Wood eller jern

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wood eller jern

Post by mciljoy »

Jeg tenker helt motsatt. Det hender jo at jeg tar ei kølle ekstra hvis det er trøbbel kort, men det er mer unntaket enn regelen.

For meg ville det tatt bort en del av gleden ved å spillet dersom jeg skulle prøvd å slått et 7'er jern 150m, men håpt det skulle gått 140m.

Men vi har kanskje litt annen tilnærming til golfen. Jeg er veldig lite opptatt av score og poeng og spiller bare for gøy. Slagene jeg har slått er viktigere for meg enn poengsummen når jeg går av greenen på 18.
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Wood eller jern

Post by raysv »

Veel uansett tilnærming til golfen om man tenker på antall slag eller score, så henger det faktisk i hop.

Gode slag gir somregel god score om omvendt ;)
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wood eller jern

Post by mciljoy »

Njaa synes ikke det jeg

Ofte jeg har storkost meg på banen og føler jeg har spilt (etter min standard) veldig bra, men jeg har brukt f.eks. 85 slag
Og motsatt; at jeg med god course management, litt tilfeldigheter og konservativt spill har knotet meg rundt på f.eks. 80 slag
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Wood eller jern

Post by CharlieB »

Kjenner meg veldig igjen i det som sies om balltreff, stjernesmellen som flyr over green og rett i kratt og dævelskap bak green :) Kompliserer spillet når man må ta hensyn til sånne faktorer på 2-3 av 10 slag. Men vi spiller jo ikke golf for at vi skal ha det enkelt....
Post Reply