Nedslagsmerker

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Jazzy
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 19 May 2015, 11:42
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Gjøvik & Toten GK
Been thanked: 2 times

Nedslagsmerker

Post by Jazzy »

Ser at det er diskutert tidligere, men det er gamle tråder. Har i år spilt Idre (Sverige), Mjøsen, Atlungstad, Kongsvinger og senest igår spilte jeg Losby i tilegg til min hjemmebane Gjøvik & Toten. Og det er det samme overalt med nedslagsmerker på greenene som ikke er reparert, så det er nok ikke så mye å diskutere :( Men hva kan gjøres for å få spillerne til å forstå hvor viktig det er å reparere disse? Bedre informasjon om hvorfor det er så viktig å reparere nedslagsmerkene i shopen og på tee 1 og 10 kanskje? Hva blir/har blitt gjort på din klubb og har det blitt bedre?
TaylorMade JetSpeed Driver
TaylorMade JetSpeed 3W - 5W
Titleist 915H
Titleist AP2 714 4-PW
Miura 51* Y-grind, 56* K-grind
TaylorMade Spider Tour Red Sightline
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Nedslagsmerker

Post by Sveen »

Virker for meg som det rett og slett er mange folk som ikke har med seg greengaffel, eller så ligger den langt nedi bagen, så når de endelig treffer en green så har de ikke mulighet til å raskt fikse merket. Kanskje klubbene kan vurdere å ta inn en haug billige greengafler og tilby de gratis til greenfeespillere?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nedslagsmerker

Post by furu »

Det deles ut en del av de billiggaflene hvert år.

Det er snakk om rutiner. Vaner. Alle må ha det i seg at når de kommer til en green, sjekker de for nedslagsmerker. Uansett. Det tror jeg du klarer å få inn i hodet til ferske golfere, ikke de "rutinerte".
Instagram @christianfuru
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Nedslagsmerker

Post by halvorsen84 »

furu wrote:Det deles ut en del av de billiggaflene hvert år.

Det er snakk om rutiner. Vaner. Alle må ha det i seg at når de kommer til en green, sjekker de for nedslagsmerker. Uansett. Det tror jeg du klarer å få inn i hodet til ferske golfere, ikke de "rutinerte".
Dessverre er ikke bruk av greengaffel noe det legges så mye vekt på under VTG-kurs... Heller ikke raking i bunker...
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Nedslagsmerker

Post by Lefthook »

I Stavanger har det vært kjørt "ta to"- kampanjer fra tid til annen. Det har inspirert meg til å ta alle jeg ser. Noen ganger er det en haug, andre ganger er det helt bra. Men i år har det stort sett bare vært ferske nedslagsmerker.

Hvis spillerne stadig vekk blir minnet om å reparere nedslagsmerker så blir resultatet ganske bra. Greengaffel til greenfee-spillere, oppslag på første tee, påminnelse fra starteren - kanskje også noen plakater underveis. Om noen sniker seg unna, så blir det tatt av de som kommer bak.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nedslagsmerker

Post by kevin »

Jeg tror også at påminnelser rundt på banen kan være med og hjelpe til. Gjerne litt ekstra oppmerksomhet rundt det på sårbare tider, som vår og høst.

Det som forundrer meg litt, er at om jeg er første spiller ut om morgenen etter at greenkeeperne har klippet, så finner jeg merker fra dagen før. Vet at de har det travelt, men det burde vel være i deres interesse å bruke 1min ekstra og fikse noen merker.

Synes også at det virker å være flere merker om man går ut etter at det har vært turnering og full bane. Kanskje burde man ha litt ekstra fokus på det rundt turneringer også.

Jeg fikser alltid noen ekstra, det er med på å holde greenene bra. Gjør ingen det, er merkene der i en hel uke før naturen fikser det selv.
Hiphop
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 21 May 2016, 00:24
Hcp: 27

Re: Nedslagsmerker

Post by Hiphop »

På Byneset Syd samt treningsområdet har det vært helt forferdelig de siste ukene. Virker som om folk rett og slett driter i det. Det samme med divots.
Callaway XR16 10,5
Callaway XR16 4w
Callaway XR 3h
Cobra F7 4/5h
Titleist 716 AP1 5-W1
SM6 50.08, 54.10, 58.12
Odyssey works versa #7
Chrome soft
Post Reply