Warning about Stewart Golf !

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

Warning !

Stay away from the firm Stewart Golf so sell golf trolleys follow me and other products.

My story with Stewart Golf.
I bought a golf cart following me X9 back in 2015, and I regret so incredibly.
My worst purchase and experience with a retailer in my life.

1.I got the trolley after waiting months over the time i was supposed to get it.
I had to pay 1000 £ up in front then i ordered it, and the trolley was sent and delivered 5 months after delivery date.

2.Then i finally received the package, I discovered that decoration head cover on the top of the cart is destroyed. A big crack in it !
After two weeks i got the parts, after mailing Stewart golf multiple times.

3. Every time (There have been many parts that have broken on this trolley, from time to time) Stewart Golf customer support is gonna send me some parts for the trolley they mess up big time. And uses excuses like this:
The consignment was not stopped by us, the courier took the decision to return the parcel to us.

4. When Stewart golf is sending some parts for your trolley (even warranty extra parts) to Norway, they send it so you have to pay vat for it. You will get a bill from custom department in Norway every time.
That is not necessary at all, it is extra free items for the trolley and if they sent it like they are supposed to. Customers don't have to pay vat for extra spare parts.

5. They use the parcel firm Postnord so keep all the parts for around two weeks before the package is been delivered at you door, after it arrives to the office of Post Nord Norway in your town. If you call up Post Nord they cant or wont explain why they keep doing this.

6. My trolley broke down after using it for one season ( around 10 golf round at golf courses in Norway) After like 5 different parts fell off it and got replaced.
So they products is not good at all, breaks easily apart then it is used.

7. I contacted Stewart Golf again for 10 the times in less than a year, regarding the wagon and sent them pictures and video of what had happened to the wagon. There had been moisture in the electric control box and I was not believed by Stewart golf support when I explained that this happened when I used it on a rainy day. They meant I had used high pressure spills right on the box. After several mail sent and a lot about and men, the case ended that I had to pay half the cost for the new electronics control unit for the carriage.

8. After 5 weeks, they sent the new control box to me. Still after I had sent the mail with the model number and the type of trolley I had. It was parts for another golf trolley i recived, also a different model. Then comes the best with the whole story. They cook together a story that the guy so messed up the parcel had been fired in Stewart golf and did not work there anymore. They should send me a new control box again.

9. Then I get an invoice from the customs office in Norway on the wrong shipment. Stewart golf sayd that I had to pay vat at the incorrect shipping from them. They also demanded that I pay for shipping for the failed item and send it back as soon as possible.

10. After 3 new weeks, the parts so fit my golf cart is finally here. Everything in place and testing the wagon, it does not work properly as it should.

11. So now I have a golf cart that does not work to a cost of 25000 Norwegian kroner. With a company that thinks I will pay VAT and shipping costs for their incorrect shipping. They have answered that they will not help me with this trolly before I pay all the cost with incorrect shipping and send my wagon to them in England. They also say that the warranty time has expired on my golf cart, and that I have to pay all the costs to get this sorted out. So now i shall trust them and send my golf cart to England. Pay for shipping costs and vat expenses + for repair costs and new parts.


12.
I still got most of the mails between us. But here is a copy from the last mail i received from Stewart golf support:
From: Robert Hardie
Sent: Tuesday, May 2, 2017 4:22 PM
Your trolley is out of warranty and you still have some electronics of ours: until these are returned we will not be able to help.
Also, you would be responsible for delivering the trolley to us for servicing and collecting it once we have completed the work.

Robert Hardie
Stewart Golf Support Team



So take my advice golf people, stay away from this company and for God's sake do not buy any products of them!
They treat their customers completely obstinate and have bad products at high prices.
Is anyone able to afford what I can do or how to get my order on my X-9 Folow me golf cart, so send me an email. It's the folow me feature that does not work on it.


