Vurderer å starte nettside

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Vurderer å starte nettside

Post by furu »

Jeg skriver ikke om noe som helst lenger. Merker at jeg må gjøre. Har blitt avhengig. Har vel blitt omtrent syv år med blogg, nettside og magasin etter hvert. Kan ikke gå over til ingenting og pensjonisttilværelse :)

Nå jobber jeg jo hos en aktør i bransjen, og det skal uansett være tydelig. Allikevel tenker jeg at en side med litt info er greit å drive. Infoartikler og nyheter er nøytralt og fint stoff.

Skal kjøpe en launch monitor snart, og dermed kunne gi nøytral info om køller. Legge ut skjermbilder og tall.

Har snekret sammen noe på Squarespace. Ikke eget domene, betaler eventuelt for det hvis jeg satser litt på siden.

Opplysningskontoret for golf er det ydmyke navnet på siden 8-)

Gi gjerne noen tilbakemeldinger.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Vurderer å starte nettside

Post by Snowman »

Hva med å bruke tiden til skikkelige produktomtaler på nettsiden til den aktøren du uansett jobber for? Kjøpshjelp i nettbutikker er ofte dårligere enn den man får ansikt til ansikt i en vanlig butikk, men det er da ikke noe prinsippielt i veien for at en nettbutikk kan opplyse og rådgi på samme måte som en levende ekspeditør gjør ved en butikkhylle.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vurderer å starte nettside

Post by furu »

Vi har kanskje noe på gang i forbindelse med nettbutikken, men det kan ikke jeg styre. Eierne må ta det når de kan og vil. Fram til det trenger jeg noe slikt som dette.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vurderer å starte nettside

Post by furu »

En nettside nå er dessuten noe jeg gjør som ren hobby. Jeg lønnes ikke for det. Skulle jeg gjort det for arbeidsgiver måtte det selvsagt vært lønnet arbeid.

Når alt dette er sagt og skrevet - det er ikke sikkert jeg jobber videre med nettsiden. Er bare et forsøk.
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Vurderer å starte nettside

Post by GolfMickey »

Bra ide, siden så bra ut også
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Vurderer å starte nettside

Post by TheBigEasy »

Det så veldig bra ut. Kjør på !


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Vurderer å starte nettside

Post by mciljoy »

Siden så fin ut, Furu, alt norsk golfinnhold ønskes velkommen :-)

Jeg vet ikke om dette kun gjelder meg, men jeg begynner å bli litt lei både utstyrsjaget og Trackman-tallene. Er det noe 14-15 år som utstyrsbuff har lært meg så er det at a) utstyret har nesten ingenting å si for scoren din og at b) så og si alt utstyr er like bra. Det hindrer meg ikke i å ha lyst på alt der nyeste som kommer... men innerst inne vet jeg at det er fjollete å bruke penger på det. Min mening er at flikking på skaftlengde og loft betyr langt mer enn produsentenes nyeste "teknologi".

Dette ble veldig mye "min mening" i reneste Ordet Fritt-stil. Ikke meningen. Jeg bare lurer på om det ikke går an å tenke litt nytt? Det finnes jo et hav av kilder for utstyrstester og alle nordmenn kan jo engelsk, så hvordan skal du klare å holde det interessant?

Jeg leser mindre og mindre på nett og ser fler og fler videoer. Crossfield, Shiels, Finch, Buzza, Meandmygolf hovedsakelig. Og grunnen til det er ikke de gode utstyrstestene, det er nok mer de som presenterer det som er interessant. Så hva med å tenke i de baner? Gjøre egne videoer og samle og oppmuntre andre nordmenn til lage egne videoer?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vurderer å starte nettside

Post by furu »

Video har hele tiden vært meningen. Står litt på tid og penger.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Vurderer å starte nettside

Post by mciljoy »

Kult, da ser jeg frem til første course vlog'en fra Fana ;-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Vurderer å starte nettside

Post by kevin »

gjør-det-selv-guider kan være en bra greie, er jo bra med spm ang diverse ting her på forumet. Grep-bytte, skaft-bytte etc etc. Er en viss interesse for det virker det som
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vurderer å starte nettside

Post by furu »

Første banebesøk må bli Herdla!

