Klær og sånt

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Klær og sånt

Post by ShooterMacgavin »

Samme gjelder jo i skibakken/afterski...
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Klær og sånt

Post by Bogey »

Andre kan egentlig kle seg som man vil, så lenge man har hele klær på seg og beholder toppen på :P For min egen del så trives jeg svært godt i golfbukse/piquet, mest fordi det er behagelig. Jeg sliter bare jeg må ta på meg genser, da jeg føler at svingen fort blir begrensa med for mye klær på. Golfklærne er oftest tilpasset til aktiviteten, de er lette, behagelige og pustende, noe jeg synes er en stooor fordel. Gidder ikke gå rundt i 25° og svette som en gris i en tett bomull tskjorte som blir dassvåt og klistrete etter 4 hull. Takke meg til Drifit og lignende :) Og ja til shorts!
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Klær og sånt

Post by dirtyzecret »

Beste som finnes er å komme på rangen med bare drivern i hånden uten hanske. For så å bli beglodd av alle de eldre traverne og de yngre ''gode'' spillerne som alle tenker sitt.
Så steller du deg opp, slår 30 baller opp mot, og over 300 meter ut av hele rangen, kjøper deg en is og drar hjem!


(er ikke alltid man har tid til å kle seg ut for å slå en rask bøtte, og man bør være forsiktig med å bedømme folk utifra hva dem har på seg, hehe:)
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Klær og sånt

Post by halvorsen84 »

dirtyzecret wrote:Beste som finnes er å komme på rangen med bare drivern i hånden uten hanske. For så å bli beglodd av alle de eldre traverne og de yngre ''gode'' spillerne som alle tenker sitt.
Så steller du deg opp, slår 30 baller opp mot, og over 300 meter ut av hele rangen, kjøper deg en is og drar hjem!


(er ikke alltid man har tid til å kle seg ut for å slå en rask bøtte, og man bør være forsiktig med å bedømme folk utifra hva dem har på seg, hehe:)
Hadde jeg slått så langt skulle jeg faktisk vurdert å ikle meg en av buksene til John Daily! :lol:
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Klær og sånt

Post by GunnarBull »

Litt off piste, men personlig bruker jeg nesten bare golfklær hele året, ihvertfall piquettrøyer. Synes de er fullstendig uovertrufne, både når det gjelder komfort og holdbarhet.

Og det verste er jo at de er billige også. Hvis du venter til litt utpå høsten, får du stort sett kjøpt det meste til halv pris. 300 kroner for en FootJoy, Nike, Adidas el.l. som tåler vask hundrevis av ganger uten å tape seg er egentlig et røverkjøp. Mange av dem er såpass pene også at de kan brukes om du skal være litt representabel.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Klær og sånt

Post by dirtyzecret »

halvorsen84 wrote:
dirtyzecret wrote:Beste som finnes er å komme på rangen med bare drivern i hånden uten hanske. For så å bli beglodd av alle de eldre traverne og de yngre ''gode'' spillerne som alle tenker sitt.
Så steller du deg opp, slår 30 baller opp mot, og over 300 meter ut av hele rangen, kjøper deg en is og drar hjem!


(er ikke alltid man har tid til å kle seg ut for å slå en rask bøtte, og man bør være forsiktig med å bedømme folk utifra hva dem har på seg, hehe:)
Hadde jeg slått så langt skulle jeg faktisk vurdert å ikle meg en av buksene til John Daily! :lol:
Jeg vil heller ha slitne olashorts på golfbanen en mange av de buksene John Daily går med!
En funfact om Daily er at han alltid feiret sine triumfer på McDonalds etter turneringene... Han gikk ikke inn engang, kjørte drive-trough og spiste i bilen! :D

Meeeeen, selvom man er lang på range er det ikke sikkert man scorer på banen :D
Last edited by dirtyzecret on 22 Mar 2016, 23:18, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Klær og sånt

Post by kevin »

Har man 2 major-titler betyr det lite hva man går i. Verre er det med de som kler seg som om de har vunnet en major, men som ikke har oppnådd annet enn en 39.plass i vårspretten
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Klær og sånt

Post by furu »

kevin wrote:Verre er det med de som kler seg som om de har vunnet en major, men som ikke har oppnådd annet enn en 39.plass i vårspretten
Jeg får vondt i magen av sånne kommentarer. Skal man kle seg som en dårlig golfspiller hvis man ikke scorer bra nok? Hvordan ser middelmådig klesstil ut som matcher en runde på 86 slag?

Folk må få kjøpe majorantrekket til Rory, spille på +34 og være i like godt humør etterpå - uten at noen "rutinerte ringrever" skal henge seg opp i klesstilen.

Ingen av oss har en dritt å gjøre med eller si på hva andre folk går kledd i og hvordan de spiller. Hvis vi tror vi har det, er det noe i veien med oss og vi burde finn en annen hobby der vi ikke ødelegger for andre mennesker.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Klær og sånt

Post by kevin »

Idoform er bra for magen, evt biola
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Klær og sånt

Post by liverglimt »

Jeg kler meg for å spille golf. Det har jeg alltid gjort. Lærte tross alt å spille av en engelsk mann.

Helt enig med Furu, det er for dumt å dømme folk etter klær, bil, buss, tog, fly eller hva de nå enn har.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Klær og sånt

Post by kevin »

Det er ikke snakk om å dømme, det var et svar på at kommentaren før mitt innlegg, ang buksene til JD. Men det er litt vanskelig å få med seg alt.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Klær og sånt

Post by liverglimt »

Jeg går i samme bukser som Daly og har ikke vunnet noen major. :)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Klær og sånt

Post by eivaan »

Man legger da vitterlig litt press på seg selv når man kommer opp på teestedet looking like a million dollar med 50 i hc....topper ballen ut i skogen og fullfører på 130 salg...eller stiller i det hippeste utstyret i slalombakken, detter av i heisen....og aldri kommer til toppen...This IS, and looks funny to me!!!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Klær og sånt

Post by liverglimt »

Noen bryr seg om hvordan de ser ut, andre ser ikke ut.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Klær og sånt

Post by Gundersen »

Det handler om selvtillit, og ikke alltid om selvinnsikt.
Har aldri vært redd for å bringe litt humor til bordet.
KongHorne
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jan 2016, 16:11

Re: Klær og sånt

Post by KongHorne »

For all del, man må respektere dem man spiller sammen med. Det er ikke det som er poenget, det må likevel være lov å reagere spontant og med glimt i øyet. Hvis man velger å bruke penger på det dyreste utstyret og de feteste klærne, før man klarer å treffe ballen, må det være lov å mene at man har feilprioritert. Protimer er mye mer fornuftig investering, for vi vil jo beholde spillerne på golfbanen.
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Klær og sånt

Post by dirtyzecret »

Det er jo sånn her i alle idretter, bare se nå i påsken, både i skisporet og slalombakken!
Det er jo veldig mange som ikke har peiling på verken nordisk eller alpint som kjører rundt med top of the notch klær og ski.
Post Reply