Golf som underholdning?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by mciljoy »

Kevin skrev forresten noe interessant lengre oppe om at de beste spiller for få turneringer. Enig i det, men er ikke problemet like mye at det er for mange spillere med? Har du en favorittspiller så er sjansen for at han er med i tetkampen veldig liten. Nesten uansett hvem du holder med. I nesten alle andre sporter er det dueller mellom de store hver konkurranse, mens i golfen er du heldig om det er noen topp 10 i verden som vinner. I tillegg er spillerne veldig streaky, så de vinner en turnering eller to og så ser du de ikke på flere måneder (eller år, i verste fall). Jeg hadde likt flere turneringer med bare de aller beste i verden
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf som underholdning?

Post by liverglimt »

Furu, du er en idiot. Du stikker deg alltid fram og mener noe om alt som har med golf å gjøre. Da må du være en idiot.


Logisk?

Når det gjelder filter, farger, filming osv. Så er det nok av konkurrenter der ute som gjør sine ting. Hvorfor henge seg opp i det? Du kan heller fikse kalibreringen på din egen skjerm slik at den tilfredsstiller dine ønsker. Voila, så slipper du å se det du oppfatter som brunt. Aner meg at du ikke liker innholdet, formen eller noe annet, så da kan du skylde på andre ting. :)

På Greatest18 Andalucia så har de 24.000 seere som minimum, topper på 41.000. De må gjøre noe rett og gi markedet noe de ønsker. Selv bakom scenen filmingen til YGT har 18.000 seere. Det er en interesse. Glem farger, vinkler og good shoot braaaaahhhh. 135 millioner visninger på youtube siden 2007. Liker du ikke MC så kan du alltids se "verdens fineste" sving i en dødskjedelig vlog med Finch, Shiels og venner. De lager også solid innhold, men de er jo bare kompiser hele tiden. Ingen sure miner, ingen følelser. En del av oss liker å se at de blir grinete, smeller med leppa og aper etter andre. Kanon underholdning.

Slutt å kritisere bare for å kritisere. Heller applaudere de som gjør noe for at sulteforede golfere kan få se noe golf når de kan og vil. For de som liker Youtube så er dette underholdning. Initiativ som dette gjør en forandring.

Jeg ser at det nevnes My Golf spy, en side jeg nesten aldri leser. Golfwrx leses oftere, men etter Tiger hysteriet i alle kanaler foran Hero Challenge så har jeg sluttet å følge masse sider. De samme nyhetene over alt. Ingen som tør å si i mot, unntatt, ja hvem tørr å si at golf trenger ikke Tiger?

Furu, vi venter på at du skal bygge opp noe i samme retning. Du har jo selv sagt at dere har alltid gjort de beste kølletestene. Hvorfor ikke starte opp og gjøre det i Vlog format? Vis heller at du kan noe bedre enn å bare smelle i tastaturet for å rakke ned på de som stikker hodet fram. Unn andre at de klarer å gjøre en forskjell. Det er rom for mange der ute, så det er bare å hive deg rundt. Jeg skal gi deg 10 ganger flere sjanser enn jeg gjør med de andre jeg ser innimellom, før jeg slutter å se. ;)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf som underholdning?

Post by liverglimt »

mciljoy wrote:Jeg hadde likt flere turneringer med bare de aller beste i verden
VIl du ha flere turneringer med 18 spillere? :shock:

Jeg ser også gjerne at alle de beste spillere flere turneringer, men skjønner at 20+ kan være nok. Året har 20 uker og de trenger restituering, trening osv. Mye tid går også bort i reiser.

Jeg ser gjerne at de endrer banene slik at de blir tettere, våtere, uten at de blir helt US open.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by mciljoy »

Ja, 18 eller 10 eller 50, har ikke noe konkret tall i tankene. Vil bare øke sjansen for at de beste spillerne møtes til battle hver søndag. Jeg vil se McIlroy mot Fowler, Spieth mot Stenson, DJ mot Garcia- hver helg. Det er spillerne og duellene jeg bryr meg om, ikke scoren/slagene. Hver gang jeg setter på Tv'en, blir jeg skuffet fordi mine favorittgolfere enten ikke er med eller ligger T26
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf som underholdning?

