Norgescup / NM 2016

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Norgescup / NM 2016

Post by Pepper »

Terminlisten for Norgescup 2016 ble offentliggjort i dag.

Sesongstart på Solastranden og avslutningsturnering i Drøbak er som det pleier.

Det som er nytt er at NM er flyttet til 18.-20. august, at NM skal ikke bare arrangeres bare på Skjeberg men også på Moss & Rygge, samt at NM inngår i LETAS og Nordic League. Det blir jo interessant når NM inngår i en større nordisk / europeisk sammenheng. Den naturlige konsekvensen av dette opplegget ser ut til å være at damene og herrene spiller på forskjellige steder.

Det som er verre er at det i terminlisten ikke er satt opp noen Norgescup-turnering mellom 3. juli og 18. august. Og det er synd at det foreløpig ikke er satt opp en eneste turnering mellom 3. juli og 18. august. I fjor ble det spilt 9 turneringer, i år er det bare 7, dessverre.

Tør vi håpe på noen forbedringer senere?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup / NM 2016

Post by kevin »

Finalerunden i NM/LETAS/NL skal spilles på Skjeberg, for begge klasser.

Ser at de har fått mange reaksjoner fra spillere allerede, blant annet fra Mariell Bruun. Tidspunktet for NM, at det er sent på året og at ingen av collegespillere får vært med. Og at NM blir en del av internasjonale turneringer.

Den lange pausen på sommeren er ikke heldig, men det er satt opp LETAS på Drøbak 11-13.august
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Norgescup / NM 2016

Post by Golfspilleren »

Det NM-opplegget er dummeste jeg har sett.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Norgescup / NM 2016

Post by GolfMickey »

hvor kutter de plutselig ut 2 turneringer liksom?
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Norgescup / NM 2016

Post by Pepper »

Norgescup, dvs NGF: "Målet er at flest mulig damer og juniorer både amatører og profesjonelle kan delta. Da må vi finne åpninger i flest mulig internasjonale terminlister." Vel, Mariell Bruun har et poeng, mange collegespillere har reist over Atlanteren allerede og kan ikke delta. Det i seg selv svekker NM.

For noen (og hvem er det?) skal NM spilles på 2 baner, det betyr også innspill på 2 baner. Det gjør det ikke lettere for spillerne.

Fint med LETAS på Drøbak i midten av august, men deltagelsen der er dyr i forhold til Norgescup.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Norgescup / NM 2016

Post by Pepper »

Og litt spesielt med mange utlendinger i et NM, kanskje er det spilleren som blir nr. 8 i turneringen som skal feires som Norgesmester?

Blir litt rart for meg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup / NM 2016

Post by kevin »

Kan det være at de tror at selve turneringen blir en større happening da, og at flere av de beste proffene deltar siden det er LETAS? Virker som et veldig merkelig opplegg
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Norgescup / NM 2016

Post by Snowman »

Rart at de tør å eksperimentere med noe som har vært en så stor medie- og publikumssuksess som golf-NM? ;)

Men det funker for meg, for nå tror jeg jammen jeg bruker torsdag og fredag en dag hvert sted som tilskuer på Skjeberg og Moss-Rygge, før jeg - selvsagt - spiller Golfsnakk-turnering på lørdagen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup / NM 2016

Post by kevin »

Tror ikke man skal forvente at det blir så mange flere tilskuere denne gang heller, NM trekker nok flere folk enn LETAS og NL
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgescup / NM 2016

Post by kevin »

Leser at flyttingen av dato for NM hindrer at vi får Challenge tour til Norge også. Det er jo utrolig synd. Ser også at NM er midt under OL, og det styrker vel ikke akkurat mulighetene til å få flere tilskuere. Golf-turneringen for damene går akkurat de dagene NM spilles.
Post Reply