Kommentator Viasat

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Kommentator Viasat

Post by Gundersen »

Å skru av lyden blir for meg altfor dumt. Alt som er av eventuell stemning forsvinner. I gamle dager kunne man godt skru av lyden på TV når fotballandslaget spilte, lydsporet var som regel mye bedre på radio med Bjørge Lillelien
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Kommentator Viasat

Post by Freud »

"Stemning" på en golfbane? Publikum klapper jo dessuten bevisstløst for alle slag, også de dårlige. De har så stor respekt for proffene at det blir pinlig.

Til Gunnar Bull igjen: jeg ser nå at spørsmål 2 til meg kan være en "felle". Jeg mener ikke med mitt svar at en proff vil være en bedre TV-kommentator enn en middelhandicaper, selv om han vet mer om golf. Det kommer helt an på hvem TV-seeren er! Hvem er egentlig målgruppen for kommentatorene? Vet de noe om det, eller tenker de på det? Er det singlehandicapere som ser mest på disse sendingene, eller er det 25-handicaperne? I den siste gruppen finner vi mange pensjonister, og det er vel de som har mest tid til overs for å se golf på TV.

Ellers mener jeg at handicap ikke har noe å si i denne saken. Men erfaring har mye å si; altså hvor lenge har man spilt golf. Det er de som har holdt på i flere decennier og fortsatt ikke blir bedre, som virkelig vet hvor vanskelig golf er!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Kommentator Viasat

Post by eivaan »

Ellers mener jeg at handicap ikke har noe å si i denne saken. Men erfaring har mye å si; altså hvor lenge har man spilt golf. Det er de som har holdt på i flere decennier og fortsatt ikke blir bedre, som virkelig vet hvor vanskelig golf er!


Haha....Priceless!!!!! Ja, og de er jo de rette til å forklare hva som er rett eller galt......
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Kommentator Viasat

Post by sirandrew214 »

"Ellers mener jeg at handicap ikke har noe å si i denne saken. Men erfaring har mye å si; altså hvor lenge har man spilt golf. Det er de som har holdt på i flere decennier og fortsatt ikke blir bedre, som virkelig vet hvor vanskelig golf er!"

Problemet ditt med den setningen der, er at du faktisk IKKE vet hvor gode gutta er heller. Jeg vil påstå at 98% av golf-hackere i verden ikke forstår hvor gode topp 300 spillerene i verden er! Jeg er selv en medium-hcper, og blir fortsatt imponert når jeg spiller med de som er på Ecco, og liknende. Hakket fra Ecco og opp til verdens beste er helt latterlig.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Kommentator Viasat

Post by eivaan »

sirandrew214 wrote:"Ellers mener jeg at handicap ikke har noe å si i denne saken. Men erfaring har mye å si; altså hvor lenge har man spilt golf. Det er de som har holdt på i flere decennier og fortsatt ikke blir bedre, som virkelig vet hvor vanskelig golf er!"

Problemet ditt med den setningen der, er at du faktisk IKKE vet hvor gode gutta er heller. Jeg vil påstå at 98% av golf-hackere i verden ikke forstår hvor gode topp 300 spillerene i verden er! Jeg er selv en medium-hcper, og blir fortsatt imponert når jeg spiller med de som er på Ecco, og liknende. Hakket fra Ecco og opp til verdens beste er helt latterlig.

Spot on!!!!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Kommentator Viasat

Post by GunnarBull »

Freud wrote:Til Gunnar Bull igjen: jeg ser nå at spørsmål 2 til meg kan være en "felle". Jeg mener ikke med mitt svar at en proff vil være en bedre TV-kommentator enn en middelhandicaper, selv om han vet mer om golf. Det kommer helt an på hvem TV-seeren er! Hvem er egentlig målgruppen for kommentatorene? Vet de noe om det, eller tenker de på det? Er det singlehandicapere som ser mest på disse sendingene, eller er det 25-handicaperne? I den siste gruppen finner vi mange pensjonister, og det er vel de som har mest tid til overs for å se golf på TV.

Ellers mener jeg at handicap ikke har noe å si i denne saken. Men erfaring har mye å si; altså hvor lenge har man spilt golf. Det er de som har holdt på i flere decennier og fortsatt ikke blir bedre, som virkelig vet hvor vanskelig golf er!
Til Freud, spørsmål 2 var ingen felle, kun oppriktig interesse fra min side. For øvrig enig i at en proff ikke nødvendigvis er en bedre TV-kommentator enn en middelhandikapper, men det spørs som du sier hvem som er publikum.

