Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by furu »

golftoday.no er forresten den jeg tenkte på. Kracht står bak.

Golfsiden er for liten. Kjernegruppe på størrelse med et hockeylag. Null nedslagsfelt utenfor et svært begrenset geografisk område på Østlandet. Alle norske golfsider er små. Jeg hadde 450-500 unike per dag på min gamle blogg/nettside. Det var jo på vei til å konkurrere mot golferen, golfnews og golfsiden :D

Hvis du vil gjøre det bra, må du rykke fordi alle de nevnte. Det må være målet.
Instagram @christianfuru
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by Golfspilleren »

Hva kan man bruke denne siden til?
De fleste klubber har jo en hjemmeside og om teeoff får info av klubbene kommer det jo til å bare være selvskryt.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by furu »

Internett handler i dag om å samle informasjon på en side. Se bare på nyhetsapper som samler aktuelle saker fra mange kilder. Hvis man er i Oslo og vil spille golf, kan man gå innom en side eller surfe rundt på en mengde golfklubbers dårlige nettsider. Jeg kan med stor sikkerhet si at mange av disse nettsidene ikke er tilpasset mobil. Hvis man samler info på en mobilvennlig nettside, vil det være enklere og kunne bli en populær tjeneste.
Instagram @christianfuru
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by primaxx »

Golfspilleren wrote:Hva kan man bruke denne siden til?
De fleste klubber har jo en hjemmeside og om teeoff får info av klubbene kommer det jo til å bare være selvskryt.
Et godt spørsmål!

TeeOff er i praksis tre ting:
  • En oversikt over golfbaner, sortert fra nærmest til lengst unna. ( I forskjellige sammenhenger. Et eksempel er Kun åpne baner.)
  • En visualisering av hvordan det ser ut hos de. (Et bilde som fyller så mye av skjermen som mulig. Det er her selvskrytet kommer inn.)
  • Praktisk og teknisk informasjon vedrørende golfanlegget. Dette skulle man tro man allerede fantes på klubbers hjemmesider, men overraskende mange av de har utdatert eller direkte feil informasjon. (Derfor er det man finner på TeeOff en kombinasjon av hva jeg har tolket som nyest informasjon fra henholdsvis klubbens nettside, Golfbox, innsendt informasjon og egne erfaringer (hvis jeg har spilt banen).
  • I tillegg har jeg åpnet for at spillere kan vurdere kvaliteten på opplevelsen de hadde da de gjestet banen.
Det du spør om henger direkte sammen med hvorfor nettsiden dukket opp i utgangspunktet. Jeg satt en regntung dag og sturet, ordentlig klar for å spille golf. Hjemmebanen lå under vann, så jeg var nødt til å finne et annet sted å spille. Naboklubbene kjente jeg naturligvis til, men de var også i en druknet tilstand. Ergo bar det ut på Google. Hvilket ikke ga meg et tilfredsstillende resultat. Så jeg begynte å lage et regneark, for virkelig å få oversikt. Hvilket altså endte opp som TeeOff. (Kort oppsummert.)

Noen kan allerede alt om norske golfbaner, og har ikke noe behov for en nettside som TeeOff. Andre spiller ikke annet enn egen hjemmebane. De trenger heller ikke TeeOff. Mange derimot (nå snakker jeg egentlig om meg selv, men jeg har skjønt at jeg ikke er alene), liker å "surfe rundt" på golfbanene på nettet. De liker å se hvordan det ser ut, i et format som gjør at man faktisk får et inntrykk av hvordan det ser ut på banen. Man liker rett og slett å drømme seg litt bort.

Uten på noen måte å forsøke å rakke ned på noe: Hvis du besøker Rauma GK sin hjemmeside ser du på toppen et bilde som fyller 933x364 pixler på skjermen. På undertegnedes skjerm er dette bare en "liten flekk" på toppen. På TeeOff fyller det samme bildet nesten hele skjermen. Du finner (selvfølgelig) mer om klubben på klubbens egne hjemmesider, men det kan tenkes at det allikevel er på TeeOff du faktisk får vekket lysten til å besøke de.

