Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by kevin »

Jeg funderer mye på å ta en reise utenlands i løpet av vinteren, men sliter med å bestemme meg. Egentlig håpet jeg på å kunne reise til de britiske øyene når banene der borte tiner og temperaturen stiger litt. Men så har jeg jo veldig lyst å få et avbrekk på vinteren, kanskje i februar når snøen her hjemme ligger tjukt oppå gresset.

Men hvor reiser man i perioden januar-mars? Hvor er det grei temp og greit vær? Vet jo om endel selv, men er interessert i hva andre tenker og planlegger. Kjøper dere ferdige pakker, eller ordner alt eller delvis selv? Noen reiser kanskje allerede før nyttår
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by veggiss »

Portugal vært greit i februar, vurderer en tur neste år.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Portugal i januar/februar. Det kan være kaldt i januar. I februar blir det raskt ganske så komfortabelt. Er uansett deilig å komme ned der. Skal sikkert en tur i oktober/november også.

Fikser alt selv. Har begynt å fly Bergen-København-Faro med SAS. Funker bra foreløpig. Norwegian til Faro er ikke et valg med mindre man tar overnatting på Gardermoen.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by kevin »

Er det noen klimatiske forskjeller i Portugal på den tiden av året? Har hørt og lest at det er ganske fuktig der også i februar, men er noen steder bedre enn andre?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Lisboa er kaldere og fuktigere enn Algarve. På sørkysten blir det "alltid" fint vær litt utpå dagen selv om natt/morgen er kjølig og fuktig. I Lisboa kan være holde seg litt kjipt hele dagen.
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

Var i Lisboa i februar 2015 og det var litt surt. Tåke om morgenen og kanskje max 15 på dagen. Hadde leid en leilighet og den hadde det nok ikke vært folk i på lenge. Råkald. Banene var ganske gode dog. Ville nok vurdert Algarve. Der var jeg for ca 10 år siden i februar. Da var det shorts og god temp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
ichjazz
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 13 Nov 2014, 12:14
Hcp: 21,7
Hjemmeklubb: Volda Golfklubb
Location: Ørsta

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by ichjazz »

Da blir det Bulgaria, Trachian Cliffs denne måneden. Spania i februar 2017. I Spania blir flere baner en skal spille. Santana er jo et must.
"Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr ham det."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by kevin »

kult, Thracian Cliffs har jeg på min liste. Men tror ikke den bruker åpne för i april. Forventer en fyldig rapport derfra :D
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by Gundersen »

Montado Golf rett utenfor Setubal i Portugal siste uken i Oktober. Reiser med Golfserie.no og Tour de Golf, blir vel i overkant av 50 stk som reiser. Aldri vært i Portugal før, er det noen som kjenner til denne banen? Skal også spile Troa. Anyone?

Sendt fra min Commodore 64
Last edited by Gundersen on 20 Sep 2016, 20:27, edited 1 time in total.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by veggiss »

Faro-området har vært bra de årene vi har vært der Kevin.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Hvis noen lurer på noe om Portugal er det bare å spørre her eller andre steder. Jeg har reist der 3-4 ganger i året i 14 år. Hotell. Baner. Restauranter. Leiebil. Shopping. Familieaktiviteter. Kan hjelpe med alt.

Litt dyr men god, trygg resortgolf = Quinta do Lago. Ligger mellom Vilamoura og Faro.

Middels prisnivå, bedre uteliv = Vilamoura.

Roligere tempo og mer ekte Algarve = Lagos.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Gundersen wrote:Montado Golf rett utenfor Setubal i Portugal siste uken i Oktober. Reiser med Golfserie.no og Tour de Golf, blir vel i overkant av 50 stk som reiser. Aldri vært i Portugal før, er det noen som kjenner til denne banen? Skal også spile Troa. Anyone?

Sendt fra min Commodore 64
Troia er på grensen til skikkelig lekkert. En jeg kjenner som har spilt 500+ baner rundt i verden har sagt at han gjerne reiser tilbake hit for å spille. Og han er ekstremt kresen. Området er mer eller mindre en sandbanke som strekker seg sørfra opp mot Setubal. Tar ferge til Troia fra Setubal.

Er et stykke til Lisboa fra Setubal. Utelivet har vi ikke utforsket i stor utstrekning. Er faktisk et av de mest kjente stedene for homofile reiser og festing. Troia er Portugals Ibiza.

Quinta do Peru ligger like i nærheten. Ok bane. Greie forhold vanligvis. Ikke noe mer.
Instagram @christianfuru
swaggart
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 14 Dec 2011, 07:26
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by swaggart »

furu wrote:Hvis noen lurer på noe om Portugal er det bare å spørre her eller andre steder. Jeg har reist der 3-4 ganger i året i 14 år. Hotell. Baner. Restauranter. Leiebil. Shopping. Familieaktiviteter. Kan hjelpe med alt.