Som flere andre her inne har kommentert, så er din siste påstand mildest talt merkelig. Dette er jo ingen ny påstand fra din side, men det var greit å få en forklaring.

Jeg klarer riktig nok ikke med min beste vilje å se det logiske i forklaringen, men den ga meg i det minste et smil. Du er unik, Freud :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Kommentator Viasat

Post by Freud »

Forklaring: når spiller (ikke single-handicaper) i f.eks. 20 år har forsøkt å bli bedre og beherske de slagene som proffene utfører, og få mer lengde, og ikke makter det av diverse årsaker, da vet han veldig godt hvor vanskelig golf er. Da kan han verdsette deres prestasjoner bedre enn en som er på noenlunde samme nivå. Erfaring er altså bedre enn kvalitet på det området. Man trenger ikke kunne utføre en idrett på godt nivå for å forstå hva som foregår ute på banen, og verdsette prestasjonene der. Når man selv har prøvd, vet man hvordan det er, og hva som kreves.

Jeg har spilt golf med scratch-spillere, og ser hvor gode de er , i forhold til meg. Men jeg ser også de dårlige slagene deres. (ja, jeg vet at det er stooor avstand opp til proffene!)

Jeg spilte løkke-fotball da jeg var gutt, og holdt på med fotball i ca. 30 år. Jeg har spilt tennis som voksen i like mange år. Jeg er langt unna nivået på proffene. Likevel mener jeg at jeg har mer greie på det de driver med enn de fleste andre. Erfaring!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Kommentator Viasat

Post by GunnarBull »

Freud wrote:Da kan han verdsette deres prestasjoner bedre enn en som er på noenlunde samme nivå.
For det første så er dette en merkelig påstand, da det - ihvertfall her på forumet - ikke er noen som verdsetter de beste spillerne mindre enn deg.

For det andre så betyr vel din teori i praksis at jo mer mislykket man er som golfspiller, desto bedre er man til å forstå spillet...

Jeg blir litt målløs nå, kjenner jeg.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Kommentator Viasat

Post by Rotten »

Mye rart fra mr Freud. Gjennomgangstonen er jo hele tiden at proffene for tiden er for dårlige. Tja, hva skal man si.
Men en ting skal han få min støtte på: En god amatør som er dedikert ("mislykket" eller ikke) kan være mye bedre kommentator enn en proff. Handler mye om forståelse av spillet og formidlingsevne. Likevel tilfører folk som Haugsrud ofte en ekstra dimensjon som jeg liker fordi jeg umiddelbart vet at dette kan han og han gir informasjon på detaljnivå om det lille ekstra. Samt at han også har historier fra "innsiden".
For meg er det hvertfall viktig.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
YngveB
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 06 Feb 2016, 16:39

Re: Kommentator Viasat

Post by YngveB »

Dette er omtrent som jeg skulle skrevet det selv.
GunnarBull wrote:Problemet med (og for) disse kommentatorene, er at når man først har begynt å irritere seg over dem så er det nesten umulig å la være.

Jeg tåler f.eks. ikke Kracht fordi han blir litt for engasjert og ler på en spesiell måte i litt spennende situasjoner. Det er nok til at jeg ikke orker å høre på, fordi jeg bare sitter og venter på at den derre "hehehe'en" skal komme.
Krakkt har nok stor golfkunnskap men jeg skifter alltid til engelsk når han kommenterer.

Bjørnstad har litt av den samme latteren på Eurosport, men jeg liker godt når Haugsrud kommenterer, unntatt når Tiger blir heltedyrket.
Yngve B
hcp: litt ned i år, mot normalt
Driver: Cobra ZL noe...
3-wood: Cobra F7
Hybrid, Cobra F7
Jern: Cobra King CB/MB
Wedger: Titleist SM6
Putter: Bettinardi BB1 CB/ Ping ally-i/ noe fra boden
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Kommentator Viasat

Post by Freud »

Gunnar Bull, du trekker dine egne og gale konklusjoner av det jeg skrev.
Jeg mener slett ikke at en middelhandicaper er en "mislykket golfspiller". En som har spilt golf i 20-30 år og fortsatt ikke har kommet seg under 20 i hcp, er antagelig en meget erfaren golfspiller som vet masse om hvor vanskelig golf er, og som fortsatt prøver å forbedre golfspillet sitt. Av diverse årsaker klarer han ikke det, men målsetningen er der fortsatt. En slik golfspiller har meget god greie på golf og de enkelte slagene, og han beundrer eliten som klarer det han selv ikke klarer.
Jeg inkluderer ikke GK-spillere i dette resonnementet.