Oliver
oliveraage@hotmail.com
Last edited by Oliveros on 10 May 2017, 01:13, edited 6 times in total.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by furu »

Kan du bare kaste ut denne brukeren @stooy?
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by stooy »

@furu, jeg har prøvd å sende mail til han. Han har jo noen innlegg på norsk også, så jeg forstår ikke helt..
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Knut »

Vi i Onlinegolf.no forhandler Stewart Golf og kjenner oss ikke igjen i denne beskrivelsen i det hele tatt.
Vi har svært gode erfaringer i forhold til reklamasjoner/reperasjoner med Stewart, og lover at alle våre kunder som kjøper Stewart vil få den beste oppfølgning fra både oss og Stewart Golf.
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

Knut wrote:Vi i Onlinegolf.no forhandler Stewart Golf og kjenner oss ikke igjen i denne beskrivelsen i det hele tatt.
Vi har svært gode erfaringer i forhold til reklamasjoner/reperasjoner med Stewart, og lover at alle våre kunder som kjøper Stewart vil få den beste oppfølgning fra både oss og Stewart Golf.
Kanskje på tide at sannheten om dette firmaet kommer ut da ?
Jeg kan dokumentere alt i min artikkel, og har satt Advokat på saken nå.
Stewart golf mottar om ikke så lenge en stevning angående denne saken!

Oliver
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Bogey »

Uansett så holder det vel med en tråd ang denne saken....
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Knut »

Oliveros wrote:
Knut wrote:Vi i Onlinegolf.no forhandler Stewart Golf og kjenner oss ikke igjen i denne beskrivelsen i det hele tatt.
Vi har svært gode erfaringer i forhold til reklamasjoner/reperasjoner med Stewart, og lover at alle våre kunder som kjøper Stewart vil få den beste oppfølgning fra både oss og Stewart Golf.
Kanskje på tide at sannheten om dette firmaet kommer ut da ?
Jeg kan dokumentere alt i min artikkel, og har satt Advokat på saken nå.
Stewart golf mottar om ikke så lenge en stevning angående denne saken!

Oliver
Vi har kjøpt flere hundre traller fra Stewart og har aldri hatt noe trøbbel.
At du eventuelt er misfornøyd betyr ikke at det er "sannheten om selskapet".
Jeg gjentar at alle som kjøper Stewart-traller gjennom oss i Onlinegolf.no er 100% trygg angående eventuelle reklamasjoner på trallene.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by furu »

Dette viser vel at man forkaster alle forbrukerrettigheter når man handler fra utlandet. Lærepenge.

Advokat og stevning for en elektrisk golftralle - det høres ut som en verden svært få av oss gidder å forholde oss til. En slik sak har minst to sider. Sinte forbrukere som står på sitt er bare en liten del av det. Man skriker høyest, men det betyr ikke at man har rett.

Jeg har aldri hørt noe som helst negativt om Stewart. Tvert i mot.
Instagram @christianfuru
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

Kan du ikke lese furu? (... redigert av admin)

Det er tottalt snakk om en golftralle til 25000,-
+ Vat, fraktkostnader for over 7000,- kroner i tilleg for Stewart golf har gjort feil.
Som skal da dekke for Stewart golf feil forsendelser og ekstra utgifter. Ikke alle her i verden som bare lar seg styre slik?
Jeg er IKKE en person som lar meg overkjøre av et firma forde de er i et annet land og tror de kan gjøre som de vil med kunder.

Jeg sitter igjen med et produkt som ikke virker og opp til flere regninger som de fortesetter og sender purring på.
Kanskje du skal lese igjennom artikkelen en gang til, så ser du hva saken gjelder og handler om.

Som jeg sier, på tide at tewart golf blir avslørt for hvordan de behandler enkelte kunder.
Sier ikke at alle blir behandlet slik, men min sak er klar og fakta er fakta.

Oliver
Last edited by Oliveros on 09 May 2017, 22:54, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by kevin »

furu wrote:Dette viser vel at man forkaster alle forbrukerrettigheter når man handler fra utlandet. Lærepenge.

Advokat og stevning for en elektrisk golftralle - det høres ut som en verden svært få av oss gidder å forholde oss til. En slik sak har minst to sider. Sinte forbrukere som står på sitt er bare en liten del av det. Man skriker høyest, men det betyr ikke at man har rett.

