Lengde fra tee for proffene

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Lengde fra tee for proffene

Post by Bogey »

Freud! Alle her inne vet hva du mener! Uansett hva en tråd starter som ender det som oftest med at du sitter og messer om at proffene er for dårlige! Ingen andre har peiling og/eller forståelse av golf da vi synes at proffene faktisk er ganske ok golf spillere. Uansett hva andre sier så kommer du aldri til å være enig, så jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor du gidder! Du etterlyser debatt og snakker om at man må være uenig for å få det, men da må man også være I stand til å skjønne at andre har andre meninger om ett tema og godta det. Og når ca 95% er uenig med deg om stort sett det meste; Godta det, og Vær så snill og gjør alvor av truslene om å trekke deg fra forumet snart..... Det er en stund siden sist nå, så da er det vel snart på tide med en ny "Takk for meg-tråd" Jeg blir så frustrert!!!
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Lengde fra tee for proffene

Post by Freud »

Jeg synes proffene er meget gode spillere! Sammenlignet med oss selskapsgolfere er de i en annen verden. Men alle kan bli bedre, fordi alt er relativt.
Det skjer utvikling i alle idretter. Har ikke verdenseliten i golf noe forbedringspotensiale, liksom? Kan vi ikke forvente bedre spill i årene som kommer (fra nye eller gamle spillere) eller har golfen nådd sitt maximum? Klarer ikke verdensenerne å forbedre spillet sitt; har de ingen svakheter?

Dersom noen som leser dette mener at toppgolfen ikke kan bli bedre enn den er nå, oppfordres til å si det. De som mener at den kan bli bedre, oppfordres til å si på hvilke områder/slag det bør skje. Dere har jo mye bedre greie på golf enn meg, så her er det bare å si hva du mener.
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Lengde fra tee for proffene

Post by dirtyzecret »

Bogey wrote:
dirtyzecret wrote:Konklusjon: Gutta på touren slår ikke så langt som mange tror, damene slår kortere enn gutta og en fyr som heter Elias slo en gang et 8 jern 175 meter i nedoverbakke?
Også må du ikke glemme at proffene generelt sett er for dårlige... De ligger jo ikke inntil flagget på Par3-hull...
De som er gode ligger vel ofte inntil.
De som spiller bra og er i sonen, som kan være med i toppen får tv tid.
Det er nok av proffer i hver eneste turnering som slår i hytt og gevær.
Men det er grunn til at de er proffe i utgangspunktet.
Nå glir jo disse diskusjonene ut ofte litt ut, og jeg er usikker på om trådstarter faktisk har spilt en Open, eller for eks TPC bane fra sort når det er tournament conditions...
For akkurat DET er ganske harde bud, man skjønner det ikke før man står der selv :P
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Lengde fra tee for proffene

Post by dirtyzecret »

Det er alltid rom for forbedringer i toppen, men man skal huske at det er lenge mellom hver Tiger, og det er det en grunn til.
Golf er ikke som andre idretter, det går opp og ned, selv for de aller beste, dette er ikke kvinnelangrenn.
Post Reply