Finansiering av golfutstyr

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Jacob_N
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 17 Apr 2019, 01:21

Finansiering av golfutstyr

Post by Jacob_N »

Tenker på å kjøpe fullt utstyr men har for tiden litt utfordringer med å finansiere det. Lurte på om noen hadde noen tips? Er vel kanskje ikke det vanligste å gå til en bank med.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Finansiering av golfutstyr

Post by Golfspilleren »

Dei fleste store nettbutikkene har moglegheit for avbetalingsløysning.
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Finansiering av golfutstyr

Post by azazel »

Hva betyr "for tiden"? Svært midlertidig og garantert bare midlertidig?
Golfutstyr faller ofte enda mer i verdi enn andre ting. Og det virker som mange sliter med å få solgt utstyret sitt. Så dette kan bli et veldig dårlig kjøp hvis du ikke betaler tilbake forbrukslånet med en gang. Og min personlige mening er at forbrukslån for å kjøpe golfutstyr høres svært merkelig og uansvarlig ut.

Er dette fornying av utstyr? Med mindre de er svært gamle, 10++ år, så vil du med stor sannsynlighet ikke merke noe forskjell. Så hvorfor ikke vente til økonomien er bedre?

Hvis det er ditt første sett. Er du ny spiller? Hvis du blir hektet så vil du fort gå ned i handicap og etter bare noen år kanskje ha lyst på nytt utstyr. Så da er det dumt å bruke mye penger du ikke har nå. Og hvis du ikke blir hektet som skjer med såpass mange at du bør ta det med i beregning, så får du nok lite igjen for køllene når du slutter.

Så jeg vil heller anbefale deg til å se etter brukt utstyr... Spesielt hvis relativ ny spiller.
Golf er full av personer som bytter ut utstyret sitt svært ofte. Mye oftere enn nødvendig. Som oftest penger ut vinduet og min erfaring er at de spiller helt likt med sitt nye utstyr, men så lenge de har penger å svi av så er det opp til dem... Men hvis du sliter med dårlig økonomi så utnytt heller at en del av disse selger så godt som nytt utstyr til lav pris.

Og med mindre du gjør et dårlig kjøp så kan du kanskje selge det igjen uten stort tap etterpå.
Post Reply