Golfbaner i nærheten av Stathelle

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Bj0rken84
Rookie
Rookie
Posts: 20
Joined: 11 Nov 2015, 23:10

Golfbaner i nærheten av Stathelle

Post by Bj0rken84 »

Hei!

I forbindelse med jobb kommer jeg flyttende til Stathelle i slutten av april. Golfentusiast som jeg er så ønsker jeg å bli medlem av en golfklubb i nærheten med ok standard. Kan godta litt kjøreavstand. Hvilke baner anbefaler dere? Kragerø? Er Bamble GK en ok bane? Jeg har hcp 10,3 og ønsker (selvfølgelig) å bli bedre.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i nærheten av Stathelle

Post by kevin »

Har aldri spilt Bamble gk, men den ligger vel relativt nære Stathelle. Ellers er jo Grenland gk innenfor rimelig avstand. Hadde veldig bra forhold i fjor når jeg spilte den. Kragerø er definitivt den beste banen i området, men er jo et stykke unna. Larvik er mye nærmere i reisetid
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Golfbaner i nærheten av Stathelle

Post by Bengtie Gilmore »

Skal du bo på stathelle ville jeg valgt Larvik. Den er nærmest i reisetid. Bamble blir du fort lei av hvis du spiller mye, og kvaliteten vil ikke stå til forventningene til en som snart ser single tall etter min mening.

Gidder du å kjøre en 45-60 min én vei, så er Kragerø overlegent den beste banen, men husk at E18 her nede er som en traktorvei å regne. Du kan ende opp med å bruke 2-3 timer hjem i kø på en søndag.

Grenland GK er fin, men kjip reisevei.

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
Bj0rken84
Rookie
Rookie
Posts: 20
Joined: 11 Nov 2015, 23:10

Re: Golfbaner i nærheten av Stathelle

Post by Bj0rken84 »

Takker for svar! Da får det bli Larvik da muligens :) Skal sjekke ut klubben. Får heller besøke Kragerø på helg når man har litt tid.
Skal bo på Brevik, men det utgjør vel ikke store forskjellen vs det å bo på Stathelle.
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Golfbaner i nærheten av Stathelle

Post by Bengtie Gilmore »

Brevik er på helt riktig side av brua :-) Nei, ikke store forskjellen. Du kjører til Heistad og tar ut på E18 derfra. Raskt og enkelt. Jevnt over 25-30 minutter til Larvik :-)

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
Bj0rken84
Rookie
Rookie
Posts: 20
Joined: 11 Nov 2015, 23:10

Re: Golfbaner i nærheten av Stathelle

Post by Bj0rken84 »

Hei igjen!

Dersom noen er medlem av Larvik GK her så er det bare å hyle ut hvis du/dere ønsker selskap i en flight :) tenkte å spille en runde i morgen (tirsdag) på formiddagen en gang
Post Reply