Jarand E.Arnøy

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Jarand E.Arnøy

Post by kevin »

Unggutten fra Fana har spilt sin siste turnering som amatør, og trer inn i proffenes rekker. Han avsluttet med en sterk 8.plass i et meget sterkt startfelt rett før jul. Selv om det er litt vanskelig å måle resultater i amatørturneringer, synes jeg prestasjonen hans fikk altfor lite oppmerksomhet. Han delte 8.plassen med blant annet med Andy Zhang, som spilte US Open allerede i 2012. Arnøy slo Cole Hammer, en annen 15-åring som fikk spille US Open på Chambers Bay. I tillegg var flere av de høyt rankede amatørene med i feltet.

Nå er det Nordic League som gjelder for Arnøy, skal bli spennende å se hvordan det går. Han har jo spilt her noen ganger tidligere, og har noen veldig gode enkeltrunder. På Miklagard i 2012 var han med helt oppe i toppen etter 2 runder, men falt ned til 10.plass på sisterunden. En ikke ukjent svenske vant, Broberg. Arnøy endte rett foran Johan Carlsson, som har spilt på ET de siste sesongene.

Her er et bilde jeg tok fra den nevnte turneringen på Miklagard, Arnøy holder flagget
Image

Han har en ganske fresh hjemmeside, og er foreløpig flink til å oppdatere der og på Facebook-siden sin. For å spe på finansieringen av golfen har han gjort som mange andre, opprettet en birdie&eagle klubb, hvor man kan gi litt støtte. Les mer på hjemmesiden.

Jeg tror han kommer til å gjøre det bra på NL i år, og tipper at han etablerer seg og havner innafor topp-36(sånn at han får spille alle turneringene i sluttspillet :) )

NB! Han avslutter amatørkarrieren ranket som nr,72 på WAGR. Ganske bra det
Last edited by kevin on 11 Jan 2016, 14:43, edited 1 time in total.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Jarand E.Arnøy

Post by Freud »

Enig i det du skriver. Men jeg blir litt "skremt" når jeg leser om alle nordmenn som satser på NL i år. Nå er det plutselig blitt gjevt. Dessverre er det slik at det er enten himmel eller helvete der. Top5 rykker inn på CT, alle de andre må starte på nytt neste år. Hvor mange år gidder en nordbo å spille på NL uten opprykk? Kevin har kanskje statistikk over de mest tålmodige?
Hvilke nordmenn har en realistisk sjanse til å bli top5 på NL i år?

PS: vet vi noe om Bertheussen; har han selv bekreftet spilling på NL?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jarand E.Arnøy

Post by furu »

Jarand spiller ikke NL fordi det er "gjevt", slik Freud skriver. Han kunne valgt invitasjoner til CT, men velger dette. Ingen snarveier, bare hardt arbeid og god golf.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Jarand E.Arnøy

Post by kevin »

hvor skulle han fått de invitasjonene fra?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jarand E.Arnøy

Post by furu »

Tannfeen? Neida. Jeg tar sikkert feil. Ingen invitasjoner. Bare glem at jeg sa det.
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Jarand E.Arnøy

Post by eivaan »

kevin wrote:Unggutten fra Fana har spilt sin siste turnering som amatør, og trer inn i proffenes rekker. Han avsluttet med en sterk 8.plass i et meget sterkt startfelt rett før jul. Selv om det er litt vanskelig å måle resultater i amatørturneringer, synes jeg prestasjonen hans fikk altfor lite oppmerksomhet. Han delte 8.plassen med blant annet med Andy Zhang, som spilte US Open allerede i 2012. Arnøy slo Cole Hammer, en annen 15-åring som fikk spille US Open på Chambers Bay. I tillegg var flere av de høyt rankede amatørene med i feltet.

Nå er det Nordic League som gjelder for Arnøy, skal bli spennende å se hvordan det går. Han har jo spilt her noen ganger tidligere, og har noen veldig gode enkeltrunder. På Miklagard i 2012 var han med helt oppe i toppen etter 2 runder, men falt ned til 10.plass på sisterunden. En ikke ukjent svenske vant, Broberg. Arnøy endte rett foran Johan Carlsson, som har spilt på ET de siste sesongene.

Her er et bilde jeg tok fra den nevnte turneringen på Miklagard, Arnøy holder flagget
Image

Han har en ganske fresh hjemmeside, og er foreløpig flink til å oppdatere der og på Facebook-siden sin. For å spe på finansieringen av golfen har han gjort som mange andre, opprettet en birdie&eagle klubb, hvor man kan gi litt støtte. Les mer på hjemmesiden.

Jeg tror han kommer til å gjøre det bra på NL i år, og tipper at han etablerer seg og havner innafor topp-36(sånn at han får spille alle turneringene i sluttspillet :) )

Spennende spiller :) Liker at folk er litt offensive, har troa på at han havner innafor topp 30 i 2016
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Jarand E.Arnøy

Post by kevin »

Ser gjerne at han havner topp-5 og rykker opp til CT, men er kanskje greit å lære å krype før man kan gå :)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Jarand E.Arnøy

Post by CharlieB »

Det er ikke alltid så dumt å bygge stein på stein, bedre fundament. Så står man stødigere når det blåser.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Jarand E.Arnøy

Post by eivaan »

CharlieB wrote:Det er ikke alltid så dumt å bygge stein på stein, bedre fundament. Så står man stødigere når det blåser.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Blåser jo aldri på golfbanen....;)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Jarand E.Arnøy

Post by CharlieB »

eivaan wrote:
CharlieB wrote:Det er ikke alltid så dumt å bygge stein på stein, bedre fundament. Så står man stødigere når det blåser.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Blåser jo aldri på golfbanen....;)
Very true..


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Post Reply