Jeg har aldri hørt noe som helst negativt om Stewart. Tvert i mot.
Man forkaster ikke alle rettigheter generelt sett. Fyren må vel få lov til å klage over en opplevelse, uten at noen skal "argumentere" med at man aldri har hørt noe galt om selskapet? Kan jo ha vært uheldig med produktet og kundeservicen? Det skjer selv hos de beste. Kanskje litt voldsomt med mye farge og sterke ord, samt flere innlegg dog.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by mciljoy »

Klart det er lov å klage på samme måte som vi andre har lov til å ha en mening om klagen hans.

Det er han som har tatt seg bryet med å legge ut dette og attituden hans tyder vel på at han vil ha hevn, ikke hjelpe andre.

Det finnes vel ingen bedrift som ikke har en eneste misfornøyd kunde...
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Gundersen »

mciljoy wrote:Klart det er lov å klage på samme måte som vi andre har lov til å ha en mening om klagen hans.

Det er han som har tatt seg bryet med å legge ut dette og attituden hans tyder vel på at han vil ha hevn, ikke hjelpe andre.

Det finnes vel ingen bedrift som ikke har en eneste misfornøyd kunde...
+1

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by furu »

kevin wrote:
furu wrote:Dette viser vel at man forkaster alle forbrukerrettigheter når man handler fra utlandet. Lærepenge.

Advokat og stevning for en elektrisk golftralle - det høres ut som en verden svært få av oss gidder å forholde oss til. En slik sak har minst to sider. Sinte forbrukere som står på sitt er bare en liten del av det. Man skriker høyest, men det betyr ikke at man har rett.

Jeg har aldri hørt noe som helst negativt om Stewart. Tvert i mot.
Man forkaster ikke alle rettigheter generelt sett. Fyren må vel få lov til å klage over en opplevelse, uten at noen skal "argumentere" med at man aldri har hørt noe galt om selskapet? Kan jo ha vært uheldig med produktet og kundeservicen? Det skjer selv hos de beste. Kanskje litt voldsomt med mye farge og sterke ord, samt flere innlegg dog.
"Litt voldsomt" - å poste på den måten er spam og et helt klart regelbrudd på absolutt alle forum jeg har vært eller er innom.

Forklar meg gjerne hvilke forbrukerrettigheter man får som nordmann hvis man kjøper en tralle fra England. Bortsett fra garanti.

Dette er ikke en klage på en opplevelse. Dette er uthenging av et selskap. Det er ikke ment for å opplyse - det er ment for å skremme andre fra å handle produkter fra Stewart. Det er ikke annet enn usaklig og smålig og har ingen plass her. Slike forsøk på sympatisanking blir fullstendig slaktet på feks Golfwrx.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by kevin »

Hvilke regler som gjelder er vel opp til admin å bestemme? Hva som skjer andre steder er lite interessant som at andre har bare gode ting å si om merket. Så finnes det selvsagt bedre måter å skrive sånne klager på, og sikkert bedre og mer aktuelle steder. På Trustpilot kan man lese flere sånne omtaler av det firmaet , selv om de aller fleste er fornøyde. Og det er vel det andre bryr seg om i sine vurderinger, ikke de enkelttilfellene hvor ting har gått skeis. Uthenging? Neppe, men hva så?
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

Jeg har lagt utt dette for og advare andre, så de ikke går i samme felle som meg og ender opp i samme siutasjon med Stewart Golf.

Oliver
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by furu »

Trustpilot er viden kjent for å inneholde ekstreme mengder falske anmeldelser - både positive og negative. Det er ikke en pålitelig kilde.

Hvis dette ikke er å henge ut et selskap så skjønner jeg ikke hva som kvalifiserer til det.

"Hva så?" Seriøst? Skal det være et forum der man kan slenge dritt som kan påvirke et legitimt selskaps inntekt og dermed personer og familiers økonomi? Det er det vi snakker om her. "Ikke kjøp varer fra Stewart" betyr jo nettopp det. Oliveros sier det jo rett ut - han skal advare andre. Advare mot hva? At han ikke har forstått at ved import til Norge tilkommer det mva?

