Golf som underholdning?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

Neistat er på Youtube som vlogger. Ikke regissør. Få kjenner ham som regissør - færre ser på ham som det.

Ta Marques Brownlee da. Han bare tester ting og viser fram nyheter. 5.6mill følgere. Jevnlig 1.5-2mill visninger på klippene sine.

Men dette er et generelt problem for golfere. Kan være det er som du sier at det er en ganske ny greie med golf på denne måten på Youtube, men MC har tross alt vært der ganske mange år. Faktisk inne i sitt ellevte år. Med tanke på at Youtube er i sitt trettende år, er det ikke mange som har like mye erfaring.

Shawn Clement med 70k+ følgere får ofte 3-4k visninger. Noen ganger 20k. Golf som underholdning er temaet i denne tråden, og visningstallene viser kanskje at vi ikke ser på det som god underholdning. Vi spiller golf fordi vi liker å spille golf. Vi følger ikke med på golf.

Det eneste jeg virkelig har likt av golf+underholdning er Big Break. Det savner jeg :)
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf som underholdning?

Post by kevin »

Når det gjelder TV og turneringsformat, har flere spillere på Europatouren ønsket flere matchplay turneringer. Jeg synes også det kunne vært bra, men når man kommer til type sluttspill, blir det lang færre grupper/spillere på banen, og da dabber interessen kanskje litt av. Med mindre man har en match hvor det virkelig spilles bra og som har mye nerve.

Jeg har alltid likt turneringen på TPC Scottsdale og den særegenhet. Mye folk, mye støy og ikke minst det uformelle. Men der har jo touren strammet inn litt på reglene, blant annet laget forbud mot caddie-race, begrenset utdelingen av goodies til publikum, begrenset "aktivitet" på tee 16 etc.

Så har du den som Furu nevnte, turneringen på Pebble Beach. Der kan amatørene stort sett gjøre som de vil, og får så mye oppmerksomhet de bare vil. Den er over kanten for meg også. Sånn sett er turneringen i La Quinta bedre, selv om det er amatører med der også. Det var litt vel mye fokus på de noen år, men har vært mindre den senere tid.
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Golf som underholdning?

Post by DuffyDuck »

kevin wrote:At MC har mange følgere på Youtube er nevnt, men jeg kan ikke se at videoene hans er sett spesielt mange ganger. Videoen hvor han anklager TM for å hate han er en av de som er mest sett. Det sier kanskje det meste. Banebesøk, reiser og utstyrstester kunne vært bra underholdning, men for meg er det ikke det med MC.

Turneringen på Kapalua i helga var underholdende, men dessverre dårlige tv-tider. Da er det greit å ta det opp og se det senere, evt se highlights på PGA tourens youtube kanal
Er selv rimelig lei av MC, men tror mye av grunnen til de lave seertallene du nevner henger sammen med hva MC velger å kalle videoene sine. Videoer med overskrifter slik som: cure your slice, add more distance og stop topping..... vil alltid generere høyere seertall, MC har vell selv sagt at han unngår slike overskrifter.

Selv mister jeg piffen når gutta bryter med hva som gjorde kanalen populær fra starten av, og det henger ofte sammen med et ønske om å bli store. At de vil tjene penger er forståelig, men når målet blir å nå massene faller jeg av. MC tror alle er idioter, og at alt må idiotforklares. Vlogene var mye gøyere før når han spilte med matcher med andre folk enn bare coach og rory.

Be better golf er en annen kanal jeg har blitt drit lei av.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

Har lagt ut første video fra Opplysningskontoret. Ikke så mye action. Mest prating i den første. Mye å snakke om :) Har noen bra ideer som kan brukes etter hvert.
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf som underholdning?

Post by TheBigEasy »

Tommel opp. [THUMBS UP SIGN] Ser fram til neste.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by mciljoy »

Tommel her også. Drit i antall visninger og lag det du synes er gøy. Da blir nok innholdet best :-)
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by yuran »

Kan bli bra dette, Furu!

Kult om du får med litt testing også, den kan jo også være litt uhøytidelig. Hva med å gjenskape historiske slag fra "umulige lies", hvor du eller spillekompiser prøver dere? Har sett noen gjøre det, men de har jo vært semiproffe (minst) - gøyalt å få litt glad amatør-perspektiv.

Regner dog med at du har nok av egne idéer så du ikke trenger mine :)
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

Kjør på med ideer. Det blir forhåpentligvis noen gjestespillere. Noen skikkelig gode. Noen normale.

