10000 timer

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

10000 timer

Post by Gundersen »

En og følge fremover, interessant og se hvor det bærer.
Mener at et lignende prosjekt er gjennomført tidligere, uten at jeg vet hvordan det gikk.

http://www.nathexplores.com/om-golf-10-000-mitt-mal/

Har vi troen på at dette kan la seg gjennomføre?
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: 10000 timer

Post by Golfspilleren »

Spennende å se. Nå har vel slike prosjekt aldri lykkes tidligere, så oddsen er liten.
Dessuten er 2020 altfor nært.

Golf er også en idrett der det er mange andre faktorer enn trening som spiller inn.
Dermed tror jeg ikke det går. Ikke om han trener 100000 timer.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: 10000 timer

Post by Drizzit »

Har liten tro på at han skal klare det, men det kan jo være interresant å følge med på uansett.
Mest sannsynlig så slutter han å oppdatere bloggen når det ikke går veien.
Hovedgrunnen til at jeg har liten tro er at hele opplegget virker ustrukturert og dårlig planlagt.
Fant ikke ut hvem han har som trener, ingen gjennomføringsplan for 10000 timer på 5 år(det klarer han neppe), ingen treningsdagbok og så tror jeg han er for gammel.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: 10000 timer

Post by kevin »

Denne karen er vel den mest kjente av de som har prøvd dette http://thedanplan.com/

Han er ennå ikke ferdig og har hatt sine problemer underveis.

Jeg tror ikke denne nye karen har noen som helst sjanse, ihvertfall ikke sånn har presentert seg nå
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: 10000 timer

Post by tilskuer »

Hvis vi er greie og trekker fra de 1200 timer han allerede har trent må han trene 4,8 timer hver eneste dag fra i dag og ut 2020. Det tror jeg ikke er praktisk mulig for en "amatør", og jeg er i tvil om det vil være en effektiv måte å trene på. De 10 000 timene burde nok vært fordelt over en lengre tid, og han burde ha startet for 15 år siden. Jeg blir overrasket hvis dette går.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: 10000 timer

Post by GolfMickey »

Spennede detta, spørs om han ikke gir opp halvveis vis det virker håpløst.
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: 10000 timer

Post by LangJakke »

TheDanPlan er vel ganske godt kjent. Begynte med å ha spart seg opp penger til å trene. Skriver en blogg som får jevnt med trykk, resulterer i inntekter fra reklame, fører til interesse fra uystyrsprodusenter. Synes å huske at han begynte med å få custom fit av Nike. Etterhvert Titleist wedger. Blir mer og mer reklame... Får invitasjoner til småturneringer og tv show (ble vel feks flydd til Australia).

Om han ikke lykkes med å bli proff golfer på toppnivå gjør han noe de fleste av oss har drømt om. Han lever av og spille golf, og har sånn sett lyktes?

Sent fra min D5803 via Tapatalk
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: 10000 timer

Post by GolfMickey »

LangJakke wrote:TheDanPlan er vel ganske godt kjent. Begynte med å ha spart seg opp penger til å trene. Skriver en blogg som får jevnt med trykk, resulterer i inntekter fra reklame, fører til interesse fra uystyrsprodusenter. Synes å huske at han begynte med å få custom fit av Nike. Etterhvert Titleist wedger. Blir mer og mer reklame... Får invitasjoner til småturneringer og tv show (ble vel feks flydd til Australia).

Om han ikke lykkes med å bli proff golfer på toppnivå gjør han noe de fleste av oss har drømt om. Han lever av og spille golf, og har sånn sett lyktes?

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Kan bli en skikkelig vinn-vinn etterhvert ja 8-)
Post Reply