Du påstår at det ikke er noen som verdsetter de gode spillerne mindre enn meg. Jeg setter eliten meget høyt, og synes de leverer glimrende spill, skyhøyt over mitt (og ditt?) nivå. Men mitt poeng er (som jeg er skuffet over at du ennå ikke har skjønt) at de leverer såpass mange middelmådige og dårlige slag innimellom at det ikke passer inn i bildet av den fullkomne golf-eliten. Mitt fokus er altså på 1) hvorfor gjør de det ikke bedre på "enkle slag", og 2) hvorfor er det ingen som ser dette og problematiserer det? Årsaken til det siste er åpenbar, men jeg overlater til dem som leser dette å besvare det, siden jeg selv ved gjentatte anledninger har besvart det.
Selv meget gode idrettsutøvere - spesielt i golf, som er en teknisk idrett - kan bli bedre. Mitt poeng er: hvorfor hever de ikke spillet sitt, når det faktisk er rom for det? Og da har jeg ikke gjort dem til roboter. Det er simpelthen relativt for mange dårlig utførte slag hos eliten. Men meget gode er de likevel.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Kommentator Viasat

Post by GunnarBull »

Vel Freud, jeg synes fortsatt jeg trekker riktige konklusjoner av det du skrev. Du mener at en som har spilt golf lenge uten å bli i nærheten av god (over 20 i hcp = jevnlig medlem av hundreklubben), likevel har masse erfaring og god greie på golf fordi han har spilt i 30 år. Du sier også at fordi han ikke får det til, forstår han bedre hvor vanskelig det faktisk er å bli god. Jeg tolker dette slik at jo mindre talent man har, og jo lenger tid man bruker på å lære noe, desto mer forstår man altså av alt man ikke forstår.

Selv kan jeg ikke etter beste mening forstå hvordan en slik spiller kan ha meget god greie på golf og de enkelte slagene. (Hvorfor inkluderer du ikke GK-spillerne forresten? De bør jo være enda klokere enn 20-handikapperne?)

Når det gjelder siste avsnitt så vet jeg at dette har vært et tilbakevendende tema for deg. Selvfølgelig enig i at alle KAN bli bedre, men nå viser det seg altså at de beste fortsatt ikke alltid slår perfekte slag, noen ganger av ren vanvare, andre ganger trolig av årsaker vi ikke nødvendigvis får med oss på TV. At du mener de beste fortsatt er for dårlig, passer egentlig veldig godt inn i ditt selvbilde som en middelmådig golfspiller som mener du - på tross av dette - har god greie på golf og de enkelte slagene.

Du mener at ingen forstår deg, mens "ingen" (eller "alle andre") mener at du ikke har skjønt noe som helst. Artig at du aldri gir deg på dette.

(For ordens skyld mener jeg fasiten er slik: Jo, enten har du gjort dem til roboter, eller så forstår du ikke hvor vanskelig det faktisk er. Eller begge deler.)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Kommentator Viasat

Post by Freud »

Du forstår fortsatt ikke hva jeg mener, og da er det jo bare å gi opp. Her er et siste forsøk:
Jeg mener ikke at jo dårligere man er desto mer forstår man av golfspillet. Hvor har du det fra? Men jeg mener at når man har nådd et anstendig hobbynivå (selv om man tilhører det du kaller 100-klubben, som du selvfølgelig ikke tilhører) etter å ha spilt i 20-30 år, så vet man hva golf på toppnivå innebærer. Det gir også et lite innblikk å spille med scratch-spillere. Jeg mener at lang erfaring i moden alder med å spille golf på et anstendig nivå er mer enn nok til å forstå hvor vanskelig golf er. Nettopp fordi man selv har prøvd og ikke blir særlig bedre. Jeg unntar GK-spillere, fordi de spiller som krøkker, ikke har erfaring, og det er hav av kvalitetsforskjell ned til 20-handicaperen.

