Takk. Jeg ser at man hverken får Golfchannel eller CBS på ntv. Forhørte meg med Get som er min leverandør nå. Der kan man kjøpe Viasat Golf uten å måtte betale for hele sportspakken. 159,- i mnd. Det er i nærheten av å være innafor
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by furu »

Mikrotransaksjoner kaller de det tror jeg. Kjøpe enkeltartikler på nettaviser. Eller enkeltarrangement innen sport. Hva hadde dere betalt for å se kun en turnering? 49-59,- for WGC? 79-99,- for major?
Instagram @christianfuru
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by H1N1 »

andersboen wrote:Takk. Jeg ser at man hverken får Golfchannel eller CBS på ntv. Forhørte meg med Get som er min leverandør nå. Der kan man kjøpe Viasat Golf uten å måtte betale for hele sportspakken. 159,- i mnd. Det er i nærheten av å være innafor
Jeg har sportspakken hos ntv og ser wgc via golfchannel akkurat nå. "Golf HD" kaller de kanalen. De har også viasat golf NO, SE og DK.
Koster €14.99 i mnd og gir deg alt av interessante sportskanaler i HD. Så lenge du ikke er avhengig av norske kommentatorer er dette et supert alternativ. Jeg ser mye fotball og golf og sparer mange hundre kroner månedlig. Kvaliteten er heller ikke noe dårligere enn det jeg fikk med viaplay.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Bogey »

H1N1 wrote:
andersboen wrote:Takk. Jeg ser at man hverken får Golfchannel eller CBS på ntv. Forhørte meg med Get som er min leverandør nå. Der kan man kjøpe Viasat Golf uten å måtte betale for hele sportspakken. 159,- i mnd. Det er i nærheten av å være innafor
Jeg har sportspakken hos ntv og ser wgc via golfchannel akkurat nå. "Golf HD" kaller de kanalen. De har også viasat golf NO, SE og DK.
Koster €14.99 i mnd og gir deg alt av interessante sportskanaler i HD. Så lenge du ikke er avhengig av norske kommentatorer er dette et supert alternativ. Jeg ser mye fotball og golf og sparer mange hundre kroner månedlig. Kvaliteten er heller ikke noe dårligere enn det jeg fikk med viaplay.
Må bare spørre, men får du Premier League og Champions League der også?? Og kvaliteten er topp?
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by H1N1 »

Må bare spørre, men får du Premier League og Champions League der også?? Og kvaliteten er topp?
Det stemmer. Sky sports, bt sports, fox sports, espn, nbc, bein sports i HD. Pluss ~100 andre mer eller mindre interessante sportskanaler verden rundt.
Kvaliteten er like god som den du får med sumo og viaplay.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Bogey »

H1N1 wrote:
Må bare spørre, men får du Premier League og Champions League der også?? Og kvaliteten er topp?
Det stemmer. Sky sports, bt sports, fox sports, espn, nbc, bein sports i HD. Pluss ~100 andre mer eller mindre interessante sportskanaler verden rundt.
Kvaliteten er like god som den du får med sumo og viaplay.

genial løsning for oss som vurderer å gå bort fra vanlig tv altså :)
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by H1N1 »

Bogey wrote:
H1N1 wrote:
Må bare spørre, men får du Premier League og Champions League der også?? Og kvaliteten er topp?
Det stemmer. Sky sports, bt sports, fox sports, espn, nbc, bein sports i HD. Pluss ~100 andre mer eller mindre interessante sportskanaler verden rundt.
Kvaliteten er like god som den du får med sumo og viaplay.

genial løsning for oss som vurderer å gå bort fra vanlig tv altså :)
Ja, jeg har plombert TV. Eneste jeg må se til oppsatt tidspunkt er sport. Vintersport streamer jeg via NRK, resten bruker jeg ntv.mx til. Eventuelle serier/filmer skaffer jeg via andre kilder..
For et år siden brukte jeg i snitt 1200kr per mnd på abonnement/lisens/streamingtjenester, nå bruker jeg 140 kroner.

Dette er selvfølgelig veldig individuelt basert på bosituasjon, ønsker og behov, men for de som disponerer egen TV er det masse penger å spare.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by ShooterMacgavin »

Kingmedia.tv
Tester det ut denne helga. 4USD for en dag, og da får jeg sett CMG kampen i natt også.
Sender fra GolfChannel nå. Overaskende god kvalitet, ihvertfall sammenlignet med Sumo som jeg bruker på PL.

Om dette funker, kaster jeg ut SUMO 299 + Viasat golf 169, bestiller kingmedia til 10USD
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by ShooterMacgavin »

Kingmedia fungere godt. FullHD er det ikke, men det er som tv2 sumo.
Sender alt som er spennende av sport til 4USD pr dag/10USD pr mnd/ 80USD pr år.

Sumo er herved sagt opp. For ikke tid til å se alle lørdag/søndagskapene og da er det overkill med 300spenn.

Støtte for XBMC er et kjempepluss!
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Viaplay vs Viasat Golf

Post by Bogey »

Har gått bort fra vanlig tv nå, og må vel komme meg inn på ntv. Ser sportspakken der koster 19,90 euro pr mnd nå, men tross ikke så verst :)
Post Reply