Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

LyLu wrote:Jeg trodde ikke jeg fikk rota meg til noe tur i år, men blir 3 uker i Portugal slutten av mars, typ oppkjøring til sesongen!
Første ukene på Praia D'el Ray og site uken Penha Longa.
Erfaringer anybody?
Praia D'El Rey er litt in the middle of nowhere, men nydelig for golf og litt opplevelser. En tur til Nazare for å se på monsterbølger og surfere? Hvis det er sesong for det. Usikker.

Penha Longa er også et kvalitetssted for golf. Begge er meget bra, og ikke typisk turistgolf slik som Quinta da Marinha og det meste på Algarve.

Skal du være tre uker på de to stedene til sammen? Eller skal du andre steder også?
Instagram @christianfuru
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by LyLu »

furu wrote:
LyLu wrote:Jeg trodde ikke jeg fikk rota meg til noe tur i år, men blir 3 uker i Portugal slutten av mars, typ oppkjøring til sesongen!
Første ukene på Praia D'el Ray og site uken Penha Longa.
Erfaringer anybody?
Praia D'El Rey er litt in the middle of nowhere, men nydelig for golf og litt opplevelser. En tur til Nazare for å se på monsterbølger og surfere? Hvis det er sesong for det. Usikker.

Penha Longa er også et kvalitetssted for golf. Begge er meget bra, og ikke typisk turistgolf slik som Quinta da Marinha og det meste på Algarve.

Skal du være tre uker på de to stedene til sammen? Eller skal du andre steder også?
Nei, tenkte egentlig å bare være på de to stedene, blir bare golf hele tiden.
Men kan hende jeg tar noen dager i Lisboa på slutten, må se ann litt.
Er jo hovedsaklig for trening jeg dra :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Ta et par dager her - http://www.memmohotels.com/principereal ... ncipe-real

Eller her - http://www.vilagale.com/en/hotels/lisbo ... -dos-arcos

Favoritthotellene mine i Lisboa. Du må være litt i byen Lisboa når du er i området. Tror faktisk du får bot hvis du ikke nyter en dag eller to der :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Mathias
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 144
Joined: 20 Aug 2010, 10:45
Hcp: 15
Hjemmeklubb: Asker GK / Grini GK
Location: Oslo

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by Mathias »

Skal til Edinburgh og spille banene rundt der med kompisgjengen. Skal spille Prestonfield, Bruntsfield og Dudingston.
Håper været blir bra!
Nike VRS Covert driver, 3-wood & 3-hybrid
Nike VR Pro-Combo 3-PW
Callaway Mackdaddy 2 52/56gr AW/SW
Odyssey Ice White putter

..og mulligan på første.
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by LyLu »

furu wrote:Ta et par dager her - http://www.memmohotels.com/principereal ... ncipe-real

Eller her - http://www.vilagale.com/en/hotels/lisbo ... -dos-arcos

Favoritthotellene mine i Lisboa. Du må være litt i byen Lisboa når du er i området. Tror faktisk du får bot hvis du ikke nyter en dag eller to der :D
Har booka om å byttet ut litt hotelle, så nå blir det noen dager i Lisboa også :)
Først Obidos området, så Lisboa, så Cascais til slutt.
Har leid bil hele tiden, bil var utrolig billig i Portugal.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

To mnd igjen til Algarve turen. Bane oppsettet er klart. Siden vi bor i Vilamoura blir det Laguna, Millenium og Pinhal. Vi har også satt opp en dag på Vale do Lobo banene (Ocean/Royal). I tillegg skal vi få booket en bane til på ankomst dagen. Tror dette blir bra. Og været blir bra !!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

TheBigEasy wrote:To mnd igjen til Algarve turen. Bane oppsettet er klart. Siden vi bor i Vilamoura blir det Laguna, Millenium og Pinhal. Vi har også satt opp en dag på Vale do Lobo banene (Ocean/Royal). I tillegg skal vi få booket en bane til på ankomst dagen. Tror dette blir bra. Og været blir bra !!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen minutter fra Vilamoura i Almancil må du gå på disse to spisestedene :)

Hamburgueria Casavostra - https://no.tripadvisor.com/Restaurant_R ... garve.html

Og Pizzeria Casavostra - http://www.pizzeriacasavostra.com/en/home.html

Laguna, Millenium og Pinhal er alle fine baner og ikke minst ligger de ekstremt sentralt i forhold til å bo i Vilamoura. Blir det ikke Old Course eller Victoria?
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

De tipsene skal jeg absolutt ta med :D
Old/Victoria er forholdsvis dyre (over 140 euro), så jeg tror nok ikke det blir det. Silves/Quinta de Ria/Cima på ankomstdagen kanskje.
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Eieren på Hamburgueria er en venn av oss - Luis Pedro. De behandler alle utmerket, men hvis du sier at en merkelig fyr fra Norge har sendt deg håper jeg de tar ekstra godt vare på deg :) Pizzeriaen er et av de mest populære spisestedene der nede. Du risikerer å møte på feks golfproffer og fotballspillere.

https://www.facebook.com/HamburgueriaCa ... a/?fref=ts

Kjenner jeg er litt misunnelig. Trenger en tur. Har lyst til å reise ned samtidig som noen andre for å kunne filme noen som spiller. Jobber med et droneprosjekt som kommer senere i år.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Silves er veldig rolig og avslappende. Kan spilles ganske lang hvis du vil. Ria og Cima er spesielle siden det ofte er ekstremt mye folk der. Ble mye kø de to gangene jeg var der. Aktivt klubbmiljø, mange golfreiser til Robinson-resorten og at de ligger i et område med få baner får skylden for det. Hadde valgt Silves jeg - som uttales Silvsj - bare sånn at du vet det :D På samme måte som at Pepe heter Pep og Sanchez blir Sansj :) Sliter med å lære meg det språket :D
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

Droner. Det er jo kult. :D
Da skal jeg prøve å få til Silves. Var innom onlinebooking på portugalgolfbooking og så at det var mye ledig ennå. Passer også litt bedre siden vi skal til Vilamoura etterpå. Litt opptatt på Ria/cima.
Språket skal nok gå greit. Brodern snakker portugisk flytende :lol: Eller så var det bare banne ordene han kunne :roll:
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by kevin »

Blir en langweekend til Costa del sol i mars 2018. Kjenner at jeg snart må begynne å telle dager...eller uker kanskje ;)
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by TheBigEasy »

Ikke mange dager igjen til jeg setter meg på flyet til Spania. Skal spille La Sella (27 hulls anlegg) som ligger ved Denia (1t nord for Alicante). Det blir 3-4 dager med golf. Blir ganske greit å spille i shorts igjen :) . Værmessig ligger det an til å bli ca 25 C ifølge yr. Kan vel hende det dukker opp et bilde eller to fra banen med litt omtale ;)
Play your best.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by Jumper »

28 grader i Alicante i går. Sjøl skal jeg fire dager til Aberdeen til helga. Blir kun linksgolf. Værmeldingen sier 18m/s fredag, så da kan det bli en utfordring å spille...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går golfreisen vinteren 2016/2017?

Post by furu »

Skal snart til Portugal. Har ikke nøyaktig dato. Noen som skal ned på Algarve eller til Lisboa i slutten av oktober?
Instagram @christianfuru
Post Reply