Det er ikke slik du skriver at "jo dårligere man er desto mer forstår man av det man ikke forstår". Jeg har ikke introdusert noen skala for hvor mye man skal forstå av golf, avhengig av hvor man befinner seg på skalaen. Jeg har bare brukt et typisk eksempel på en alminnelig golfspiller. Erstatter du det siste ordet "forstår" med "klarer", så blir det anderledes.

Jeg mener slett ikke at spillerne er eller skal være roboter. Ikke at de er dårlige heller. Jeg observerer dog at de jevnlig leverer middelmådige eller dårlige slag, når forholdene ligger til rette for at det ikke burde skje. Svikt i konsentrasjonen, oppstillingen, feil kølle, gal avstandsbedømmelse, overvurdering av seg selv o.l. De burde altså være bedre enn de viser, med enkle midler.
Golf er den eneste idretten der topputøverne aldri blir utsatt for kritikk. Det skyldes naturligvis at alle som kommenterer golf - enten det er fra sofaen eller som ekspert på TV - er golfspillere selv, og vet "hvor vanskelig golf er". Da våger man ikke å kritisere toppene for dårlige slag, når man til de grader sitter i glasshus.
Landslagsspillere i fotball får 3 og 4 på spillerbørsen. Det er knusende kritikk.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Kommentator Viasat

Post by sirandrew214 »

Freud wrote:Du forstår fortsatt ikke hva jeg mener, og da er det jo bare å gi opp. Her er et siste forsøk:
Jeg mener ikke at jo dårligere man er desto mer forstår man av golfspillet. Hvor har du det fra? Men jeg mener at når man har nådd et anstendig hobbynivå (selv om man tilhører det du kaller 100-klubben, som du selvfølgelig ikke tilhører) etter å ha spilt i 20-30 år, så vet man hva golf på toppnivå innebærer..
Hahahaha. Orket bare å lese til hit. Forstår du selv hva du skriver???
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Kommentator Viasat

Post by liverglimt »

Er noen overrasket over at jeg har blokkert Freud?

Men jeg har fått meg en god latter av sitatene. :D
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Kommentator Viasat

Post by GolfMickey »

liverglimt wrote:Er noen overrasket over at jeg har blokkert Freud?

Men jeg har fått meg en god latter av sitatene. :D
Mer overraskende at ikke flere har blokkert han.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Kommentator Viasat

Post by sumo »

Freud wrote:
Jeg mener slett ikke at spillerne er eller skal være roboter. Ikke at de er dårlige heller. Jeg observerer dog at de jevnlig leverer middelmådige eller dårlige slag, når forholdene ligger til rette for at det ikke burde skje. Svikt i konsentrasjonen, oppstillingen, feil kølle, gal avstandsbedømmelse, overvurdering av seg selv o.l. De burde altså være bedre enn de viser, med enkle midler.
Golf er den eneste idretten der topputøverne aldri blir utsatt for kritikk. Det skyldes naturligvis at alle som kommenterer golf - enten det er fra sofaen eller som ekspert på TV - er golfspillere selv, og vet "hvor vanskelig golf er". Da våger man ikke å kritisere toppene for dårlige slag, når man til de grader sitter i glasshus.
Landslagsspillere i fotball får 3 og 4 på spillerbørsen. Det er knusende kritikk.
må si meg litt enig med freud akkurat i denne delen. vi snakker om golf proffer som tjener millionervis av kroner, til tider iløpet av en uke. ja, golf er vanvittig vanskelig - det forstår nok de fleste uavhengig av erfaring og handicap, men allikevel så forventer man kanskje litt mer av en slik topp utøver som har golfspilling som et proffesjonelt yrke. de lever tross alt av det, og har mer erfaring og trening innenfor golfens mysterium enn noen andre i hele verden. man blir da litt overrasket over at det til tider kommer veldig dårlige resultater der det generellt ikke burde gjort det. det må da absolutt være rom for å kunne kritisere litt her da syntes jeg.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
YngveB
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 06 Feb 2016, 16:39

Re: Kommentator Viasat

Post by YngveB »

En ting er i hvertfall sikkert. Jeg mistet tråden i denne tråden.. :D
Yngve B
hcp: litt ned i år, mot normalt
Driver: Cobra ZL noe...
3-wood: Cobra F7
Hybrid, Cobra F7
Jern: Cobra King CB/MB
Wedger: Titleist SM6
Putter: Bettinardi BB1 CB/ Ping ally-i/ noe fra boden
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Kommentator Viasat

Post by Franz »

