Klær og sånt

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Klær og sånt

Post by mciljoy »

Hva synes folk her inne om debatten på sosiale medier om bekledningen på de store tourene? Tenker spesielt på Rickie Fowlers sko og shorts vs bukse.

Innser at dette er en selvmotsigelse siden jeg startet denne tråden... men er det ikke spesielt at voksne menn er så veldig opptatt av hva andre voksne menn har på seg når de spiller golf?
Skjønner greia med tradisjoner, men det argumentet i seg selv er jo ræva. Vi kvitter oss med tradisjoner som er utgått på dato hele tiden.

Personlig skjønner jeg ikke at høye sko kan irritere noen som helst, ikke shorts heller.
Golfen blir mer og mer atletisk og når jeg ser de gå rundt å svette i baggy kaki-bukser i 35 grader ser det bare teit ut
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Klær og sånt

Post by veggiss »

Jeg gir fullstendig faen i hva andre har på seg når de spiller golf, så lenge de er påkledd når de spiller med meg. Opplevde at en fyr tok av seg skjorten på hull 13 på Holtsmark en varm sommerdag, der går min grense.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Klær og sånt

Post by Rotten »

veggiss wrote:Jeg gir fullstendig faen i hva andre har på seg når de spiller golf, så lenge de er påkledd når de spiller med meg. Opplevde at en fyr tok av seg skjorten på hull 13 på Holtsmark en varm sommerdag, der går min grense.
LOL

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Klær og sånt

Post by halvorsen84 »

Personlig syns jeg "klestradisjonene" innen golfen bør beholdes, hvertfall når det gjelder turneringsgolf på de store "tourene"! Dette er tross alt en jobb! Ang. varme/svette, så tror jeg de har det mer behagelig i en teknisk golf-langbukse, kontra en shorts i tykt stoff rett fra hylla hos H&M! :P

For oss amatør-hobbygolfere syns jeg heller ikke det er greit når man spiller i joggebukse eller badeshorts. Jobber i golfklubb, og har enda tilgode å måtte "snakke til" noen ang. bekledning, og mitt inntrykk er at folk stort sett er flinke til å kle seg når de skal på golfbanen! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Klær og sånt

Post by JonasB »

Ang. varme/svette, så tror jeg de har det mer behagelig i en teknisk golf-langbukse, kontra en shorts i tykt stoff rett fra hylla hos H&M! :P
Tror faktisk det finnes tekniske golf-shorts og, mener jeg har opptil flere faktisk ;)

Selv er jeg enig med Veggis, så lenge de er på et minimum med shorts og noe på overkroppen er det samme f....

Jeg er selv av typen som kun bruker golfklær på banen da jeg synes det er mest behagelig. Avliver fort inntrykket av at jeg kan spille golf på første tee uansett :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Klær og sånt

Post by mciljoy »

halvorsen84, men hva er egentlig argumentet for å må ha på seg bukse? At det er en jobb? Jeg har på meg bukse på jobb jeg, men det er fordi jeg jobber på et kontor og ikke på ei plen. Skjønner ikke det argumentet

Et sted går jo grensa, som veggiss så fint er inne på.. men det gjelder jo mer vanlig folkeskikk enn golfbanen spesifikt. spilte selv med en geezer i jeans og bar overkropp en gang

Det er jo kleskoder i langrenn, på fotball-banen og i de fleste idretter, men i golfen liksom samtaletema på en annen måte. Fatter bare ikke at folk gidder å bry seg!?
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Klær og sånt

Post by halvorsen84 »

JonasB wrote:
Ang. varme/svette, så tror jeg de har det mer behagelig i en teknisk golf-langbukse, kontra en shorts i tykt stoff rett fra hylla hos H&M! :P
Tror faktisk det finnes tekniske golf-shorts og, mener jeg har opptil flere faktisk ;)

Selv er jeg enig med Veggis, så lenge de er på et minimum med shorts og noe på overkroppen er det samme f....

Jeg er selv av typen som kun bruker golfklær på banen da jeg synes det er mest behagelig. Avliver fort inntrykket av at jeg kan spille golf på første tee uansett :D
Poenget mitt var å kontre de som bruker "varme/svette" som grunnlag for at man bør få spille i shorts! ;)
Og ja, det finnes "tekniske golf-shorts", har flere selv også! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Klær og sånt

Post by halvorsen84 »

mciljoy wrote:halvorsen84, men hva er egentlig argumentet for å må ha på seg bukse? At det er en jobb? Jeg har på meg bukse på jobb jeg, men det er fordi jeg jobber på et kontor og ikke på ei plen. Skjønner ikke det argumentet

Et sted går jo grensa, som veggiss så fint er inne på.. men det gjelder jo mer vanlig folkeskikk enn golfbanen spesifikt. spilte selv med en geezer i jeans og bar overkropp en gang