Utover dette har TeeOff ingen funksjon.

Du kom både med et spørsmål og en påstand. Jeg håper jeg besvarte spørsmålet ditt.
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
Tja
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 24 Mar 2014, 20:39
Has thanked: 1 time

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by Tja »

Modum golfklubb ble nedlagt for noen år siden. Lå ved Vikersund og jeg rakk og spille den som grønnkort spiller. Følte at vi spilte i unnarennet på skibakken
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by primaxx »

Byebye83 wrote:Jeg har en del bilder fra kjekstad.. Kan se etter hvor de har blitt av..
Det er i tilfelle supert om du finner noen! Takk! :)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by liverglimt »

Dette er ett prosjekt med uante muligheter. Jeg er imponert over hvordan det er presentert. Flott og enkelt. Jeg vet at mange utlendinger kjører ferieruten sin etter hvor golfheftet har avtaler. Kanskje det neste kan bli Teeoff.no?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by GolfMickey »

Godt å se du har fått såpass bra respons, sikler fælt når jeg innom siden din :lol:
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by primaxx »

GolfMickey wrote:Godt å se du har fått såpass bra respons, sikler fælt når jeg innom siden din :lol:
Dét er hva jeg liker å høre! Det er jo akkurat det som er intensjonen med nettsiden.! :)

liverglimt wrote:Dette er ett prosjekt med uante muligheter. Jeg er imponert over hvordan det er presentert. Flott og enkelt. Jeg vet at mange utlendinger kjører ferieruten sin etter hvor golfheftet har avtaler. Kanskje det neste kan bli Teeoff.no?
Ingenting ville vært hyggeligere! Jeg har laget siden slik at klubbene kan presentere seg på engelsk og tysk (og russisk faktisk, ikke spør hvorfor) i tillegg til norsk. Men som dere sikkert skjønner: Dette var i overkant optimistisk. (Med tanke på at jeg ikke en gang får de til å sende et bilde...)
Jeg ble forresten kontaktet av Golfhäftet ganske tidlig etter at nettsiden ble lansert, med tanke på betalt innhold. Da hadde jeg i midlertid såpass lite trafikk at det var umulig for oss å enes om hva noe slikt skulle koste.
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by primaxx »

Jeg klarte ikke å dy meg. I dag har jeg lagt til mulighet for å inkludere video som ligger på enten YouTube eller Vimeo på hver banepresentasjonsside. (Se eksempel på http://teeoff.no/norge/nord-norge/nordl ... -golfpark/)

Kjenner dere til videoer fra norske golfbaner som egner seg er det bare å si fra!

Takk! :-)

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by GolfMickey »

primaxx wrote:Jeg klarte ikke å dy meg. I dag har jeg lagt til mulighet for å inkludere video som ligger på enten YouTube eller Vimeo på hver banepresentasjonsside. (Se eksempel på http://teeoff.no/norge/nord-norge/nordl ... -golfpark/)

Kjenner dere til videoer fra norske golfbaner som egner seg er det bare å si fra!

Takk! :-)

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Bra tiltak! ikke noe grunn til å dy seg for det :mrgreen: Her er Hakadal sin hvis det trengs https://www.youtube.com/watch?v=_0N3ak-o2tU
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by kevin »

Om du leter opp Viasat golf, Parcas media eller Golfnewsno på youtube, finner du endel banepresentasjoner de har lagt ut.
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by primaxx »

Takk GolfMickey, da er den lagt ut!

Jeg har jo sett filmene du nevner Kevin, men jeg har kviet meg for å bruke de, ikke minst etter Furu's opplysninger i går om at det er Fredrik Kracht (GolfNews, Viasat Golf, og så vidt jeg husker også Parkas Media) som skal starte en "konkurrent" til TeeOff...
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by kevin »

Stavanger har en fin video på sin hjemmeside

Nordvegen har satset mye på musikken i sin presentasjon;) https://www.youtube.com/watch?v=8--U2-PlscU

Kvinesdal https://www.youtube.com/watch?v=4wgSKk_y1nk
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by primaxx »

Takk!

