Norges farligste golfhull/baner?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Norges farligste golfhull/baner?

Post by dirtyzecret »

Hvilke baner mener dere er de farligste å spille?
Jeg regner med flere av dere som spiller golf har erfaring med at noen hull rundt omkring i landet skiller seg ut.
Dette kan være steder det blir ropt mye fore, ikke ropt fore, eller at dere har opplevd flere situasjoner på denne banen som har vært nære på!

Selv utnevner jeg utslaget på hull 11 på Drammen GK til norges farligste tee, her kommer det susere fra utslaget på hull 18 titt og ofte.
Erfaringsmessig har også ballen en tendes til å hooke ned mot dette utslaget når jeg selv slår ut på hull 18, selvom jeg har misset høyre hele runden :D

Holtsmark er en veldig bra bane, kanskje Norges beste golfbane!?
Men dette er faktisk den banen jeg har hold på å bli truffet av baller flest ganger, og jeg kan telle på flere hender situasjoner som ikke har vært bra.
Spekulerer litt om dette kan være fordi dem tillater spill for alle?
Her har jeg også blitt truet med å bli ''mokka rett ned'' når jeg spurte om flighten forran kunne spille litt raskere eller slippe igjennom.
Uansett vil jeg si igjen at banen er råbra :)

Har du noen gang sett en slåsskamp, blitt banket opp på en golfbane, påkjørt med golfbil eller truet, så skriv gjerne dette også :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=KL4d_yYBd8s
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by GolfMickey »

Utslaget på hull 7 på Grorud er potensielt livsfarliig her blir det ropt FORE! tusenvis av ganger per sesong, du har både utslag 6 og 8 og passe deg for, og det er ikke engang nett og gjemme seg bak fra utslag 8, har hørt om en som ble truffet i tinningen en gang, men ingen dødsfall, ganske utrolig egentlig.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by furu »

Hull 3 på Fana. "Alle" slicer seg inn på #3 fra utslaget på #5. De samme "alle" slicer inn på samme #3 fra utslaget på #4. Og sist men ikke minst - du kan regne med at noen bak slår ut for tidlig på #4 fordi de ikke kan se deg fordi de ikke gidder å gå opp i tårnet. Du er altså i skuddlinjen fra tre steder.

Image

Treningsgreenene på Fana er også dristige. Har sett en bli truffet på den nærmest tee. Den skyldige løp faktisk fra banen etter å ha slått dette eneste slaget sitt på runden :)

Image

Gamle hull 9 på Bjørnefjorden er det verste jeg har vært borti. Helt grusomt og uforsvarlig. Gikk fra enden av rangen og opp langs venstresiden av den. Det haglet rett og slett baller når du stod der. En gang gikk jeg bare etter at ikke mindre enn fire baller slo ned under tre meter fra meg når jeg skulle slå. Heldigvis er hullet historie.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by veggiss »

Samme på Asker hull 7. Hook fra 13 og slice fra 8, samt folk som slår uten å sjekke først. En god nummer to er hull 8 som er i skuddlinjen til slicerne på hull 7 samt hookerne på 9.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
YngveB
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 06 Feb 2016, 16:39

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by YngveB »

Fana er midt i et fortettningsområde for Bergen kommune og det presser seg på med boliger rundt hele banen.
Rundt flere av hullene bygges det boliger på høyre siden av banen og det blir knust ruter hvert år.

Hull 1 er i en særstilling med boliger på høyre side og treningsområder på vestre side, alt i landingsområdet for utslag.
Hull 3 og 4 er det heldigvis ikke boliger rundt men alle slicere treffer motgående fairway. Hull 5 går paralellt med hull 3, herlig for slicere.
Hull 7, boligfelt på høyre side på utslag og nå er det heldigvis kommet et hus kort av greenen på høyre side.
Hull 16, hus til høyre for green, heldigvis kun i spill for de som bruker driver fra tee
Yngve B
hcp: litt ned i år, mot normalt
Driver: Cobra ZL noe...
3-wood: Cobra F7
Hybrid, Cobra F7
Jern: Cobra King CB/MB
Wedger: Titleist SM6
Putter: Bettinardi BB1 CB/ Ping ally-i/ noe fra boden
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by GolfMickey »

Hull 4 på Hakadal er også potensialt farlig, folk slicer fra Hull 3, ble nestet treffet der engang.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by Bogey »

På Bærheim ligger det meste tett I tett. Har bare spilt der en gang, men har vel aldri vært ute for mer "FORE!!" I løpet av en runde, hverken før eller siden.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by Jumper »

Den mest koko banen jeg har spilt var nå nedlagte Bjorli golfbane. De første fire hullene besto av en "åker" med en green i hvert hjørne, og hvor man slo seg på kryss og tvers frem og tilbake over samme område. Vi var heldigvis alene på banen, men med flere flighter her så kunne det blitt stygt. Banen avsluttet dog med 4-5 ganske fine hull gjennom skogen.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by Franz »

GolfMickey wrote:Utslaget på hull 7 på Grorud er potensielt livsfarliig her blir det ropt FORE! tusenvis av ganger per sesong, du har både utslag 6 og 8 og passe deg for, og det er ikke engang nett og gjemme seg bak fra utslag 8, har hørt om en som ble truffet i tinningen en gang, men ingen dødsfall, ganske utrolig egentlig.
Har noen noengang blitt drept av en golfball?

Ellers har jeg også personlig rekord på Holtsmark, med to treffere. Altså at jeg har blitt truffet. Men dette var lenge før de tillot spill uten kurs.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by kevin »

Har lest om flere dødsfall utenlands, men ingen i Norge. Blir man truffet i hodet kan det være dødelig. http://www.dailymail.co.uk/news/article ... rtner.html
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Norges farligste golfhull/baner?

Post by JonasB »

På Bærum golfklubb er det et utslag rett bak nettet for rangen. Der hagler det baller innimellom, det er lite moro å stå der og ballene lander litt her og der. Tipper at det må ha blitt truffet en del folk der.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
Post Reply