Guider er noe jeg alltid har likt å drive med.

Det vanskeligste er kølleomtaler. Vil folk ha en rangering? Eller en beskrivelse av egenskapene? Køller direkte sammenlignet mot hverandre?
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Vurderer å starte nettside

Post by Snowman »

For å beskrive den type ting jeg lurer på nå, hvor jeg savner omtaler som kan hjelpe meg.

Jeg har et jernsett Callaway X20. Jeg har mista 9'ern, 7'ern har hakk, og grepene må uansett byttes. De er med grafittskaft og regular flex. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe et nytt jernsett som ligner på det jeg har, bare at det er nytt.

Det jeg ønsker meg:

Et sted der jeg kan lese hvilke køller som har omtrent samme egenskaper, på tvers av fabrikanter. Dvs hvilke køller ligner på hverandre? For jeg aner ikke hvilke køller fra andre fabrikanter som ville funke fra dag en, dvs hvilke som ville oppleves som jeg bare hadde kjøpt meg nye av omtrent samme slag. Hadde jeg visst det, da hadde det vært mye lettere å se etter gode tilbud.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Vurderer å starte nettside

Post by Golfspilleren »

Alle. Alle køller ligner på hverandre. Kjøp alt som er standard. Kommer ikke til å merke forskjell etter en time på rangen.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Vurderer å starte nettside

Post by liverglimt »

Snowman wrote:For å beskrive den type ting jeg lurer på nå, hvor jeg savner omtaler som kan hjelpe meg.

Jeg har et jernsett Callaway X20. Jeg har mista 9'ern, 7'ern har hakk, og grepene må uansett byttes. De er med grafittskaft og regular flex. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe et nytt jernsett som ligner på det jeg har, bare at det er nytt.

Det jeg ønsker meg:

Et sted der jeg kan lese hvilke køller som har omtrent samme egenskaper, på tvers av fabrikanter. Dvs hvilke køller ligner på hverandre? For jeg aner ikke hvilke køller fra andre fabrikanter som ville funke fra dag en, dvs hvilke som ville oppleves som jeg bare hadde kjøpt meg nye av omtrent samme slag. Hadde jeg visst det, da hadde det vært mye lettere å se etter gode tilbud.
Gå til en fornuftig Club fitter så hjelper han deg. Enkelt og greit.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Vurderer å starte nettside

Post by mciljoy »

Jeg mener du ikke trenger club fitter. Du trenger bare å prøve de køllene du liker utseende på. Alle køllene er gode og de fleste som selger køller (evt proshopen din) kan justere lie dersom der er nødvendig
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vurderer å starte nettside

Post by furu »

Har sett mer enn nok tilfeller av dårlig fitting, så det er ikke alltid et beste alternativet. Og hvor man bor ikke et sted der god custom fitting ikke er tilgjengelig? Vi må være realistiske her. Tom Wishon - genial men gal ;) - vil ha alle golfere gjennom custom fitting. Da hadde ingen spilt golf, for det hadde vært fysisk umulig å gjennomføre :) God opplæring gjennom å opplyse i kanaler som internett, fører til at flere vil ta det et steg videre. Dette er første nivå. Innstegsmodellen. Der starter man. Noen blir værende. Mange går videre.
Instagram @christianfuru
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Vurderer å starte nettside

Post by Lawinth »

Dette så veldig bra ut for meg.
Lettfattelig språk, enkelt og til og meg jeg forstår hva som skrives, tror jeg :oops:

Dette er bra, kjør på
jos026
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 04 Mar 2014, 09:43

Re: Vurderer å starte nettside

Post by jos026 »

Veldig positiv til ideen. Men enda mer positiv til at det er du som gjør det Furu. Det jeg har lest av deg tidligere oppleves reflektert og balansert, noe også din innledning til denne tråden vitner om!

