Fra Golfforum

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Fra Golfforum

Post by furu »

For spesielt interesserte - her finner dere litt av stoffet fra Golfforum.

https://www.golfforbundet.no/om/golftin ... forum-2018

Personlig syns jeg alltid det er artig å se hva de som styrer tingene snakker om. Er de i samme verden som oss når det gjelder hva som er viktig å tenke på?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Fra Golfforum

Post by kevin »

Mye bra her, mange viktige temaer. Man får ikke med seg alt bare ved å lese ppt, skulle gjerne hørt diskusjoner/spørsmål etc.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fra Golfforum

Post by furu »

Det er litt sånn at man bare kan håpe at det er de rette typene som går her. Som diskuterer og bestemmer planer og strategi. Kunne godt vært delt mer ut i klubbene fra de som deltar.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Fra Golfforum

Post by kevin »

Jeg tipper at de aller færreste som ikke deltar her, vet noe særlig om hva det går ut på. Det hender det kommer noen litt mer kontroversielle saker som får litt oppmerksomhet her og der, men jeg tror det går de fleste hus forbi. Det har vel vært litt varierende deltagelse også på golfforum, avhengig av hvor det har blitt arrangert.

Spent på hva klubbene og NGF skal finne på for å snu trenden med nedgang i antall medlemskap. Kanskje man bare må innse at golf ikke er spesielt "in" i Norge? Noen klubber har blitt flinkere til å profilere seg, men det virker kanskje ikke som at mange nye kommer til?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fra Golfforum

Post by furu »

Det er ganske sterkt synkende antall golfere. To ting ved det bekymrer meg litt;
1. Mange golfere ser ut til å tro at det er enkelt å få nye inn i sporten.
2. Ledere er ikke ydmyke nok til å innse at det kreves større endringer enn nytt teppe ved inngangen.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Fra Golfforum

Post by kevin »

Virker ikke som golfmediene heller synes Golfforum er noe viktig, siden de ikke kommenterer det noe særlig. Ramnefjell har gjort en liten oppsummering, det er vel det. Er det den nye appen som skal revolusjonere norsk golf kanskje?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fra Golfforum

Post by furu »

Den appen er jeg spent på. Vanvittig omfattende. Er nesten sånn at du kan ha handlelisten på den, chatte med familien og bestille tur til Spania samtidig som du ser banen med AR teknologi får tilbud fra proshopen om nye baller fordi de har registrert automatisk at du slo to i vannet på hull ni.
Instagram @christianfuru
Post Reply