Leiebil Malaga, Sollkysten.

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Leiebil Malaga, Sollkysten.

Post by kevin »

Goldcar er en av verstingene i bransjen og mottar store mengder klager hvert år. I fjor ble de dømt til å betale 2mill euro i bøter for urimelig handelspraksis. Det innebærer å ha overtrådt reglene for salg av ekstra bilutleieforsikringer og ikke opplyst kundene sine om uunngåelige gebyrer og skjulte priser på fylling av drivstoff.

Tusenvis av nordmenn klager på bilutleie i utlandet hvert år,også i Spania
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Leiebil Malaga, Sollkysten.

Post by norrbaggen »

Det meste er "jalla" på Costa del Sol mener jeg etter å ha bott der 2 vintere. Som golfare får man ekstremt lite golf for pengene men det kanskje er en annen tråd:)?

Men om man nå vil dit og ønsker en leiebil kan jeg anbefale http://www.brunoscar.se/ alternativt http://www.malagacar.com
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Leiebil Malaga, Sollkysten.

Post by LyLu »

furu wrote:Leiebil på flyplass i Middelhavsland er ren gambling. De tar sjansen på ren svindel av kunder fordi de vet at de aller fleste kommer de aldri til å se igjen. De vet også at de aller fleste som reiser dit ikke sjekker utleiebyråene før de booker.

Har vært gullkunde hos Hertz i 10 år. Selv med den kontoen (forbi køen, egne områder for bilene, oppgraderinger osv.) har vi vært uheldig noen ganger.

Noen andre som skal reise samtidig som deg? Leie bil sammen?

Auto Europe er en samleside for tilbud. Brukte Argus Car Hire for noen år siden. Samme greien. Ene gangen var det suverent. 45,- dagen for en Megane stasjonsvogn i god stand. Ingen problemer ved utlevering. Andre gang endte jeg opp uten bil. 50% uttelling. Det er vel ganske standard for bransjen :D
Drar alene, endte opp med å booke via Avis Norge, hadde også noe dager gratis da jeg har brukt dem i andre land tidligere.
Kom ikke så gærent ut men det ble litt dyrerer enn mange av ''tilbudene''...
Nå slipper jeg tenke så mye på det, hadde også egenandelsforsikring i reiseforsikringen fant jeg ut.
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Leiebil Malaga, Sollkysten.

Post by LyLu »

norrbaggen wrote:Det meste er "jalla" på Costa del Sol mener jeg etter å ha bott der 2 vintere. Som golfare får man ekstremt lite golf for pengene men det kanskje er en annen tråd:)?

Men om man nå vil dit og ønsker en leiebil kan jeg anbefale http://www.brunoscar.se/ alternativt http://www.malagacar.com
Takk for tips!
Når det gjelder golfen kommer jeg ikke så gærent ut uansett, men har sett billigere steder for å si det sånn :lol:
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Leiebil Malaga, Sollkysten.

Post by LyLu »

Freud wrote:Leser disse skrekkhistoriene med undring. Selv har jeg aldri opplevd noe tull etter 30 års erfaring, og alltid betalt lav pris. Gode biler, som Opel, Fiat og Toyota. Firedørs.
Alltid betalt på forskudd, og ikke blitt avkrevd noe ekstra ved innsjekking, bortsett fra det vanlige maset om ekstraforsikring, som man bare må stå imot.
Har aldri vurdert å leie hos Avis eller Hertz, som krever det mangedobbelte.
Det eneste jeg har reagert negativt på er literprisen de tar for full tank. Den er gjerne det dobbelte av vanlig tanking, men de legger til for både "omkostninger" og VAT. Likevel en bagatell i det store bildet. Dersom avtalen er at man får tilbakebetalt for det som er igjen på tanken ved innlevering, så gjør de det.
Spanjoler er greie folk. Ikke som italienere og franskmenn.
Jeg tror kanskje det har litt med at mange ikke leser det med liten skrift og setter seg ordentlig inn i reglene.
Gjør man det så har man som regel ryggen dekka.
Men ser jo at flere av de rimeligere firmaene har et tungt oppsett.
Det er fort gjort å gå glipp av det med liten skrift, og flere fallgruver dem så og si har satt opp med vilje! :roll:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Leiebil Malaga, Sollkysten.

Post by furu »

Blir det bare nudler til frokost, lunsj og middag nå da :D ?

Lykke til. Ikke med leiebilen, men med golfen.
Instagram @christianfuru
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Leiebil Malaga, Sollkysten.

Post by LyLu »

furu wrote:Blir det bare nudler til frokost, lunsj og middag nå da :D ?

Lykke til. Ikke med leiebilen, men med golfen.
Hehe, takk takk!
Som alle ''halvprofesjonelle'' golfere ser det sikkert ut som jeg har god råd ved første øyekast!
Bra utstyr, fancy golfklær og lignende, men kontoen sprekker ikke akkurat! :lol:
Jeg bor ihvertfall ikke bilen og bommer mynter til bensin som noen av Q-School gutta, men nudler og ris er jeg innstilt på! :mrgreen:
For det trente øyet tror jeg softspiksa mine røper meg, dem er slitt! :lol:
Post Reply