Ser for meg at det kan bli gøy med utfordringer. Tar kanskje helt feil, men tror det blir bra underholdning. Spille med køller vi finner i gjenglemt-bagen i klubbhuset er en bra en. Tror jeg.

Skulle lage ny film tidligere i dag. Så begynte det å snø :) Tror den er utsatt til i morgen. Det er en av utfordringene her i Norge. Mulig at jeg må ta noen uker i Portugal.....
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf som underholdning?

Post by kevin »

sett 48 ganger allerede, er det din mor som har sett 40 ganger ? :) Synes det var bra jeg. Fint på Meland en sånn dag.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by mciljoy »

Er ikke du kompis med onlinegolf-gjengen? Hva med en liten cribs der? En liten runde rundt i shop'en og behind the scenes?

Ellers synes jeg det å spille mot div. andre er god. Kølle-/Utstyrstesting. In the bag hadde vært interessant, synes jeg. Kanskje du kunne filmet svingen og forklart oss hva du er god/dårlig på osv? Hva du evt jobber med i svingen, ambisjoner osv?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

onlinegolf.no er tvilsomme typer som jeg kjenner ganske godt :) Bra forslag det. Skal nevne det for dem.

Shiels og Finch har "Road to The Open". Heter det ikke det? Jeg kan ta "Road to Regiontour" :D Må ha litt humor og ikke være selvhøytidelig. Jeg spiller dårligere for hvert år. Kroppen henger ikke alltid med når man har leddgikt. Enkelte dager er det umulig å svinge, men jeg spiller allikevel.

Har planer om å reise litt rundt i Norge. Og kanskje stikke innom noen turneringer i utlandet.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by mciljoy »

Kult om du kan reise rundt og gjøre noen vlog'er fra baner i Norge. Sikkert mange her inne som kjenner noen som kjenner noen du kan spille med hvis det er interessant.
Er golfen din midt på treet så er det lettere å relatere seg for oss andre.. Kunnskapsnivået er langt viktigere
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by yuran »

Utfordring til en av de gode: Spille med barnesett.

Ellers mye bra i det mciljoy skriver.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golf som underholdning?

Post by GolfMickey »

Fikk seg en støkk dette i helgen, folk spiller bare tregere og tregere, blir bare mindre og mindre publikumsvennlig.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf som underholdning?

Post by kevin »

Golf er allerede regnet som den mest kjedelige sporten å se på. Blir ikke mer populært av at det går i sneglefart

Image
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

Jeg vil gjerne treffe de 11% som sier golf er "very/quite exciting" :D De må jo gå på et eller annet for å være så positiv.

Trøster meg med at det ser ut til at sport generelt er ganske kjedelig.
Instagram @christianfuru
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Golf som underholdning?

Post by Freud »

Så denne tråden først nå. Har lest alle innleggene og aner ikke hvem disse navnene (Crossfield etc) er. Skrur som oftest av lyden når jeg ser golf på TV. Vil ha det rolig i stua. Jeg ser jo alt som foregår og får all statistikk jeg trenger på skjermen. Trenger ikke instruksjon fra en kommentator. Vil gjerne bedømme selv, ut fra mitt nivå.
Viasat Golf sender fra ET uten reklame. ET har også mye bedre grafikk, oversikt og resultatsystem på skjermen enn PGA. Der bruker de sirkler og firkanter rundt scoren for å vise birdies og bogeys, mens ET naturligvis har oppdaget at det er noe som heter farver! Dessuten oppgir ET hvor spilleren ligger på resultatlisten til enhver tid, på hvert slag. de har også oftere inntegnet ballbane og landingspunkt for hver av spillerne i flighten. PGA er håpløst gammeldagse.
Jeg har sluttet å se på PGA. Liker bedre ET og LPGA. Viasat Golf har jo også rettighetene til tre majors, alle fire WGC, Ryder og Solheim.

Det er riktig som sagt her: de aller fleste golfspillere bryr seg ikke om å se golf på TV. De vet heller ikke navnene på toppspillerne, bortsett fra Tiger. Ingen av mine golfvenner interesserer seg for dette.
Snopmaster
Rookie
Rookie
Posts: 42
Joined: 28 May 2013, 16:54
Hcp: 19,4
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Brumunddal
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by Snopmaster »

kevin wrote:Golf er allerede regnet som den mest kjedelige sporten å se på. Blir ikke mer populært av at det går i sneglefart

Image
I den grad det kan kalles sport, så overrasker det meg at ikke sjakk står på denne listen!
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf som underholdning?

Post by LyLu »

Ser dere ikke på Master heller?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf som underholdning?

Post by kevin »

Selvsagt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply