Synet på golf.

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
jos026
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 04 Mar 2014, 09:43

Synet på golf.

Post by jos026 »

Fikk presset inn 9 hull før jobb i dag og kom til å tenke på en ting:

Presser en inn en økt i treningsstudio eller en joggetur før jobb, blir en møt med beundring av omverdenen. Men spiller en noen hull før jobb møtes en heller med spørsmål som; hvorfor dro du ikke rett på jobb, jobber du ikke eller lignende.

Noen som kjenner seg igjen eller har noen tanker om dette?
D: Taylormade M2 10,5' - Tour ad di 6s
FW: 14' XR pro m/ tour ad di 7s og 16,5' 915 m/ diamana s+ 70 stiff
H: TM RESCUE mid 22 og 19 m/ stock regular skaft
J: Mizuno Mp 69 4-p m/ DG s300
W: Ping G10 U (50') og S (55')
P: TM Spider
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Synet på golf.

Post by liverglimt »

Mange som kommer med slike kommentarer. Det gjelder egentlig uansett hvordan man prioriterer. Selv spiller jeg helst 2 eller flere 18-hulls runder per uke. Sånn utenom det så jobber jeg sånn høvelig normalt og driver egentlig med få andre ting. Kaster sjelden bort tid på tv.titting, noe som fører til at jeg av og til må oppdatere meg før jeg skal snakke med enkelte kjente. De ser jo på kassa fra de kommer hjem til de hopper i loppekassa. Det er det få som kommenterer.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Synet på golf.

Post by kevin »

Veldig kjent det der. Mange tenker nok ikke over at det er å anse som fysisk trening. Mange er veldig opptatt av hvor mange steg de går, for å få mosjon. Men har ingen aning om hvor mye man går på en golfbane.

Som et lite sidespor, så byttet jeg bil her om dagen. I min gamle bil stod golfbaner under "Fritid" i navigasjonssystemet. I den nye er det en kategori som heter "Avslapping". Der ligger golfbanene... :)

Jeg digger den lyse tiden på døgnet, hvor man kan presse inn 1t golf på morgenen, eller på kvelden. Eller tar jeg en sykkeltur, noe andre sikkert ser som mye "bedre"
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Synet på golf.

Post by liverglimt »

Jeg liker "avslapping"! Det er akkurat hva golf er for meg.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Synet på golf.

Post by furu »

Golf er fremdeles vurdert som "luksusvare" hos mange. Både når det gjelder kostnad og tid. Vrient å ta knekken på slike fordommer.

Det er veldig vanskelig å få aksept for at golf er en fornuftig aktivitet. Når jeg har VTG kurs illustrerer jeg ofte med noe et medlem på Fana gjorde. Han hadde aktivitetsarmbånd som målte to aktiviteter to dager på rad - en tur opp Ulriken (ganske høyt fjell med ekstrem stigning, det høyeste rundt Bergen), og 18 hull på Fana. Effekten av 18 hull på Fana var bedre enn en tur opp et fjell.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Synet på golf.

Post by mciljoy »

Godt poeng jos26! Tenkt på det samme mange ganger selv.

Har ikke inntrykk av at folk ser på golf som kaksete lengre, men det er liksom en fjollete, egoistisk ting å gjøre. En hobby som liksom går på bekostning av jobb og familie.

Jeg går også en del på langrennsski og der er det helt motsatt. Der høster jeg stor kred hvis jeg forteller om en kveldstur på ski.. Det er liksom en ordentlig, seriøs, voksen ting å gjøre.
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Synet på golf.

Post by TomShanks »

furu wrote:Golf er fremdeles vurdert som "luksusvare" hos mange. Både når det gjelder kostnad og tid. Vrient å ta knekken på slike fordommer.

Det er veldig vanskelig å få aksept for at golf er en fornuftig aktivitet. Når jeg har VTG kurs illustrerer jeg ofte med noe et medlem på Fana gjorde. Han hadde aktivitetsarmbånd som målte to aktiviteter to dager på rad - en tur opp Ulriken (ganske høyt fjell med ekstrem stigning, det høyeste rundt Bergen), og 18 hull på Fana. Effekten av 18 hull på Fana var bedre enn en tur opp et fjell.
Før i tiden var spaserturen fra hull 1 til 2 på Fana nok til å få bedre treningseffekt enn Ulriken.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Synet på golf.

Post by furu »

TomShanks wrote:
furu wrote:Golf er fremdeles vurdert som "luksusvare" hos mange. Både når det gjelder kostnad og tid. Vrient å ta knekken på slike fordommer.

Det er veldig vanskelig å få aksept for at golf er en fornuftig aktivitet. Når jeg har VTG kurs illustrerer jeg ofte med noe et medlem på Fana gjorde. Han hadde aktivitetsarmbånd som målte to aktiviteter to dager på rad - en tur opp Ulriken (ganske høyt fjell med ekstrem stigning, det høyeste rundt Bergen), og 18 hull på Fana. Effekten av 18 hull på Fana var bedre enn en tur opp et fjell.
Før i tiden var spaserturen fra hull 1 til 2 på Fana nok til å få bedre treningseffekt enn Ulriken.
Nå er den mellom 11 og 12 :D Slitsom back nine. Fra 14 til 15 er en drøy tur.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Synet på golf.

Post by CharlieB »

furu wrote:
TomShanks wrote:
Før i tiden var spaserturen fra hull 1 til 2 på Fana nok til å få bedre treningseffekt enn Ulriken.
Nå er den mellom 11 og 12 :D Slitsom back nine. Fra 14 til 15 er en drøy tur.
Så de som spiller 18 hull på Fana lever lengre [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Synet på golf.

Post by furu »

Nei. Snarere motsatt.
Instagram @christianfuru
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Synet på golf.

Post by LyLu »

Sjukeste er i finansmiljøet, der folk liksom sitter å rister oppgitt på hodet og lurer på hvordan man har tid til å spille golf.
Men å sykle 10 timer i uken, late som man er med i tour de france å sperre for biler samt å delta på birken, det gir respekt, og det har man tid til...
Og ta seg fri for å sitte å ruge med ølmage på et sete er helt innafor, men en tur på rangen det er helt latterlig!
Birken liksom??? Pleeeease, da er man 10 år for sent ute spør du meg 8-) :lol:
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Synet på golf.

Post by Rotten »

LyLu wrote:Sjukeste er i finansmiljøet, der folk liksom sitter å rister oppgitt på hodet og lurer på hvordan man har tid til å spille golf.
Men å sykle 10 timer i uken, late som man er med i tour de france å sperre for biler samt å delta på birken, det gir respekt, og det har man tid til...
Og ta seg fri for å sitte å ruge med ølmage på et sete er helt innafor, men en tur på rangen det er helt latterlig!
Birken liksom??? Pleeeease, da er man 10 år for sent ute spør du meg 8-) :lol:
LOL
1+

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Post Reply