Viasat Golf - villedende markedsføring og ublu pris?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Viasat Golf - villedende markedsføring og ublu pris?

Post by Golffreak »

Nå som vi har rundt nyttår så observerer jeg følgende:
- Viasat markedsfører fortsatt at de har PGA touren https://www.viasat.no/sport/golf . Det er ikke spesielt vanskelig å oppdatere nettsidene, så her driver de villedende markedsføring.
- Viasat markedsfører at selv etter at de har mistet PGA-touren så har de alle majors/WGC inkl. Masters: http://www.mynewsdesk.com/no/viasat-nor ... e=sendgrid Derimot så hevder Discovery at de har rettighetene til Masters.... :http://tv.eurosport.no/golf/masters-til ... tory.shtml . Noen driver iallefall villedende markedsføring her!!
- Jeg observerer at Viasat overraskende nok skal ta samme pris som tidligere for Viasat golf (159 kr som er ganske mye for en kanal som også har økt jevnt og trutt), på tross av at de har mistet rettighetene til den touren som tross alt blir betegnet som "den gjeveste i verden". Ikke minst den med mest beleilig TV-tid. Beklager, men LPGA som "erstatning" oppveier ikke for tap av PGA-touren og de har selvsagt betydelig lavere kostnader nå som de ikke betaler for de dyreste rettighetene. Litt opptak av feature stoff fra Golf channel i USA har de neppe betalt spesielt mye for, og majors (Masters??), WGC og Ryder cup hadde de jo fra før. Her skal de virkelig melke kua!

Det er en fair sak å miste rettighetene i en konkurranse (noe jeg prinsipielt er opptatt av), men jeg tror både de priser seg ut (iallefall lite nysalg av Viasat golf vil jeg tro..) og at de skuffer eksisterende kunder så en del sier opp. Skal de vinne tilbake rettighetene og beholde kundene så kan de neppe prise seg ut mot en "gratiskanal" (selv om du nok må regne med å kjøpe DPlay også). Ikke minst må de opptre redelig, noe de ikke gjør ved å markedsføre PGA-touren og Masters(?).....
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Viasat Golf - villedende markedsføring og ublu pris?

Post by GolfMickey »

Tåpelig, men ikke rart de melker kua, uten Golf og Champions League er de ingenting.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Viasat Golf - villedende markedsføring og ublu pris?

Post by Freud »

Golffreak: send den meldingen til Viasat!
Fortell oss gjerne hva de svarer - om du får svar.
TeddyK
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 29 May 2011, 10:44
Hcp: 19,0
Hjemmeklubb: Land GK

Re: Viasat Golf - villedende markedsføring og ublu pris?

Post by TeddyK »

Og der er Viasat Golf Card avsluttes. Hyggelig beskjed rett før golfsesongen for alle oss som har hatt de herlige rabattene vi fikk med det kortet med i betraktning når vi har rettferdiggjort pengebruken på Viasat-abonnement.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Viasat Golf - villedende markedsføring og ublu pris?

Post by Franz »

TeddyK wrote:Og der er Viasat Golf Card avsluttes. Hyggelig beskjed rett før golfsesongen for alle oss som har hatt de herlige rabattene vi fikk med det kortet med i betraktning når vi har rettferdiggjort pengebruken på Viasat-abonnement.
Bra. Sånne rabattkort dreper golfklubbene.

Edit: Sorry, dette må nok bli en egen tråd. Skal ta ansvar.
Post Reply