Relanserer nettsiden

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Relanserer nettsiden

Post by furu »

Jeg hadde håpet at noen andre skulle plukke opp nettsidetråden. Starte noe litt seriøst. Forstår at sikkert ingen har tid eller helt viljen til å prøve. Derfor kjører jeg på igjen med golfopplysningen.com - Opplysningskontoret for golf.

Det blir ikke en haug med artikler. Når det skjer noe kommer det ut. Blir selvsagt fokus på utstyr, men jeg har planer om litt stoff på baner og reise. Collegegolf og PGA/LPGA/ET/LET osv. kan du lese andre steder.

Jeg har også lyst til å fortelle noen historier. Gjerne gjennom video. Er det jeg jobber med for tiden - tekst, foto, video. Filming med alt fra iPhone til drone. Hadde egentlig planer om å kun gjøre noe med film og Youtube i år, men kan like gjerne trekke inn nettsiden igjen.

Nettsiden min er litt som forum-freud. Annonserer av og til sin bortgang, men kommer sterkt tilbake.

golferen.no og golfsiden.no har ikke overveldende lesertall. Norsk Golf er det umulig å gjøre noe med, men det kan være greit med alternative stemmer.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Relanserer nettsiden

Post by liverglimt »

Norsk golf har sikkert millioner av hits. Det er utrolig irriterende at det ikke er mulig å gå direkte p golfbox.no. Må innom siden og vipps så åpnes det ny og man må lukke to norskgolf.no når man er ferdig!

Bra initiativ. Håper du klarer å holde det litt nøytralt. :)
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Relanserer nettsiden

Post by Bengtie Gilmore »

:mrgreen: :lol:

Sent fra min LG-H850 via Tapatalk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Relanserer nettsiden

Post by furu »

@liverglimt - Skal operere etter samme nøytralitetsprinsipp som Fox News. Håper det beroliger deg.

Det er mulig å endre koden i påloggingen. Den som gjør at du havner hos norskgolf.no. Gjorde det på min første nettside for mange år siden, da jeg laget påloggingsboks der. Fikk høre at det ikke er lov.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Relanserer nettsiden

Post by liverglimt »

Hva mener du er ikke lov?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Relanserer nettsiden

Post by furu »

Å endre kildekoden for pålogging til golfbox. Det er ikke lov, fikk jeg vite for noen år siden.

Hvis jeg går på fanagolf.no, logger inn og så logger ut kommer jeg til norskgolf.no. Det kunne jeg enkelt endret til at jeg kom til fanagolf.no ved utlogging. Eller vg.no for den del. Alt du måtte ønske.

Selvsagt mulig at jeg tar feil/har fått feile opplysninger.

Det er mye snakk om sidetreff NG får pga denne ordningen. Jeg ser ikke det som noe problem.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Relanserer nettsiden

Post by Keyser »

Bjørnefjorden åpner golfbox i nytt vindu ved pålogging (noe Fana ikke gjør) Enkel html-tag som må endres. Da kan man bare lukke golfbox-fanen istedetfor å logge ut...
</Keyser>
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Relanserer nettsiden

Post by liverglimt »

Det er mest irriterende siden den åpner ny side og går tilbake til NG etterpå. Pluss at brukervennligheten er lik 0 med nedtrekk osv.

Hvis NG eller noen andre tror at de lever på førsteside treff så blir de sikkert irritert. For alle andre som vet hva som trengs for å tjene penger på treff så kan vi le hele dagen av dem. :)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Relanserer nettsiden

Post by mciljoy »

Bra Furu! Jeg har alltid fulgt med det du har gjort og var alltid innom siden din, så kult at du starter noe igjen

En norsk youtubegolfer hadde jo vært det morsomste, synes jeg. Det kunne kickstartet noe; flere kunne kastet seg på og lagd korte snutter. Trenger ikke å være så voldsomt ambisiøst.

Språket er jo en åpenbar begrensning i forhold til antall views, så det må jo bli bare for gøy :-)
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Re: Relanserer nettsiden

Post by Hettis »

mciljoy wrote:Bra Furu! Jeg har alltid fulgt med det du har gjort og var alltid innom siden din, så kult at du starter noe igjen

En norsk youtubegolfer hadde jo vært det morsomste, synes jeg. Det kunne kickstartet noe; flere kunne kastet seg på og lagd korte snutter. Trenger ikke å være så voldsomt ambisiøst.

Språket er jo en åpenbar begrensning i forhold til antall views, så det må jo bli bare for gøy :-)
+1 !
Selv om jeg ikke er så aktiv her, så fulgte jeg med på siden du hadde tidligere. Liker det!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Relanserer nettsiden

Post by furu »

Takker for tilbakemeldingene :)

Det blir ikke noen vlog i samme stil som de engelske typene, men litt av konseptet kan brukes. Prøver meg litt fram for tiden. Kommer for fullt om ikke altfor lenge, så får vi se om det funker.

Helt riktig at språk begrenser omfanget. Skal man lage noe og virkelig bli stor, må det være på engelsk. Jeg skal bruke litt grafikk for å framstille ting som skjer. Sammen med spennende, fine bilder kan det kanskje fungere også andre steder.

På alle nettsider/blogger jeg har hatt, har brukertallene vært omtrent 80-20 i nordmenn vs resten av verden.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Relanserer nettsiden

Post by furu »

Tilbakemeldinger på design og funksjon er for øvrig ønskelig. Jeg ønsker ikke å ha oppsett som en tradisjonell nettside/avis. Utseendet som jeg nå bruker er valgt fordi jeg ønsker å ha fokus på tekst og et fint bilde. Ikke alle saker kommer til å ha superbilde, men stort sett skal de være rene og pene. Da er forsiden ryddig selv om det ikke er luft mellom artikler/bilder. Tror jeg.
Instagram @christianfuru
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Relanserer nettsiden

Post by TomShanks »

Lykke til Furu, skal bokmerke siden. Gøy desto flere som skriver om golf, og enig med dem som sier at du bør satse YouTube!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Relanserer nettsiden

Post by furu »

Det blir litt rolig i starten. Prøver en del ting "i kulissene". Funksjoner. Design. Planlegging av video.
Instagram @christianfuru
Post Reply