Hva blir det neste i "hva så" føljetongen? At jeg får med meg noen andre og starter en kampanje mot Kongsvinger? Eller Meland? Kanskje vi skal ta for oss Chrisco og slenge dritt om dem?
Instagram @christianfuru
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

Furu. (... redigert av admin)
Utrolig at du av alle andre her på forumet fortsatt ikke klarer og lese og forstå engelsk.
Et forslag til deg. Bruke google translation så kanskje du forstår hva jeg skriver i artikkelen min.

1. Jeg betalte da Toll på golf vognen første gangen jeg mottok den.
2. Jeg har da betalt toll på alle ekstra deler som gikk i stykker på golfvognen som ble sendt fra Stewart golf.
3. Jeg har da betalt frakt og alle omkostninger med alle forsendelser jeg har mottat fra dem.

4. Men jeg nekter jo selvsakt og betale frakt og toll på en feil forsendelse fra Stewart golf.
De sendte jo feil deler til meg. Og de forlanger at jeg skal betale toll og fraktkostnader for den forsendelsen.
Og det gjelder forsendelse fra England til Norge og Norge til Englang. Altså begge veier.

La meg beskrive det i detaljer for deg her så du også forstår.
Post nord snudde med en gang i toll avgift kredit saken da jeg kunne vise til mail fra Stewart golf, som klart innrømmet at de hadde sendt meg feil deler.
Kopi fra Post Nord mail:
Hei,
Angående din faktura 7523038, så snur vi denne til avsender Stewart golf og du vil få en kreditnota.

Ha en fin dag!
Mvh

Liv-Tonje Bø Gjerde
Faktura / MyPack, Sentral Kredittavdeling

Og fortsatt driver Stewart Golf og sender denne regningen til meg med purring.
Det er altså en av mange grunner til at jeg har engasjert Advokat i denne saken.

Klarere en dette klarer jeg ikke og forklare deg dette.
Det kommer vel enda et svar fra deg nå furu (... redigert av admin) hvor du skal kommentere at jeg henger ut et selskap bla bla bla......

Nei jeg vil bare advare andre fra og komme i samme situasjon som meg.
Vist du ikke forstår det så får det bare være.

Jeg gidder ikke og sitte her og bruke tid på og forsvare den artikkelen ovenfor deg eller andre.
Jeg står for at jeg vil skåne andre for og komme i samme siruasjon og vist man leser blant annet som du viser på ovenfor her på trustpilot, er jeg jo langt i fra den eneste som opplever Stewart golf som svært dårlig!

Oliver sitat slutt !
Last edited by Oliveros on 10 May 2017, 10:36, edited 1 time in total.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Golfspilleren »

Eg trur ikkje det er Stewart Golf som bestemmer regler for toll og mva til Noreg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by kevin »

furu wrote:Trustpilot er viden kjent for å inneholde ekstreme mengder falske anmeldelser - både positive og negative. Det er ikke en pålitelig kilde.

Hvis dette ikke er å henge ut et selskap så skjønner jeg ikke hva som kvalifiserer til det.

"Hva så?" Seriøst? Skal det være et forum der man kan slenge dritt som kan påvirke et legitimt selskaps inntekt og dermed personer og familiers økonomi? Det er det vi snakker om her. "Ikke kjøp varer fra Stewart" betyr jo nettopp det. Oliveros sier det jo rett ut - han skal advare andre. Advare mot hva? At han ikke har forstått at ved import til Norge tilkommer det mva?

Hva blir det neste i "hva så" føljetongen? At jeg får med meg noen andre og starter en kampanje mot Kongsvinger? Eller Meland? Kanskje vi skal ta for oss Chrisco og slenge dritt om dem?
Firmaet bruker selv Trustpilot som referanse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by stooy »

Her på Golfsnakk har det meste fått stått, alltid. Jeg synes også denne advarselen fra Oliveros er innafor.

@Oliveros, jeg redigerer innleggene dine, og fjerner de sarkastiske setningene om hva furu kaller seg, her på forumet kaller han seg bare furu som du kan se.
Post Reply