Post by kevin »

Om noen foreslår færre spillere, må det da være 18? Det finnes vel noe mellom 18 og 156? Spillerne behøver nødvendigvis ikke spille mer enn 25 turneringer i året, men kravet på 15 er altfor lavt. Dessuten velger de sjelden de samme turneringene, bortsett fra WGC, majors og The Players. Pluss at de ofte velger bort de minste turneringene, de med de minste premiepottene og færrest rankingpoeng. Forståelig på en måte, men synd for arrangører, sponsorer og publikum.

Men det er et paradoks at major turneringen med aller best startfelt, er den mange synes er mest uinteressant. PGA championship har stort sett alltid topp-100 i verden med, som eneste turnering. Men så fyller de opp feltet med 20 klubbproer til slutt, og dermed mister den kanskje litt status.

Det med mer interessant baner og annen type setup, er jeg enig i. Det er litt for mange like baner. WGC turneringen de spilte i Mexico, på den tighte skogsbanen, ble hyllet av mange. Også noen av verdens beste spillere. Mye morsommere enn å se samme turnering på Doral. Det har vært byttet endel baner i det siste, og jeg håper de fortsetter med det. Turneringen på Nine Bridges i Korea var også veldig godt likt pga banen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

@liverglimt - Nå du ikke bli sur bare fordi jeg er så mye penere enn deg :D

Finch er kjedelig. Helt enig. Og jeg er enig i at innhold i utgangspunktet trumfer dårlig kvalitet på bilde og lyd, men bare til en viss grense.

Tror jeg var tidlig ute med å se på Crossfield. Det han har fått til er imponerende. Må allikevel være lov å si at man ikke syns det er spesielt bra kvalitet på det :)

Jeg har lenge hatt lyst til å gjøre noe med video. Har forsøkt forskjellige ting i år for å se hva som funker. Alt fra hvordan jeg snakker, står, går, spiller, filmer med hva, lydkvalitet, drone +++. Det er vanvittig tidkrevende. Jeg har utrolig mange klipp liggende som jeg syns er for dårlige. Sist nå i vinter på vinterbanen på Fana der jeg prøvde ut en ny linse til iPhone (som var helt krise) for å se om vidvinkel + mobil er bra nok. Må nok fra rundt på et større kamera.

Nå skjer det et par ting som endrer på planene. Opplysningskontoret er jeg usikker på. Blir kanskje ren FB-side der jeg også poster noen videoer. Skrivingen gjør jeg på onlinegolf.nos blogg - https://onlinegolf.no/golfensvideverden/ Der skal vi slå oss litt løs etter hvert. Veldig forsiktig start så langt. Kommer mer. Ja - det blir knyttet mot butikken, så her snakker vi informativt, opplysende innhold med læring som førsteprioritet. Forhåpentligvis klarer jeg å lage min egen kanal med litt annerledes preg. Det er lov å være litt kritisk. Har noen artige ideer til ting vi kan gjøre på banen. Er kanskje litt innbilsk hvis jeg tror at noen andre hadde likt å høre hvordan det er på innsiden av golfmedia og utstyrsbransjen, men det er jo noe jeg kunne delt litt meninger om.

Når det gjelder antall spillere er det helt klart en del tall å velge mellom 18 og 156 :D Spennende baner. Lek litt med oppsettet. Få med flere store navn oftere. Hadde funket det.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by mciljoy »

God jul alle sammen :-)

Furu, kan ikke onlinegolf-gjengen (antar at dere er en gjeng..?) filme matcher mot hverandre samtidig som dere tester/viser frem køller? Litt god gammeldags lettbeint reklame/test/info/underholdnings-greier?

Jeg vet det er tidkrevende å få det pent, vi har nok alle hatt med kamera på banen, men trenger det å være så fancy fra dag en? Learning by doing, veien blir til mens man går osv?
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf som underholdning?

