Norgestur

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Norgestur

Post by Owee87 »

Hei kjære forumvenner!

Jeg og min fru skal på en liten Norgestur neste Onsdag (21 juni) med bil. Vi skal starte i Tønsberg og endestasjon er hos min bror i Bodø. Planen er å gjøre en ordentlig tur ut av det. Det innebærer at vi skal bruke minimum dobbelt så lang tid (4-5 dager) og ta avstikkere for å gå noen fjellturer osv. Vi har latt oss inspirere av "Kystriksveien (https://www.visitnorway.no/reisemal/tro ... riksveien/) som går fra Steinkjer til Bodø. Første etappe blir ren transport fra Tønsberg til Trondheim.

Som dere allerede har skjønt så er det selvsagt ikke bare natur og fjell vi skal oppsøke, men også golfbaner. Foreløpig er planen å teste en bane i Trondheim, i tillegg til at vi skal spille både i Bodø og Lofoten(det blir rått!). Noen gode forslag? Hvilke baner finnes på denne ruten? Blir jo å kjøre forbi Brønnøysund, Sandnessjøen, Mo i rana m.m. Hvilke baner anbefaler dere i Trondheim?

Hilsen en med reisefeber :D
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Norgestur

Post by liverglimt »

Har spilt Namdal golfklubb ved Overhall og Bodø Golfklubb på Ilstad ved Tverlandet, 20 km øst for Bodø, begge verdt pengene.

I tillegg har jeg besøkt Mosjøen, en bane jeg aldri har fått spilt, ikke vært tid. Verdt ett besøk for å hake av på lista.

Alle disse er 9 hulls baner.

Stiklestad i Verdal har hatt NM for få år siden. Helt sikkert verdt stoppet.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Norgestur

Post by Owee87 »

Takk for tips! Stiklestad virker veldig bra i tillegg til at den ligger fint til på turen vår. Allerede bestemt oss for å prøve den :)
Vi skal være i Bodø i to uker så der skal vi spille uansett.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Hiphop
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 21 May 2016, 00:24
Hcp: 27

Re: Norgestur

Post by Hiphop »

Byneset like vest for Trondheim er en vakker plass. Èn 18-hulls(Nord) og èn 9-hullsbane(syd). For utsikten sin del er Syd best, men en ganske enkel bane. Nord er ganske lang med utfordrende rough på alle kanter. Absolutt verdt pengene mener jeg. I tillegg har de et meget bra treningsområde med 2 greener for bunker/pitching/chipping og en egen puttegreen. Ta av fra E6 på Klett(Melhus), rett syd for Trondheim, og kjør ca. 10 minutt mot Flakk.
Stiklestad har jeg også hørt mye bra om!
Callaway XR16 10,5
Callaway XR16 4w
Callaway XR 3h
Cobra F7 4/5h
Titleist 716 AP1 5-W1
SM6 50.08, 54.10, 58.12
Odyssey works versa #7
Chrome soft
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Norgestur

Post by mciljoy »

Jeg spiller i Trondheim og har vært medlem på Trondheim Golfklubb i mange år og er i dag på Byneset GK.

Byneset er jo trøndelags beste golfanlegg, uten tvil. Det har både vært Challenge Tour og NM her de siste årene og anlegget består av en 9-hulls og en 18-hulls. 18-hullsen er en halv-lang, halv-vanskelig parkbane som alltid er i god stand.

Trondheim GK er en 9-hulls som ligger oppi skogen rett utenfor byen. Banen er meget sjarmerende og har doble utslag slik at du kan spille den som en 18-hulls. Anbefales denne også, men jeg må si de tar seg godt betalt her...

Stiklestad ligger lengre nord, ved Verdal. De har også hatt NM (lag og senior, tror jeg) og banen er meget fin. Fin design, ganske trang og vanskelig. Det beste med banen er nok gresskvaliteten; den er alltid i utrolig god stand og har som regel lynraske greener.

Håper dette hjalp, personlig ville jeg anbefalt min hjemmebane, Byneset :-)

God tur!
Post Reply