Spille alene

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Spille alene

Post by GolfMickey »

Vanskelig problemstilling, spiller med bruttern og en kompis, og liker å spille med de, kommer det en ukjent med liker jeg det ikke noe særlig, fordi det er litt av greia at det er oss tre, men så skulle jeg gjerne sett at det var sånn for hvis jeg er i ett område uten de så hadde det jo vært greit å kunne satt seg opp på en runde, men det får man altså ikke gjort, så da dropper man hele tanken. spiller aldri alene, helt uaktuelt, da sitter jeg heller hjemme å ser på reklamer.

Golfbox skulle hatt en slags valg man kan sette opp, ønsker selskap/ ønsker ikke selskap, da hadde man jo sett om det var innafor eller ikke.
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Re: Spille alene

Post by Hettis »

GolfMickey wrote: Golfbox skulle hatt en slags valg man kan sette opp, ønsker selskap/ ønsker ikke selskap, da hadde man jo sett om det var innafor eller ikke.
Om dere ikke vil ha selskap så kan dere jo spleise på den 4. plassen i flighten.
Om 3 stykker skal kunne merke en flight med at man "ikke ønsker selskap" er jo det potensielt tapte penger til klubben.. Det funker ikke.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Spille alene

Post by GolfMickey »

Hettis wrote:
GolfMickey wrote: Golfbox skulle hatt en slags valg man kan sette opp, ønsker selskap/ ønsker ikke selskap, da hadde man jo sett om det var innafor eller ikke.
Om dere ikke vil ha selskap så kan dere jo spleise på den 4. plassen i flighten.
Om 3 stykker skal kunne merke en flight med at man "ikke ønsker selskap" er jo det potensielt tapte penger til klubben.. Det funker ikke.
Tror det får motsatt effekt, hvor mange setter seg opp med 3 stykker idag uansett? tilnærmet null.

Men hadde man stått ønsker selskap på 1-3 flighter hadde flere satt seg opp med den, da det ikke kan klages på.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Spille alene

Post by liverglimt »

Når jeg leser i denne tråden så kan jeg forstå at golfen har rekrutteringsproblemer. Det er 4 stk per flight, da er det maksgrensen. Det værste en bane kan få i travle tider er 2 4ere som spiller seg opp i 4 á 2 pers. Da har man slått på bremsene fullstending. Ønsker man ikke andre å spille med så må man akseptere at det blir tidlig eller sen utgang på de travle banene. Eller f.eks. lørdag kveld når knapt gud er på banen. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Spille alene

Post by kevin »

Skulle ut og spille i går kveld og traff en eldre kar på puttinggreenen. Han spurte om jeg skulle ut på hovedbanen og det skulle jeg. Spurte om vi skulle spille sammen, siden det er litt hyggeligere å spille sammen med noen. Samtalen startet litt sånn som de fleste samtaler mellom ukjente, men etterhvert ble det veldig hyggelig og jeg fikk vite mye om banen og klubbens historie. Han visste veldig mye om det, og det var avslappende å snakke om. Jeg spilte faktisk veldig bra, og med litt mer flyt på greenene, hadde jeg gått første ni bare noen få slag over par. Han gikk av etter 10 hull og takket for en hyggelig runde, det syntes jeg og. Etter det ble det litt mer rufsete spill og litt kjedeligere.

Kanskje ikke dumt å spille sammen med noen avogtil. Skal sies at det ikke var tidsbooking på kvelden, og at den eneste grunnen til at vi spilte sammen var at han spurte om vi skulle det.
Post Reply