Post by TheBigEasy »

Crossfield har kunngjort at han skal spille med kun Titleist i 2018. Han har inngått samarbeid med dem. Blir jo spennende å se hvordan andre produsenter blir omtalt neste år. Blir vel neppe noen ikke-Titleist køller som “might sneak in the bag”...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

Han får sikkert ikke bare køller. Regner med at det er en god del penger involvert. Samtidig tror jeg at han ikke trenger å gjøre annet enn å bare spille med dem. Kølletestene hans er bra likt, men det virkelig populære er spillevloggene. Der kan han promotere Titleist bare ved å gjøre det han uansett gjør - spille golf.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

Crossfield har noe voldsomme greier på gang med TaylorMade. Etter at han signerte utstyrskontrakt med Titleist - noe alle hadde gjort i hans sted - vil de ikke lenger gi demokøller til ham. Det er også helt greit og forståelig. Nå er Crossfield så høy på seg selv at han selvsagt mener alle i verden burde gi ham demokøller. Har han ikke gått litt for langt nå? Er ekstremt nedlatende mot feks Carter og Shiels på Twitter. Også nedlatende mot vanlige folk. Jeg hadde en gang en diskusjon med ham. Fikk følelsen av at han snakket til meg som om jeg var en idiot. Og kalte meg "bruh".......

Uansett. Crossfield+Titleist har en tråd på 13+ sider på Golfwrx. Og her er dagens video :)





MGS og Crossfield er forresten gode kompiser fordi begge er så veldig "stå opp for den lille mannen i gaten uten å få penger fra noen, utenom de som gir oss penger men ikke er så store selskap".
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Golf som underholdning?

Post by mciljoy »

Her har vi Crossfield på sitt verste ja. Barnslig og hårsår og "meg mot verden". Nedlatende og synes alle er så dumme og at han selv har fasiten på det som måtte være oppe til diskusjon. Den tonen han hadde mot Carter på twitter var jo ordentlig pinlig. Skjemmes på hans vegne.

Skjønner TaylorMade veldig godt jeg. De vil ikke at en som er sponset av Titleist skal teste køllene deres og det må de jo få mene. Det er jo ikke noe selvfølge at du skal få tilsendt utstyr selv om du har en youtubekanal.

Har diskutert med han noen ganger jeg også, men det er jo meningsløst så lenge du ikke sleiker han opp etter ryggen. Er du uenig i noe han skriver så er det "haha du er så dum, stakkars" med fult av hersketeknikker og barnslig sarkasme.

Det er bare så synd at han, på tross av elendig humor og barnslig oppførsel, lager det mest interessante innholdet for golf på youtube :-(
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

Ekstremt mye usaklighet der ute nå. Han har mange fans. Når de skriver at de ikke skal kjøpe TM fordi de ikke sender demokøller...... Det blir ikke mer teit enn det.

17 sider tråd på golfwrx nå - http://www.golfwrx.com/forums/topic/157 ... msearch__1
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golf som underholdning?

Post by eivaan »

Sluttet å se på den gjøken for noen år siden, et forbanna gnål heile fyren!
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf som underholdning?

Post by liverglimt »

@Furu, jeg har vel aldri sagt noe annet enn at jeg gjør meg bedre på film enn deg! ;)

MC lager best innhold, best vlogs og kølletestene er helt ok. Så da kan han bare være høy på seg selv om han nå er det.

TM har jo klaget som fy på det han gjør lenge. Så når de nå sender brev fordi Titleist har kommet inn i bildet er jo ikke overraskende. Jeg hadde også blitt forbannet om noen utelatte meg uten grunn. TM har en agenda, MC en annen. Svaret ligger en plass i mellom. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

Vi får nok ingen Golden Globe for prestasjonene våre på skjermen noen av oss :)

Det er vanskelig å se noen vinnere i TM vs Crossfield.

Crossfield - Framstår som bitter, grinete, selvopptatt og ute av stand til å glemme dette. Gjentar spydige kommentarer i videoer som har helt annet tema. Det er helt i tråd med hvordan MGS opererer. Veldig kompis med dem i sosiale medier.

TaylorMade - Selv om beslutningen er helt grei, kommer de dårlig ut av det. Av de som før ville kjøpe TM, har nok noen forsvunnet. Har ingen tro på at noen velger å kjøpe TM nå for å støtte dem. Personlig syns jeg det er merkelig at folk tar slike beslutninger, men sånn fungerer jo mennesker.

