Nye bagasjeregler hos SAS

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 158 times

Nye bagasjeregler hos SAS

Post by Jumper »

Jeg er blitt oppmerksom på at SAS har endret bagasjereglene sine fra 1. mai. Du må nå registrere spesialbagasje som golfutstyr før avreise for å få en bekreftelse på at du får ta det med.

Jeg bestilte billetter til Irland og videre til Spania i august i fjor, og har ikke fått beskjed om disse endringene. Forsøker å få registrert bagen nå, men har så langt fått avslag. Fullstendig koko, da vi i familien kan ta med 11 kofferter på 23kg dersom vi ønsker det. Vi er bedt om å ringe igjen i morgen, så håper ting ordner seg :cry:
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Nye bagasjeregler hos SAS

Post by liverglimt »

Jeg fløy i dag. 2 golfbager og en ekstra alle rundt 23 kilo. Ikke meldt inn at jeg skulle ha dem med.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 158 times

Re: Nye bagasjeregler hos SAS

Post by Jumper »

:D Jeg fikk bagen godkjent i dag. Hun trodde kanskje noen hadde avbestilt sin tur.

På SAS sine sider står det at bagasje med høyde + lengde + breddemål på maks 250cm skal gå bra. Da er vel en reisebag innenfor grensene. Kan godt hende at alt går bra dersom man bare dukker opp med en golfbag ved avreise.

God tur til alle som skal avgårde! Jeg skal ha tidenes sommerferie med tanke på golf i hvertfall :D
Post Reply