Det er jo kleskoder i langrenn, på fotball-banen og i de fleste idretter, men i golfen liksom samtaletema på en annen måte. Fatter bare ikke at folk gidder å bry seg!?
Dette er noe, som for meg, henger igjen fra "gentleman sport"-tiden! En shorts vil aldri være et like pent "plagg" som en bukse, selvom jeg f.eks må si at jeg gladelig hadde tatt nesten en hvilken som helst shorts mot noen av buksene til John Daily! :lol:
Det er mye som blir gjort, og kan gjøres, for at golf skal bli mer folkelig, men personlig syns jeg dette bør holdes på hobbynivå, for oss "vanlige" klubbgolfere! Den profesjonelle delen syns jeg bør ta vare på tradisjonene! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Klær og sånt

Post by JonasB »

halvorsen84 wrote:
JonasB wrote:
Ang. varme/svette, så tror jeg de har det mer behagelig i en teknisk golf-langbukse, kontra en shorts i tykt stoff rett fra hylla hos H&M! :P
Tror faktisk det finnes tekniske golf-shorts og, mener jeg har opptil flere faktisk ;)

Selv er jeg enig med Veggis, så lenge de er på et minimum med shorts og noe på overkroppen er det samme f....

Jeg er selv av typen som kun bruker golfklær på banen da jeg synes det er mest behagelig. Avliver fort inntrykket av at jeg kan spille golf på første tee uansett :D
Poenget mitt var å kontre de som bruker "varme/svette" som grunnlag for at man bør få spille i shorts! ;)
Og ja, det finnes "tekniske golf-shorts", har flere selv også! :)

Kan vel fortsatt bruke det argumentet, en golfshorts er vel kjøligere/luftigere enn en golfbukse?
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Klær og sånt

Post by ShooterMacgavin »

For no tull..
Jeg liker best å spille barbent, olabokse, uten skjorte, slik min mentor gjør det...

You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Klær og sånt

Post by halvorsen84 »

JonasB wrote: Kan vel fortsatt bruke det argumentet, en golfshorts er vel kjøligere/luftigere enn en golfbukse?
Ja, det er det. Men for noen så er uansett ikke shorts det samme som en bukse, når det gjelder tradisjon, stil og etikette! ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Klær og sånt

Post by JonasB »

halvorsen84 wrote:
JonasB wrote: Kan vel fortsatt bruke det argumentet, en golfshorts er vel kjøligere/luftigere enn en golfbukse?
Ja, det er det. Men for noen så er uansett ikke shorts det samme som en bukse, når det gjelder tradisjon, stil og etikette! ;)
Det kan vi være enige om :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Klær og sånt

Post by kevin »

Siste nye(hårmote) på Europatouren

Image
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Klær og sånt

Post by mciljoy »

Digger at folk skiller seg ut på golfbanen. Folk er forskjellige, hvorfor skal man tvinge alle til å likne på hverandre?
Fleetwood rocker Bjørn Borg-looken
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Klær og sånt

Post by Pepto »

Bryr meg fint lite, spill i klær som er innafor. Dvs klær.

Var ei som spilte i bikini her for noen år siden. Eneste som var surt var at hu ikke var no fin.
Bikini, truse eller bare sokker er ikke optimalt.
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Klær og sånt

Post by dirtyzecret »

Rotten wrote:
veggiss wrote:Jeg gir fullstendig faen i hva andre har på seg når de spiller golf, så lenge de er påkledd når de spiller med meg. Opplevde at en fyr tok av seg skjorten på hull 13 på Holtsmark en varm sommerdag, der går min grense.
LOL

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Da er det bra du ikke spiller Holtsmark med oss :lol: :lol: :lol:

https://drive.google.com/open?id=0Bw75K ... URyNVZlSE0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Klær og sånt

Post by kevin »

Jeg er fortsatt i tvil om hightops blir en hit, men folk må gjerne bruke de om det føles riktig :lol:

Image
KongHorne
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jan 2016, 16:11

Re: Klær og sånt

Post by KongHorne »

Hva folk har på seg når de spiller golf, er meg revnende likegyldig. Men jeg må innrømme at det er litt morsomt når golfklovner har på seg siste mote og slår alle ballene vegg imellom. Da må jeg riste lett på hodet.
fryseboks
Forumvant
Forumvant
Posts: 61
Joined: 22 Jun 2015, 21:45
Been thanked: 4 times

Re: Klær og sånt

Post by fryseboks »

Jeg er oppvokst i en familie hvor vi fikk klar beskjed om å ikke kle oss som noen ragger når vi skulle ut blant folk. For meg gjenspeiler dette seg på golfbanen. Skal man ut blant folk bør man se skjebelig ut.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Klær og sånt

Post by furu »

KongHorne wrote:Hva folk har på seg når de spiller golf, er meg revnende likegyldig. Men jeg må innrømme at det er litt morsomt når golfklovner har på seg siste mote og slår alle ballene vegg imellom. Da må jeg riste lett på hodet.
Og der har du en av grunnene til at golf for mange er en kjip sport med mange teite typer. Vi må gjerne slutte å bry deg om hva andre går med, og hvordan de spiller i forhold til det.
Instagram @christianfuru
Post Reply