Titleist - Man skulle egentlig tro at de kommer svært godt ut av det ved å sitte i ro og nyte at TM får bank av deres noe gullgutt. Problemet er at Titleist - og bransjen generelt - faktisk er kjent for fair play utad. De er ikke redd for å slenge litt dritt bak kamera, men ingen av dem vil gå til kamp mot andre produsenter offentlig. Bortsett fra PXG da. Nå representerer Crossfield Titleist. Jeg regner med at de vil han skal opptre i tråd med deres retningslinjer, og jeg kan ikke tro at de mener noe annet enn at man fremdeles skal holde seg for god til drittslenging. Det betyr at Crossfield må stoppe nå. Han må gi seg med de små stikkene mot TaylorMade. Hvis ikke må Titleist avslutte samarbeidet og ta avstand fra ham.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf som underholdning?

Post by liverglimt »

Vinnerne er oss som ser på og ler av det. Jeg koser meg glugg med at noen endelig tør å stå opp mot det etablerte. Dette er underholdning for meg.

Hvis Titleist har signert en avtale med MC der han får være seg selv så er de pent nødt til å se på. Jeg tror de egentlig koser seg, for MC vil uansett teste alt utstyr og påpeke hva han har kjøpt.

Jeg følger en del av disse kanalene, men Finch måtte jeg slutte med. Han er for kjedelig. Shiels er nå på tur å ødelegge sine reviews med å dele dem opp. Jeg vil ha essensen nå, det tror jeg de fleste også vil. MC klarer det, så hvorfor kan ikke Shiels klare det i en og samme video?

Så får vi se om vi får god nettunderholdning i framtiden.
fryseboks
Forumvant
Forumvant
Posts: 61
Joined: 22 Jun 2015, 21:45
Been thanked: 4 times

Re: Golf som underholdning?

Post by fryseboks »

MC kan jeg se på hvis han har med seg noen som kan slenge dritt tilbake. MC har, som dere andre har påpekt, en utrolig belærende og nedlatende personlighet, og kan bli veldig slitsom i lengden.

Shiels og Finch er utrolig kjedelige.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf som underholdning?

Post by kevin »

At MC har mange følgere på Youtube er nevnt, men jeg kan ikke se at videoene hans er sett spesielt mange ganger. Videoen hvor han anklager TM for å hate han er en av de som er mest sett. Det sier kanskje det meste. Banebesøk, reiser og utstyrstester kunne vært bra underholdning, men for meg er det ikke det med MC.

Turneringen på Kapalua i helga var underholdende, men dessverre dårlige tv-tider. Da er det greit å ta det opp og se det senere, evt se highlights på PGA tourens youtube kanal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf som underholdning?

Post by furu »

@liverglimt - Er ikke MC en av de etablerte? Han er under kontrakt med en av de største produsentene. Er golfens største stjerne på Youtube. Reiser gratis over alt. Får invitasjoner til alt. Det er litt som å si at Trump står opp mot rikingene i skatteavtalen.

Jeg kan også love deg at Titleist har høyere standard enn det der. Og det er grenser for hvordan du kan oppføre deg før de driter i hvem du er. Garantert punkt i den avtalen om hva konsekvensen blir om man ikke oppfører seg.

Enig i det kevin. Han får ikke de store tallene. Ser det på Finch også. Når han laget en serie instruksjonsfilmer fikk han vel 4000 visninger per film. Det er veldig lite. De har kanskje rundt en kvart million følgere, men det overføres ikke til antall visninger. Sånn er det jo med alle, men mer synlig når man ligger lavt.

Casey Neistat har 8mill følgere og kanskje 2mill visninger i snitt. 25% uttelling altså. MC og Shiels burde ligge på 50k+ på hver film.

Jeg er nok ikke den eneste som sliter med å bli engasjert i starten av året. Lyst til å se på golf, men Torrey Pines er den første jeg orker å se på.

Ellers ønsker jeg meg at alle kjendisene blir syke før Pebble Beach, og at turneringen spilles som en normal golfturnering.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf som underholdning?

Post by liverglimt »

Vi får nå se hvordan Titleist takler dette utover året. Jeg tror nok de har mer høyde enn det du skisserer Furu. Ellers hadde de aldri signert en slik uforutsigbar karakter som MC.

Hvorfor du sammenligner seertallene med en filmregissør er jo som å sammenligne bilsalg med salg av snøscootere og tro at de skal stå i stil. Total irrelevant. Når det gjelder tallene på Vlogs som gir 20k+ så er det imponerende nok, men sammenlignet med TV så er det ingen ting. Nå er golf på youtube en ny ting, så vi får se om 3-5 år hvordan det har utviklet seg.
Post Reply