Stavanger hadde jeg. Nå er Nordvegen og Utsikten lagt inn. Dette blir jo supert! :-)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by Rotten »

Bra det her, som tidligere sagt!
Men jeg lurer i grunn på noe. Er det jobben din å programmere? Og er dette bare en (tidkrevende) hobby? Og hvordan skal du holde siden "update" fremover? Skal ikke så mange feil til for at folk dropper å besøke siden (feks feil mhp status av banen som medfører bomtur)
Noen planer for ekspansjon?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by primaxx »

Hei Rotten,

Jeg har to store lidenskaper i livet; IT og golf. Den første lever jeg av. Og ja, TeeOff er bare en (særdeles) tidkrevende hobby. :)

Dette med banestatus er definitivt et tveegget sverd. Og nok et eksempel på at jeg var rimelig naiv da jeg lanserte nettsiden. (Jeg trodde jo opprinnelig at alle klubbene kom til å kaste seg over TeeOff og markedsføre seg alt hva de kunne. Jeg trodde de ville være kjempetakknemlige for at det endelig fantes et nettsted som "tok de på alvor". Haha... :lol:
Jeg trodde også at et eller annet medlem i hver eneste golfklubb i Norge ville ha nok kjærlighet til klubben sin at de ville komme løpende til meg og spørre om de fikk ta ansvar for sin klubb på TeeOff. Det har dessverre heller ikke skjedd.)

For å fortsette med banestatus: For det første har jeg inkludert når banestatusen er oppdatert. Dette så de som besøker nettsiden skal få et inntrykk av kvaliteten på informasjonen. Skriver vi mai 2016, og det står at banen er stengt, og at banestatus ble oppdatert i november 2015 håper jeg den besøkende selv tenker at "Hmm, kan dette være riktig? Jeg kontakter banen og får en bekreftelse.".

For det andre har jeg gardert meg litt ekstra. Dere som har besøkt siden har sikkert lagt merke til teksten "OBS! I disse dager anbefaler vi sterkt å sjekke banens hjemmeside/Facebookside for å få bekreftet at den faktisk er åpen. Mange sliter med frost på morgenen, og åpner derfor først utpå formiddagen.". Dette var noe jeg la til i fjor høst, og som jeg kommer til å fjerne igjen til våren.

Til slutt litt om hvordan banestatus oppdateres: (Husk, dette er jo bare relevant vår og høst. (Og om vinteren på Vestlandet naturligvis.)
Jeg følger med på værmeldingen, og jeg følger med på Facebook. Når det er væromslag et sted i landet går jeg aktivt inn på alle klubbers hjemmesider og Facebook-sider og sjekker hva de skriver. Ja, dette er tidkrevende, men det har fungert så langt. Utfordringen er klubbene som knapt finnes på nettet. (Vel, de har en nettside, men den ble sist oppdatert i mai 2012 f.eks.) Med disse gjør jeg en manuell vurdering, og skriver en kommentar i beskrivelsesfeltet om hvorfor jeg har gitt de den statusen de har fått.

Men det er klart at i overgangsperioder er det fort gjort at det er en stenging eller åpning jeg ikke får med meg. Jeg vet imidlertid ikke hvor stort dette problemet eventuelt er.

Ble du klokere? :)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by Rotten »

Det ble jeg :)
Takk for godt svar. Må si at dette er ambisiøst og noe som fort kan ta all tid.
Uansett, ser ut for meg å ha stort potensiale!

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by veggiss »

Send melding til Yorkie. Han har spilt alle 18-hulls banene i Norge, og har kanskje også bilder av de fleste.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Forsiktig rop om hjelp (teeoff.no)

Post by primaxx »

veggiss wrote:Send melding til Yorkie. Han har spilt alle 18-hulls banene i Norge, og har kanskje også bilder av de fleste.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Takk for tips! Will do! :)

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
Post Reply