Herregud, jeg må nesten over på laptopen for å besvare dette. Men, altså, at 20-hcp'eren forstår bedre enn scratch-spilleren hva proffgolf innebærer!?! Det MÅ være en spøk. Freud skriver rett ut at en erfaren 20-hcp'er forstår hva toppgolf innebærer, FORDI HAN IKKE HAR FÅTT DET TIL SELV. Vel, det har altså ikke scratch-spilleren heller, og han vet DEFINITIVT mer om hva som kreves enn en spiller som ikke har vært under par i en treningsrunde engang. Scratch-spilleren vet at han har minst like langt igjen til proffgolf som det 20-hcp'eren har til scratch. MINST.

Beklager roping, men det er frustrerende å se sånn total mangel på forståelse.

Og det viktigste av alt: DET ER NOEN SOM SER DE DÅRLIGE SLAGENE, OG DE KOMMENTERER DEM FLITTIG, MEN DE SNAKKER ENGELSK OG KOMMENTERER DEN AMERIKANSKE PRODUKSJONEN. Det var hele poenget med denne tråden. Faldo, f eks, kommenterer i HVER jævla sending at et slag, en spiller eller en caddy er for dårlig. Og han forstår fordi han har vært der selv, ikke fordi han IKKE har vært der.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Kommentator Viasat

Post by GunnarBull »

Freud wrote:Du forstår fortsatt ikke hva jeg mener, og da er det jo bare å gi opp. Her er et siste forsøk:
Jeg mener ikke at jo dårligere man er desto mer forstår man av golfspillet. Hvor har du det fra? Men jeg mener at når man har nådd et anstendig hobbynivå (selv om man tilhører det du kaller 100-klubben, som du selvfølgelig ikke tilhører)
. Det gir også et lite innblikk å spille med scratch-spillere. Jeg mener at lang erfaring i moden alder med å spille golf på et anstendig nivå er mer enn nok til å forstå hvor vanskelig golf er. Nettopp fordi man selv har prøvd og ikke blir særlig bedre. Jeg unntar GK-spillere, fordi de spiller som krøkker, ikke har erfaring, og det er hav av kvalitetsforskjell ned til 20-handicaperen.

Det er ikke slik du skriver at "jo dårligere man er desto mer forstår man av det man ikke forstår". Jeg har ikke introdusert noen skala for hvor mye man skal forstå av golf, avhengig av hvor man befinner seg på skalaen. Jeg har bare brukt et typisk eksempel på en alminnelig golfspiller. Erstatter du det siste ordet "forstår" med "klarer", så blir det anderledes.

Jeg mener slett ikke at spillerne er eller skal være roboter. Ikke at de er dårlige heller. Jeg observerer dog at de jevnlig leverer middelmådige eller dårlige slag, når forholdene ligger til rette for at det ikke burde skje. Svikt i konsentrasjonen, oppstillingen, feil kølle, gal avstandsbedømmelse, overvurdering av seg selv o.l. De burde altså være bedre enn de viser, med enkle midler.
Golf er den eneste idretten der topputøverne aldri blir utsatt for kritikk. Det skyldes naturligvis at alle som kommenterer golf - enten det er fra sofaen eller som ekspert på TV - er golfspillere selv, og vet "hvor vanskelig golf er". Da våger man ikke å kritisere toppene for dårlige slag, når man til de grader sitter i glasshus.
Landslagsspillere i fotball får 3 og 4 på spillerbørsen. Det er knusende kritikk.
Den er grei Freud, takk for din tålmodighet med meg.

For å avslutte på en ryddig måte, må jeg bare presisere at jeg IKKE er enig i:
1: "etter å ha spilt i 20-30 år, så vet man hva golf på toppnivå innebærer." (Sorry, ikke en gang i nærheten)
2: "det er hav av kvalitetsforskjell (fra grønt kort) ned til 20-handicaperen." (Havet er avstanden opp til PGA-touren, ned til grønt kort er bare en liten pytt)
3: "De (PGA-proffene) burde altså være bedre enn de viser, med enkle midler. (Mener du litt mer trening bare, så skulle feilslagene være eliminert for godt?)
4: "Golf er den eneste idretten der topputøverne aldri blir utsatt for kritikk." (Slår de et dårlig slag blir det vel alltid kommentert? For øvrig trenger de ikke poeng eller terningkast som fotballspillerne får, fordi scoren sier ALT.)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply