Turneringsansvarlig - andre klubbverv etc

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Turneringsansvarlig - andre klubbverv etc

Post by halvorsen84 »

Heisann!

I år stiller jeg og en kamerat til valg som turneringsansvarlige, han som hovedansvarlig og jeg som "assistent", da jeg allerede jobber i klubben, med ansvar for herregruppe, SFO/ungdom og noe små-instruksjon ved siden av. Vi har planer om en "turneringskomite", med et medlem fra hver av klubbens grupper dame/herre/senior/junior, slik at alle får en finger med i spillet. Som ansvarlige tar vi oss av planlegging/gjennomføring og alt annet når det gjelder turneringer, samt at vi ønsker å jobbe tett med greenkeeperne ang. baneoppsett osv!

Er det andre her inne som innehar ulike verv i klubbene sine? Nåværende? Tidligere?

Alle tips og erfaringer mottas med takk! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
YngveB
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 06 Feb 2016, 16:39

Re: Turneringsansvarlig - andre klubbverv etc

Post by YngveB »

Vi har en turneringskomitee, med en fordeling av turneringsansvarlige og turneringsassistenter. De fleste av turneringsansvarlige har turneringslederkurset til NGF. Vi er vel tilsammen 12-15 stykker og fordeler antall turneringer som er organisert av klubben mellom oss. I tillegg er det egne turneringer i seniorgruppen, herregruppen og damegruppen (alle en fast dag i uken).
For klubbturneringene tar vi direkte kontakt med greenkeeper, kafe og proshop for å organisere premier. For regionstur mm kommer det egen dommer og går i gjennom baneoppsett sammen med turneringsleder og head-greenkeeper.
Vi bruker NGFs turneringsveileder for å sikre at alle detaljer er på plass i forkant av turneringen samt NGF spillekalkulator for å beregne gruppesammensetning. Normalt går det med ca 10 timer forberedelse for å arrangere en turnering.

Hvis du vil kan jeg sende deg sjekkliste og spillekalkulator slik at du har noen verktøy når du skal arrangere turnering. Vi har prøvd å lage noen green-kart og manipulerer utslagssteder ift hvilken type turnering som skal spilles også. Jeg er "relativt" nøye når jeg skal arrangere en turnering og har meg alltid en egen runde på banen i forkant av turneringen mhp rough, GUR, staker og hullplassering og skriver ned ønskene mine som jeg går i gjennom med head greenkeeper. Hvis det er høyt ferdighetsnivå på spillerene setter jeg alltid noen lure flaggplasseringer, samt går inn i forkant og oppfordrer til høyere rough, styrer landingsområder mm..
Yngve B
hcp: litt ned i år, mot normalt
Driver: Cobra ZL noe...
3-wood: Cobra F7
Hybrid, Cobra F7
Jern: Cobra King CB/MB
Wedger: Titleist SM6
Putter: Bettinardi BB1 CB/ Ping ally-i/ noe fra boden
Post Reply