Warning about Stewart Golf !

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by yuran »

Når det er snakk om reservedel for reparasjon o.l. så er det ganske fjernt at dette er noe han må betale for, og det tror jeg har noe med deklareringen fra avsender å gjøre. Utover det så vil det alltid være en risiko med kjøp direkte fra utlandet og 'gråimport', som det er viktig å ta innover seg.

Bør være lov å fortelle om dårlige såvel som gode erfaringer både her og på andre forum, synes jeg - leserne her inne kan gjøre opp sin egen mening. Tilsvar og debatt balanserer jo det opprinnelige innlegget, og det er umulig å sensurere internett :)
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

Golfspilleren wrote:Eg trur ikkje det er Stewart Golf som bestemmer regler for toll og mva til Noreg.
Kan dere vennligst lese igjennom mitt innlegg ordentlig og se hva som står i artikkelen min før dere svarer folkens !

Poenget er jo at Stewart golf skal betale alle ekstrakosnader på deres egen feilfrakt.
Toll avgifter og alle frakt kostnader som kommer på deres egen feil frakt forsendelse til en kunde, uavhenging av hva det er så skal jo selvsakt Stewart Golf betale dette og ikke kunden!

Altså som jeg skrev ovenfor når jeg oversendte kopi av mail fra Stewart golf sin egen feil innrømmelse til Toll og Nord Post på dette.
Ble jo regningen Angående den fakturaen snud og sendt til Stewart golf, og jeg fikk en kreditnota på den.

Men Stweart Golf driver og sender denne regningen til meg nå, og med purring og varsel o.s.v..
Derfor bla annet. har jeg måtte engasjert Advokat i denne saken.

Oliver
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by furu »

Om Stewart er ansvarlig for betalingen avgjøres vel av om du har forklart problemet korrekt. Om du har fått tilsendt feil del grunnet feilaktige opplysninger, ligger problemet hos deg.

Det er klin umulig for noen av oss å finne ut av alt i saken. Skulle jeg gjort noe, ville jeg kontaktet Stewart og gitt dem link til innlegget ditt. Fått deres side av saken.

Dette er for øvrig ikke tilsvar og debatt. Stewart Golf har ingen mulighet til å følge diskusjonen. De har ikke ansatte som overvåker golfforum verden over i tilfelle det dukker opp slike innlegg. Dette er bare feig drittslenging fra en kunde som for alt vi vet kan ha seg selv å takke for problemene. Det er ingenting som tilsier at vi skal ta noe som helst av det for god fisk.
Instagram @christianfuru
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by yuran »

Det er heller ikke en nyhetssak det er snakk om, men et innlegg i et golfforum med begrenset nedslagsfelt. Onlinegolf som importerer traller forsvarer dem jo, det samme gjør du. At Stewart Golf ikke har mulighet til tilsvar direkte her tas med i betraktningen min, og forhåpentligvis til resten av brukerne. Jeg tar også med i betraktningen at Oliver har én vurdering på Finn og 1 stjerne der...
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

furu wrote:Om Stewart er ansvarlig for betalingen avgjøres vel av om du har forklart problemet korrekt. Om du har fått tilsendt feil del grunnet feilaktige opplysninger, ligger problemet hos deg.

Det er klin umulig for noen av oss å finne ut av alt i saken. Skulle jeg gjort noe, ville jeg kontaktet Stewart og gitt dem link til innlegget ditt. Fått deres side av saken.

Dette er for øvrig ikke tilsvar og debatt. Stewart Golf har ingen mulighet til å følge diskusjonen. De har ikke ansatte som overvåker golfforum verden over i tilfelle det dukker opp slike innlegg. Dette er bare feig drittslenging fra en kunde som for alt vi vet kan ha seg selv å takke for problemene. Det er ingenting som tilsier at vi skal ta noe som helst av det for god fisk.

Igjen!
Kan dere vennligst lese igjennom mitt innlegg ordentlig og se hva som står i artikkelen min før dere svarer folkens !

Poenget er jo at Stewart golf skal betale alle ekstrakosnader på deres egen feilfrakt.
Toll avgifter og alle frakt kostnader som kommer på deres egen feil frakt forsendelse til en kunde, uavhenging av hva det er så skal jo selvsakt Stewart Golf betale dette og ikke kunden!

Altså som jeg skrev ovenfor når jeg oversendte kopi av mail fra Stewart golf sin egen feil innrømmelse til Toll og Nord Post på dette.
Ble jo regningen Angående den fakturaen snud og sendt til Stewart golf, og jeg fikk en kreditnota på den.

Men Stweart Golf driver og sender denne regningen til meg nå, og med purring og varsel o.s.v..
Derfor bla annet. har jeg måtte engasjert Advokat i denne saken.

Klarere en dette kan det ikke skrives. Vist du Furu fortsatt ikke forstår hverken engelsk eller Norsk kan jeg ikke hjelpe deg og forstå denne saken noe mer.
Ser ut som dine svar her inne kommer fra dine egne tanker og ikke ut ifra det som er skrevet og forklart i denne saken på flere innlegg nå.


