Fotball golf på 9-hullsbanene

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Taylormadowich
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Jun 2013, 19:52

Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by Taylormadowich »

Hei

Hva tenker alle om dette? Vi spilte en treningsrunde med jobben på Vestmork (Losby) i går, og på samtlige hull måtte vi vente i 10 minutter på 3 gjenger som spilte fotballgolf foran oss. Aldri et snev av å slippe gjennom og null snakk om fart. Vi vurderte faktisk å droppe å runden.
Andre som opplever tilsvarende problemer? På Larvik har jeg ikke opplevd tilsvarende - kan det være at det er altfor mange fotballgolfhull (?) på Vestmork, som gjør at det tar for mye tid?
User avatar
Mathias
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 144
Joined: 20 Aug 2010, 10:45
Hcp: 15
Hjemmeklubb: Asker GK / Grini GK
Location: Oslo

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by Mathias »

Fotballgolf og Fribeegolf. Lekegolf for folk som ikke kan spille golf etter min mening.

Er det fotballgolfhull på den vanlige golfbanen? Det hørtes jo helt håpløst ut.
Nike VRS Covert driver, 3-wood & 3-hybrid
Nike VR Pro-Combo 3-PW
Callaway Mackdaddy 2 52/56gr AW/SW
Odyssey Ice White putter

..og mulligan på første.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by Keyser »

Bjørnefjorden har fotballgolf på range/treningsfelt, som kan bookes etter avtale. Ingen store konflikter ennå, men litt murring når folk ikke får brukt rangen.

Frisbeegolf er gøy, spiller et par ganger i året. Skulle ønske det var bane i nærheten. Upretensiøs helårsidrett med lav inngangsterskel. Har bare driver og putter (nei, det er ikke strandfrisbeer som brukes), "gutta" bærer fort med seg 20 frisbeer med feks drawbias, fadebias, ulike vekter osv...

Fotballgolf tør jeg ikke prøve, regner med lyskestrekk på første utspark
Last edited by Keyser on 09 Jun 2016, 11:20, edited 1 time in total.
</Keyser>
Taylormadowich
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Jun 2013, 19:52

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by Taylormadowich »

På Vestmork er det vel 18 fotballgolfhull på 9 hulls golfbanen ca. Det er egne "utsparksfelt" og egne flagg med store hull, gjerne plassert i semirougen.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by liverglimt »

Det må vel gå an å få til multibruk av golfbanene?

Jeg har foreslått dette på min "lokale" bane i Norge. Jeg har også foreslått flere utslag, det er bare to per hull i dag. Ett hull har 3 utslag. Dette for å kunne spille banen på flere måter. I tillegg håper jeg at de og andre kan lage par 3 bane på 9 hulls banene. Så tenker jeg vi får fart på både spill og antall spillere.

En måte å regulere dette kan være å allokere enkelte tider for fotballgolf, Par 3 runder og fulle runder. Jeg ser bare vinn vinn med å gjøre baner mye mer tilgjengelige og åpne for flere grupper. De fleste golfklubber sliter med nedgang i medlemmer og da kan dette være tiltak for å få økt besøk.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by Golffreak »

Er vel egne tider allokert til fotballgolf på Losby/Vestmork? Har vært der noen ganger da jeg har vært sugen på golf og enkelt kan komme ut for å spille 9, men f.eks lørdag kveld har før vært holdt av for fotballgolf. Da tilbydte de meg 9 hull på Østmork istedet forøvrig. Hvis de nå kjører både fotballgolf og golf samtidig så er det helt håpløst. Har ikke spilt fotballgolf, men vil tro at en gruppe som langt fra er noen Martin Ødegaard'er bruker lang tid på 18 hull..

Greit nok med multibruk, men må jo tenke praktisk logistikk og sikkerhet også. Forøvrig mange steder hvor folk går tur rundt golfbanene, helt uten tanke om egen sikkerhet eller at mange andre må vente relativt lenge før de kan slå. Skal man tusle rundt på f.eks Miklagard så bør man ha en liten tanke om hva man går inn på. Har flere ganger måttet stoppe utslaget på f.eks hull 17 når det plutselig kommer folk gående ned veien. Får noen en slice så er de midt i nedslagsfeltet. Har også opplevd at det plutselig kommer folk ut fra skogen etter noen har slått ut. Personen ble truffet i hånda, reagerte ikke på 4 personer som skrek FORE alt de hadde, og var sur på spillerne, på golfbanen og sikkert livet generelt.. Sikkert de samme folkene som ploger innunder big-jumpene på Trysil på vinteren, har med seg 5 surrete bikkjer i bånd i langrennsløypa søndag formiddag eller sykler på rødt overalt fordi de "miljøvennlige" jo kan gjøre som de vil...

For å sitere Dumb and dumber filmen: "ever heard about the concept of other people..?".
Måtte bare få det ut :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Taylormadowich
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 06 Jun 2013, 19:52

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by Taylormadowich »

Helt enig om at det å få til flerbruk og utnyttelse av feks baner er supert, det får flere til golfbanen og kanskje vi får noen nye golfere. Men det må være tydelige tider for når hva kan skje og gjøres så smooth som mulig, det er utrolig kjipt når det går på bekostning av faktisk betalende golfere som vi var....
Kan bekrefte at de foran oss var langt i fra noen Martin Ødegaarder :) (men de hadde sikkert klart å gjøre det greit på det norske landslaget uansett.. :) )
DSG
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 Jun 2016, 13:49
Hjemmeklubb: Losby GK

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by DSG »

Du har nok hatt maks uflaks. Spilt Vestmork mange ganger i år uten å komme i konflikt med "fotballspillerne". Mener at du bare kan booke Footgolf hver hele time på Vestmork, uten å være helt sikker. Kan ha vært en slags turnering på gang. Det bør da informeres om i proshopen slik at det ikke blir konflikt, slik som det ble i ditt tilfelle.

Ellers synes jeg tiltaket med footgolf er veldig bra. Det skaper mer aktivitet og en annen inntektskilde for klubben.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by Jumper »

Jeg er en av de som blir drit forbanna når jeg endelig har sjansen til å ta en tur på golfbanen en lørdag ettermiddag, og så er rangen stengt pga fotballgolf på rangen. Det er ikke dette jeg betaler medlemskap for. Jeg har ikke allverdens med tid til å spille golf, og da er det ekstremt irriterende å se en haug med fotballspillere på rangen mens jeg må holde meg til puttingreenen. Hadde det vært en annen golfbane i nærheten som var aktuell, så hadde jeg byttet klubb bare pga fotballgolfen.
DSG
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 09 Jun 2016, 13:49
Hjemmeklubb: Losby GK

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by DSG »

Klubbene setter pris på innspill. Det er ikke ulovlig å ytre meninger til ledelsen slik at det blir en løsning alle kan leve med.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Fotball golf på 9-hullsbanene

Post by kevin »

Har aldri prøvd footgolf, men trodde faktisk man hadde egne områder for dette. Virker litt merkelig å kombinere det på en fullverdig 9-hullsbane.
Post Reply