Golfbaner i San Francisco

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
KongHorne
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jan 2016, 16:11

Golfbaner i San Francisco

Post by KongHorne »

Planlegger en tur til San Francisco i februar/mars til neste år. Er det noen som har vært der borte og har noen baner å anbefale? Pleier banene å ha utleie av køller?
Taylormadowich
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Jun 2013, 19:52

Re: Golfbaner i San Francisco

Post by Taylormadowich »

Hvorfor ikke sette seg ca 2 timer i bilen og kjøre til....
http://www.pebblebeach.com/golf/pebble- ... rent-rates

:)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Golfbaner i San Francisco

Post by Golffreak »

Du har jo Olympic club, men da må du være med ett medlem... ;). Pebble bør nok også bookes tidlig, spesielt Links course. Utrolig mange gode baner i USA generelt. Google is your friend :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Golfbaner i San Francisco

Post by Lefthook »

Hvis du tar turen til Monterey så er jo både Spanish Bay og Spyglass Hill spennende alternativer som er litt lettere og billigere å komme ut på enn "the church". Jeg har spilt alle disse tre. Jeg har også spilt Del Monte - grei hvis den kommer i tillegg til noe annet, men ikke verdt turen alene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i San Francisco

Post by kevin »

Ingen grunn til å dra noe annet sted enn å være i San Fransisco, det finnes nok av klassebaner der. Olympic Club, San Fransisco, California og TPC Harding Park er noen av de mest kjente. De fleste banene har "members and their guests policy", men TPC Harding Park bør være mulig å komme ut på.

Utvalg av baner finner du i oversikten over baner i California http://www.top100golfcourses.co.uk/golf ... nia?page=1

Vil tro at alle har leieutstyr. f.eks http://www.tpc.com/harding-park-current-rates

Har ikke spilt noen baner der
stiant
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 01 Apr 2016, 15:48

Re: Golfbaner i San Francisco

Post by stiant »

Nærmeste banen fra down town er Presidio golf course, ganske sikker på at de leier ut køller. Jeg studerte i SF og spilte kun på Presidio, greie priser og fin bane! Og er du heldig så spiller du med noen som har mulighet til og invitere deg med til Olympic club. Jeg spilte kanskje 5 runder der i løp av 3 år og to av gangene gikk jeg med folk som inviterte meg med på Olympic Club.
KongHorne
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jan 2016, 16:11

Re: Golfbaner i San Francisco

Post by KongHorne »

Takker for tips! Har forespurt Pebble Beach, der man tydeligvis må bo på luksushotellet ved banen for å få spille der. Her må nok sparingen starte umiddelbart! Bunken av øvrige baner googles for harde livet, det blir uansett rikelig med golf der borte!
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Golfbaner i San Francisco

Post by JonasB »

Det finnes flere guider på nett til å få spille Pebble, bare å google. Men dyrt er det åkke som. Men Pebble da...er jo verdt det.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
KongHorne
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jan 2016, 16:11

Re: Golfbaner i San Francisco

Post by KongHorne »

Det rimeligste tipset er å reise ned dit dagen før og bare håpe på en ledig flight. 495$ må betales uansett, men så lenge man slipper å bo på hotell i to dager er det verdt det. Alternativt ca 17500 kr for å få spilt en runde. Så kan man jo diskutere om det rett og slett er for drøyt, selv for en golfspiller fra Norge.
Post Reply