Golfbag som vanlig bagasje?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Golfbag som vanlig bagasje?

Post by bentzen »

I følge Norwegians nettsider er dette kriteriene for innsjekket bagasje:

Størrelse- og vektgrenser
Når du gjør deg klar til turen, må du passe på vekt og størrelse på bagasjen din.

Hvert enkelt kolli må ikke veie mer enn 32 kg eller mindre enn 2 kg. Bagasjen din må ikke veie mer enn 64 kg til sammen. Hvert enkelt kolli kan ikke være større enn 250 x 79 x 112 cm (lengde x høyde x bredde), og den totale omkretsen kan ikke overstige 300 cm.

Min reisebag er godt innafor disse målene, så er det da noen grunn til å betale det dobbelte for å sende den som spesialbagasje?
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Golfbag som vanlig bagasje?

Post by Keyser »

Chat'et med dem forleden, de ville ha ekstra betalt for golfbag selv om målene var innforbi vanlig bagasje. Avsluttet chat'en bryskt og booket SAS.
Spør om det samme på chat og gi dem tyn....
</Keyser>
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfbag som vanlig bagasje?

Post by bentzen »

Will do! Kanskje jeg skal overdrive litt og hevde at reisebag'en min er 40x20x10cm og at køllene er spesialtilpasset et foster. Må jeg likevel da sjekke inn bag'en som golfutstyr?
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golfbag som vanlig bagasje?

Post by liverglimt »

Jeg reiser en del med golfbagger, ja ofte i flertall. Alle store gamle ærverdige selskap aksepterer de som vanlig bagasje. SAS pluss gir meg 2*23 kg så det er ofte valget.

Hos lavprisselskaper ender ofte opp med en pris på bagasjen som er 2*billettpris.
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbag som vanlig bagasje?

Post by Lawinth »

De målene som er lagt til grunn for diskusjonen her gjelder for surfebrett og kaiteutstyr. Lettere og diskutere noe om en har riktig grunnlag og fakta. Blir litt mye elsker og hater selskap som...

SAS er marginalt dyrere om du regner tur med golfutstyr.

Sent fra min C6903 via Tapatalk
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Golfbag som vanlig bagasje?

Post by bentzen »

Plutselig ble ikke bagasje et tema lenger. Hadde tenkt en tur til Belek i mars, flyprisene hos Norwegian lå i underkant av 1000,-t/r. I løpet av dagen er prisen steget til 8000,-t/r, uansett når i mars man reiser. Mistenker dingolfreise eller noen for å ha kjøpt alle billettene... :/
Post Reply