Blir det noe spilling i regnet?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Blir det noe spilling i regnet?

Post by Jumper »

Her på Vestlandet har det regnet så og si i ett strekk i sommer. Jeg har ikke spilt en eneste runde på hjemmebanen siden mai... I juni regnet det hver eneste dag, i juli var jeg i Spania, og i august har det også bøttet ned. Banen er søkkvåt og bruker du noe annet enn putter så plugger ballen seg i fairway og du risikerer aldri å finne den igjen. Hvordan er det med dere andre? Spiller dere mye på søkkvåte baner?
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by Keyser »

Har 21 18-hulls runder på Vestlandet siden 1. juni...
</Keyser>
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by mciljoy »

Det regner nok ikke like mye i Trondheim som på vestlandet, men jeg er heller ikke veldig glad i å spille når det bøtter ned. Litt regn tåler jeg så klart, og våt bane har ingenting å si. Men i høljregn gjør jeg noe annet.

Spillet blir også mye dårligere i 12 grader, vind, regn, fult regnutstyr osv.. enn ved en finværsdag. Men hadde jeg BARE spilt når det var finvær, da hadde det blitt får under i løpet av året.. ;-)
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by Lawinth »

Finnes ikke dårlig Golf, bare dårlige klær ;)
Blir kanskje litt dårligere golf i dårlig vær, men spiller gjerne, også i regn :)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by mciljoy »

Det er kanskje psykisk, men mange sliter med å spille i mye klær. Jeg er en av de som spiller dårligere bare jeg får på meg ei jakke...

Dropper temperaturen litt og det regner må jeg beregne ei kølle ekstra og jeg kan som regel bare glemme en lav score.

Men det er jo bare min skyld, ikke værets, det å mestre alle værtyper og spilleforhold er jo en ferdighet i golfen :-)
Jazzy
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 19 May 2015, 11:42
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Gjøvik & Toten GK
Been thanked: 2 times

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by Jazzy »

Har jeg lovet å spille med andre eller meldt meg på en konkurranse så spiller jeg i dårligt vær/regn, men aldri i torden. Men sprutregner det så logger jeg meg aldri inn på Golfbox om jeg ikke må :D Har spillt mine beste runder i regnvær så det kan ikke være så gæli :o
TaylorMade JetSpeed Driver
TaylorMade JetSpeed 3W - 5W
Titleist 915H
Titleist AP2 714 4-PW
Miura 51* Y-grind, 56* K-grind
TaylorMade Spider Tour Red Sightline
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by furu »

Hirzl hanske. Tynne ullsokker. Peak Performance baselayer. Har jeg de tre tingene klarer jeg meg i det meste av vær :) Men det har blitt spilt lite i regn i sommer. Må innrømme det.
Instagram @christianfuru
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by Jumper »

Har forsåvidt ikke noe i mot å spille med regntøy, men synes det er noe herk å vasse rundt i søkkvåte og gjørmete baner. Spilte Meland på sensommeren i fjor, og da forsvant hele fremhjulet på tralla ned i gjørma og sto ti cm under bakken. Har opplevd flere ganger at hele bakken bølger pga vann, og det er ikke noe særlig. Har også spilt klubbmesterskap hvor ballen slår ned i bakken midt i fairway foran forecaddy, og hvor vi aldri har funnet ballen igjen. Klubbmesterskap om halvannen uke. Er lov å håper på opphold noen dager før :roll:
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by Rotten »

Vi har nok alle litt forskjellig toleranse for hva som er dårlig vær. Spilte i Skottland for noen år siden, og været var rett og slett drittdårlig. Iskaldt. Blåste. Bøttet ned med regn. Overvann på banen. Vi hadde på regntøy og varme klær, men gledet oss til varmen i klubbhuset. På en av de siste hullene møtte vi en innfødt, altså en skotte, som riktig koste seg i "finværet". Gående. I t-skjorte og shorts. Sikket en perfekt sommerdag i Skottland :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by furu »

Regntøy er uaktuelt med mindre temperaturen er veldig lav :)
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by kevin »

Nå for tiden må man være ekstremt god på å lese værmeldinger og forstå været, for å unngå regn. Kommer jo 20-40mm regn nesten hver dag. Mange baner er stengt på østlandet i dag, det er rett og slett altfor mye for tiden. Regnet 5min før jeg gikk ut i går ettermiddag. Rakk 9 hull før det startet å øse ned igjen.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by GolfMickey »

Har jo regnet nesten hver dag i sommer og på høsten her i Oslo også, helt utrolig dårlig sommer vi har hatt, så det har såklart blitt mye spilling i regn, kommer ofte en skur utpå banen også, men man har jo ikke stort valg hvis man vil spille mye.
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Blir det noe spilling i regnet?

Post by LyLu »

Jeg spiller å trener hver dag uansett.
Merker at regnrundene alltid er litt tyngre på høsten en vår, og hater faktisk å spille i regn!
Det positive med det er at det er lett å spille i fin vær da, hvis man spiller mye i regn.
Men jeg må nok flagge ut etterhvert uansett, er jo frvillig å bo her :D
Post Reply