Norske golfeventyr

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Norske golfeventyr

Post by furu »

Mangler et godt navn på det. Må finne på noe bra.

Jeg har i noen uker planlagt det jeg egentlig kommer til å drive med når det kommer til video. Hyppige vlogger gidder jeg ikke. Har ikke nok innhold. Orker ikke å holde på med det. Og jeg begynner å bli lei av den typen innhold. Feks Golfholics. Pent og gøy i starten, litt lei av det nå.

Neste år skal jeg lage en norsk versjon av Adventures in golf. Nivået blir selvsagt ikke så høyt, men der har du stilen. Noen episoder er mer eller mindre klare, men jeg vil ha mer innhold. Jeg kjenner ikke alt og alle i Norge, så her håper jeg på noen tips :)

Det jeg er ute etter;
- Interessante personer. Spille noen få hull. Prate litt. Noen med en historie som kan fortelles til andre golfere. Dere kjenner stilen fra AIG.

- En annerledes turnering. Spesielt format. For en god sak. En god historie. Det kan være vinterturnering på snø. Alt. Gutteturer og kompisturneringer er ikke på ønskelisten.

- Noe du vil vite mer om? Er det noe eller noen som er "mystisk"? En bane? En person?

- Baner. Egentlig ikke noen sånn "se når vi spiller" video jeg er ute etter, men hvis det er bra nok kan det være verd en tur. Feks hvis Miklagard er klar etter ombygging?

Har et par veldig gode ideer. Noen personer dere sikkert vil like å se og høre fra.

Å lage video, skrive tekster og ta bilder er det jeg driver med. Kvaliteten skal bli bra.
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Norske golfeventyr

Post by TheBigEasy »

Høres kult ut :D
Play your best.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Norske golfeventyr

Post by yuran »

Kult!

Marius Thorp, Henrik Bjørnstad og Per Haugsrud.

Mini Jacobsen, Jon Almaas, eller John Carew.

Kommer til å se på :)

Sikkert mange av proene rundt omkring som er artige og har noen historier (en del av de har vel satset litt tidligere). Utfordre dem til 3 køller + putter mot deg og full bag f. eks.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norske golfeventyr

Post by furu »

Almaas har jeg hatt litt kontakt med. Spørs om han har tid eller ser verdien. Samme gjelder kanskje de andre. Må nok sikte etter de typene hvis jeg kommer i gang med noe bra. Hvis de ser at kvaliteten er god og at de som er med framstår på en bra måte, vil de kanskje være med.

Er veldig fornøyd med de som har sagt ja foreløpig.

Skal se om jeg får laget en "eksempel-film" i vinter. Vise hva vi kan få til. At det blir bra. Hadde vært kult om noen likte det og gikk inn med litt sponsing :) Ikke billig å reise rundt i Norge.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Norske golfeventyr

Post by stooy »

Hør med Tesla om sponsing. Mulig de kunne tenkt seg litt rekkeviddereklame? Evt. nye Audi e-tron eller andre utfordrere til Tesla som kan være interessert? Mercedes/B.O.S gjør litt sponsing og annonsering hos bloggere. Eller hva med Rolex?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norske golfeventyr

Post by furu »

stooy wrote: 14 Dec 2018, 08:44 Hør med Tesla om sponsing. Mulig de kunne tenkt seg litt rekkeviddereklame? Evt. nye Audi e-tron eller andre utfordrere til Tesla som kan være interessert? Mercedes/B.O.S gjør litt sponsing og annonsering hos bloggere. Eller hva med Rolex?
Nå sikter vi høyt! Men veldig gode ideer. Takk. Skal definitivt ta bilforslaget videre.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norske golfeventyr

Post by kevin »

Hva med et samarbeid med Widerøe for en reise? De har jo 14-dagers billetten på sommeren, hvor du kan reise så mye du vil for en fast sum. (2995/3995,-). Kan bli kule golfturer ut av det Eller Hurtigruten? Hvor kan man komme seg rundt og spille golf ved å bruke fly/båt
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norske golfeventyr

Post by furu »

Gode forslag :) Jeg har tenkt litt på hvordan jeg skal presentere det. Har jo litt historie bak meg i golfmiljøet, så kanskje blir jeg tatt seriøst. Trolig må jeg lage en film nå i vinter for å vise hvordan resultatet kan bli. Må lage et salgsargument :)
Instagram @christianfuru
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Norske golfeventyr

Post by Lefthook »

Det å satse på folk som er kjent for noe snnet enn golf er en vinner. Ref Feherty.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Norske golfeventyr

Post by mciljoy »

Spennende, Furu!

Flere klubber som har nattgolfturneringer midtsommers, det bør være god underholdning. Lofoten bør vel også være seervennlig :-)

Hadde du fått med deg Mini på RockNroll-turneringen på Trondheim Golfklubb der rock og fest står i fokus med mange lokale helter.. hvis en bergenser tåler det ? Det tror jeg kunne blitt en blodharry, men interessant affære..

Lykke til :-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norske golfeventyr

Post by furu »

Skal se om jeg får spart nok penger til en tur til Lofoten. Det står ikke øverst på listen, av rent økonomiske årsaker.

Konkrete turneringsforslag er veldig bra.
Instagram @christianfuru
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Norske golfeventyr

Post by Jumper »

Ser ut til at du kan få hard konkurranse til sommeren, Furu. Erik Anders Lang skriver at han muligens skal reise til Norge. Du får henge deg på, så får du grei eksponering for deg selv også. Meland er jo et fint sted å ta han med. Fana tror jeg at jeg hadde droppet :lol:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norske golfeventyr

Post by furu »

Ingen baner rundt her som er verd det. Kanskje Bergen GK med sin historie. Hvis Villmarken hadde eksistert fremdeles hadde den vært selvskreven :)

Jeg har faktisk sendt ham noen forslag til innhold i Norge. Ikke at han har hørt på det, men han er jo kjent for å be om tips og faktisk bruke noen av dem. Flere som spør ham hvor. Tipper han gjør noe sært. Lofoten blir til og med litt for vanlig i mine øyne. Bleik Golfstrømbane er kanskje bedre?

Begynner i ny jobb så jeg må planlegge ganske heftig for å få til dette. Blir litt kortere turer (i antall dager) og kanskje 2-3 episoder kuttes. Økonomi har også litt å si for at det kuttes litt. Ligger an til 4 episoder, kanskje 5. Det får holde for i år, så får vi se om jeg kan få med noen på sponsing/samarbeid neste sesong slik at det blir enklere.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Norske golfeventyr

Post by stooy »

Blir det noe mer av dette?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norske golfeventyr

Post by furu »

Fremdeles bare en plan. Hadde ikke råd til det i denne omgang.

Håper å få til noe neste år. Ble jobbendringer og litt for lite penger til overs til hobby dette året.
Instagram @christianfuru
Post Reply