Golf en fysisk idrett?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf en fysisk idrett?

Post by yuran »

Så det å tro en ting er ikke det samme som å fremsette en påstand, Freud? Da tror jeg du heller skal fremsette en påstand og understreke at det er det du enten gjør eller ikke gjør, så kan vi begynne diskusjonen derfra. Hvis ikke får du bare 'Tror det motsatte' av meg i retur heretter.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Golf en fysisk idrett?

Post by Sveen »

Freud wrote:Den undersøkelsen som Sveen refererer til, er ikke verdt noenting, og beviser ingenting. Som forskning er den verdiløs, kvasi.
Den er utført på 10 menn og 6 kvinner i en lavere divisjon i USA. Lengden fra tee økte med ca. 4 m. og "puttekontroll" (hva er det?) ble forbedret. Ingen opplysninger om scoren før og etter. Samsvar mellom økt lengde med ca. 2 % og forbedret score er ikke bevist, ikke engang vurdert.

Jeg bøyer meg naturligvis for fakta, men i denne saken finnes ikke fakta, bare tro.

Mitt case er ( i tilfelle jeg ikke har presisert det) proffspillere på høyt nivå.
Som sagt, en av flere artikler, den her ser ut til å være akkuratt det du mener ikke finnes:
http://journals.lww.com/nsca-jscr/Abstr ... nce.8.aspx
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Golf en fysisk idrett?

Post by Bengtie Gilmore »

Freud wrote:Til Gilmore: det er et etablert og ufravikelig krav og regel i alle diskusjoner - inkl. seriøs forskning i akademia - at den som fremsetter en påstand skal bevise den. Det er derfor usaklig og tendensiøst å si at opponenten må bevise motsatsen. Det vet alle, åpenbart ikke du.
Jeg trenger altså ikke bevise at styrketrening ikke forbedrer scoren; jeg har full rett til å si at: "det tror jeg ikke noe på, før du beviser det".
Akkurat som Gudsbeviset, vet du.

Men at styrketrening forbedrer muskulaturen og hele bevegelsesapparatet som et preventivt middel for å unngå skader, det forstår selv jeg.
Et slikt krav og regel tviler jeg sterkt på eksistensen av.

Derfor opprettholder jeg min oppfattelse av at du kun farer med reinspikket tøv og svada frem til du kan dokumentere din påstand om at trening ikke har noen virkning.
YngveB
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 06 Feb 2016, 16:39

Re: Golf en fysisk idrett?

Post by YngveB »

Freud wrote:Lengde fra tee er overvurdert.
Herlig kommentar :)

Prøv å slå alle utslagene med sandwedge i en måneds tid og se om snitt score endrer seg
Yngve B
hcp: litt ned i år, mot normalt
Driver: Cobra ZL noe...
3-wood: Cobra F7
Hybrid, Cobra F7
Jern: Cobra King CB/MB
Wedger: Titleist SM6
Putter: Bettinardi BB1 CB/ Ping ally-i/ noe fra boden
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf en fysisk idrett?

Post by furu »

Image
Instagram @christianfuru
Post Reply