Oliver
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Golfspilleren »

"Poenget er jo at Stewart golf skal betale alle ekstrakosnader på deres egen feilfrakt.
Toll avgifter og alle frakt kostnader som kommer på deres egen feil frakt forsendelse til en kunde, uavhenging av hva det er så skal jo selvsakt Stewart Golf betale dette og ikke kunden!"

"Klarere enn dette kan det ikke skrives"

Jo, det kan skrives myyyyyyykje klarare. :-) :-) :-)
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Bogey »

Innlegget ditt er her Oliver, så tviler på at copy/paste om igjen og om igjen gjør noe forskjell for Stewart golf. Du har kommet med din versjon av saken, tviler på at de gjør det samme på forumet her. Du har kommet med advarselen din så får det bli opp til oss andre om vi vil handle der eller ikke. Jeg har I allefall lært at en sak allfid har to sider...
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

Helt korrekt Bogey, du har skjønt det du i motsetning til visse andre her inne. Som gjør det til at jeg må faktiskt må copy paste litt for og få dem til
og lese og forstå hva saken handler om hva poenget mitt var i utgangspunktet........

Oliver
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Bogey »

Bare å beklage, men det var ikke ment som noe som helst sympati.. du har drevet det du ville si en gang og det holder vel, og så får det være opp til hver enkelt å vurdere hvorvidt man vil handle der og om saken er så sort/hvitt som den blir fremstilt her
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Gundersen »

Oliverios
Jeg tror jeg forstår deg, og at du kanskje føler deg lurt. Men din "alle andre er idioter" måte å legge dette frem på, gjør at du mister troverdighet og respekt her inne.

Sendt fra min Commodore 64
Oliveros
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 07 May 2017, 22:29

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Oliveros »

Jeg har fått frem poenget mitt som var og advare andre og havne i samme situasjon med Stewart Golf,
Bare en advarsel til andre om og handle fra dette firmaet i England, da dette er det værste kjøpet og kunde support jeg har vært borti i hele mitt liv.

Jeg har handlet golfartikler blant annet på E-Bay fra Kina. U.S.A og direkte med Edwinwattsgolf i U.S.A i mange år for og nevne noen.
Aldri opplevd noe lignende og slik kynisk kundebehandling som dette før.

Blir spennende og se hva som skjer videre i saken via min Advokat, da som nevnt tidligere Stewart Golf forsøker og påtvinge meg til og betale deres Toll salær krav som tollvesenet allerede har pålagt Stewart Golf og betale.

Da blir dette mitt siste inlegg her angående denne saken.
Så får de som vil kommentere / diskutere dette videre gjøre det.

Ønsker alle en fortsatt fin og lang golf sessong.....
Mvh

Oliver
Last edited by Oliveros on 30 May 2017, 00:37, edited 1 time in total.
Hiphop
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 21 May 2016, 00:24
Hcp: 27

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Hiphop »

Jeg personlig setter pris på slike advarsler, men det virker som om noen føler seg tråkket på tærne i denne tråden.
Callaway XR16 10,5
Callaway XR16 4w
Callaway XR 3h
Cobra F7 4/5h
Titleist 716 AP1 5-W1
SM6 50.08, 54.10, 58.12
Odyssey works versa #7
Chrome soft
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by mciljoy »

Oliveros wrote:Vist du Furu fortsatt ikke forstår hverken engelsk eller Norsk kan jeg ikke hjelpe deg og forstå denne saken noe mer.
Liker at du kritiserer andres språkforståelse... snakk om å kaste stein i glasshus
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Gundersen »

mciljoy wrote:
Oliveros wrote:Vist du Furu fortsatt ikke forstår hverken engelsk eller Norsk kan jeg ikke hjelpe deg og forstå denne saken noe mer.
Liker at du kritiserer andres språkforståelse... snakk om å kaste stein i glasshus
:D :D :D :D

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Rotten »

Litt spesiell tråd det her. Åpenbar advarsel mot Stewart Golf. Men kanskje ikke formulert på en veldig galant måte. Likevel grei informasjon dersom man siler litt.
Uansett; Støtter moderator fullt ut i å ikke slette/sensurere. Dette er godt innafor mot en profesjonell aktør. Jeg ønsker ikke vilkårlig sensur slik som en viss annen "redaktør" driver med.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Warning about Stewart Golf !

Post by Lawinth »

Skulle vært artig å vite hva det potensielle håp om besparelse ved kjøp i utlandet var for Olivero når han kjøpte denne tralla.
25.000,- så langt og masse bekymringer samt fortsatt ubetalte regninger høres ikke ut som en besparelse for meg.
Har forstått at en må holde tunga rett i munnen og vite litt før en bestiller fra utlandet og er ikke forundret om sluttsummen ofte passerer hva en måtte betalt her hjemme.
Ikke lett å få rabatter fra tollvesenet eller de som behandler import og avgifter for en, antagelig enklest å ta turen og handle med hjem selv?
Post Reply