Ellers syntes jeg at de nevnte Shield, Finch og Crossfield er meget underholdene. Hadde vært artig med en norsk/nordisk course vlog. Kanskje Kevin mfl kunne bidratt i den sammenheng :-)

Supert initiativ, jeg kommer til å abonnerer.
D: Taylormade M2 10,5' - Tour ad di 6s
FW: 14' XR pro m/ tour ad di 7s og 16,5' 915 m/ diamana s+ 70 stiff
H: TM RESCUE mid 22 og 19 m/ stock regular skaft
J: Mizuno Mp 69 4-p m/ DG s300
W: Ping G10 U (50') og S (55')
P: TM Spider
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Vurderer å starte nettside

Post by liverglimt »

furu wrote:Har sett mer enn nok tilfeller av dårlig fitting, så det er ikke alltid et beste alternativet.
Jeg ser daglig spillere med dårlig tilpasset utstyr. Så det går begge veier.

Det jeg svarte på var ett konkret spørsmål om hvor finne info om replassering av Callaway X-20. En god køllemaker/clubfitter kan det. Han har sågar modellen stående og kan selge akkurat de køllene som er borte. Og skulle det være behov så kan han jo fikse samme grep på alle køllene i samme slengen eventuelt skaft om nødvendig.

Ære være om alt var mulig på internett. :)


Furu, utfordrer deg til å komme med innspill på hvorfor det er færre og færre som spiller golf istedenfor å hakke på de få av oss som kan hjelpe folk med personlig tilpassing av golfkøller. Det har aldri vært mulig å få mer "lettspilte" golfkøller enn nå. Hvorfor sliter folk med å spille golf? Markedsføringen skal ha oss alle til å tro at alt ligger i nye køller. Det skal også si at så lenge det er begrensninger på COR (trampolineeffekt), lengde, grep osv. så er vi nær enden på utviklingen. Likevel slutter flere og flere golfspillere med den sporten vi har så kjær. Hvorfor? De burde jo klart å slå alt så lekende lett i følge markedsavdelingene. :)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Vurderer å starte nettside

Post by mciljoy »

Liverglimt, det er da ingen som hakker på noen??
Du må virkelig tåle at noen mener at "(clubfitting) ikke alltid er det beste alternativet"

Hører ofte folk forklarer synkende interesse for golf med at spiller er for vanskelig, hvor kommer dette fra? Det kan jo umulig være enklere å få par på et hull nå enn det var for 10, 20, 30 år siden? Eller mener de noe annet med det er for vanskelig? Skjønner ikke argumentasjonen. For vanskelig i forhold til hva? Verdens beste golfspillere? Par?

En annen dårlig (min mening) forklaring på laber interesse er at det tar for lang tid. Den skjønner jeg heller ikke. Jeg har nesten aldri tid til 18 hull selv, så jeg spiller nesten bare 9-hullsrunder. Hvis ikke folk har tid til å bruke 1,5-2 timer på hobbyen sin så er ikke golfen problemet.

Jeg tror liten interesse for denne fantastiske sporten skyldes ikke-golferes oppfatning av golf og golfens fokus på alle regler, utstyr og kotyme. Folk jeg møter orker ikke å starte med golf fordi de tror det er snobbete, tidkrevende, dyrt og "styrete". Med styrete mener jeg at du må ta kurs, melde deg inn i klubb, kjøpe inn masse utstyr oss osv.

Liker ikke å bruke ordet folkelig, men vi må bryte ned barrierene som fortsatt finnes i golfen. I fotball kan man bare kan ta en ball under armen og tusle ned på "banen". Terskelen for å ta seg en tur på golfbanen er noe helt annet dessverre.
Post Reply