Litt dyr men god, trygg resortgolf = Quinta do Lago. Ligger mellom Vilamoura og Faro.

Middels prisnivå, bedre uteliv = Vilamoura.

Roligere tempo og mer ekte Algarve = Lagos.
Ønsker tips til gode green fee priser på f.eks Vilamoura banene til Oceanico.
Vi ønsker å spille mye (ofte 2 runder pr dag) og har derfor tidigere vært på Pestana Golf resort ved Carvoeiro hvor du får ubegrenset golf på 5 forskjellige baner til god pris. Kan anbefales hvis man ikke er så kresen på banene.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Pestana er den rimeligste kjeden. Greie baner, og til tider ekstremt god pris på Pinta, Gramacho og Silves. Pinta er hvert år kvalikbane for European Senior Tour. Kan være verd å sjekke dato for denne, og spille en runde eller to like før eller etter.

Oceanico og gode greenfeepriser er vrient. Faldo og O'Connor nekter de å sette ned prisene på. Millenium, Pinhal og Laguna er ditt beste valg for god golf + god pris, og da spesielt twilight. Rundt €50 for en ettermiddagsrunde på disse tre. Det er faktisk mulig å få twilight også på Faldo/O'Connor. Ville derfor vært forsiktig med å kjøpe pakker fra Oceanico før man har regnet på pris ved å kjøpe teetimes selv. De siste årene har det vært like rimelig å booke direkte på banen som nettsider. Søk "algarve tee times" for å finne nettsider og sjekke priser.

Morgado og Alamos (noen minutter fra Portimao) er drittbillige om vinteren. De har bygget nytt hotell på området. Kan være løsningen for superbillig golfferie på Algarve. Vest-Algarve er generelt rimeligere. Forholdsvis nye Espiche kan være et valg for variasjon i dette området.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by veggiss »

Monte Rei ligger en god drive fra Faro, og er verdt et besøk. En av de flotteste banene i Europa.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by kevin »

Hvilke andre bra baner ligger i nærheten av Monte Rei da? Og hvor bør man evt bo i det området?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

kevin wrote:Hvilke andre bra baner ligger i nærheten av Monte Rei da? Og hvor bør man evt bo i det området?
Kan være greit å bo i Tavira. Koselig sted. Kan finne veldig rimelig overnatting. Hvis du vil bo veldig fint litt lenger øst kan jeg anbefale Praia Verde - http://praiaverderesort.com/hotel-overview.html

Quinta da Ria og Quinta de Cima er "tvillingbaner" like utenfor Tavira. Helt ordinære mener jeg. Noen liker dem veldig godt.

Quinta do Vale er godt designet Ballesterosbane. Ligger på grensen mot Spania. Ikke veldig langt å kjøre.

Castro Marim er et helt ok alternativ.

Benamor er sjarmerende og hvis jeg ikke husker feil ganske lavt priset.

Monte Rei + Benamor + Cima eller Ria er bra totalpakke.
Instagram @christianfuru
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by hemmi »

Bare to uker igjen til vi skal få bank av og banke disse banene i den årlige storturneringen "Casa Mama Invitational"
La Finca
Lo Romero
Roda Golf
Vi har også closest to pin, longest drive og ikke minst vandrepokal.
Dette er årets store begivenhet for oss som er så heldig å delta
Vi gleder oss :D
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
bestegolfreiser
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 22 Sep 2016, 16:51
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by bestegolfreiser »

Portugal har greie temperaturer i februar og gode priser. Du får ukespakker med hotell og 6 runder på Oceanicobanene og transport til ca 7000,-
User avatar
ichjazz
Rookie
Rookie
Posts: 49
Joined: 13 Nov 2014, 12:14
Hcp: 21,7
Hjemmeklubb: Volda Golfklubb
Location: Ørsta

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by ichjazz »

Da er jeg hjemme igjen etter en fantastisk golfuke i Bulgaria. 5 runder på en uke. To ganger Thracian golfbane, to ganger Lighthouse og en gang BlackseaRama. Utfordringene sto i kø. Lange utslag over juv og ulendt terreng. Store høydeforskjeller fra tee til green, spesielt på Thracian golfcourse. Der gikk fairway på kanten av klippene. En slice, og ballen havnet 200 meter ned. En må og passe seg for å legge ballen for langt mot motsatt side av klippekanten. Da får den fart og ruller ut i hinder på motsatt side. Hull 6 på Thracian var veldig spesielt. Fra tee til green ca. 170 meter + -. Men høydeforskjellen var stor. Nifst. Summa summarum, dette kan anbefales. Du vil få en helt annerledes golfopplevelse på Thracian.
"Den som drikker vin, lever lenger enn den legen som forbyr ham det."
Post Reply