Nytt Grønt kort / allerede registrert?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
pgaa
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 30 Jul 2019, 17:37
Hcp: Altfor høyt
Location: Oslo

Nytt Grønt kort / allerede registrert?

Post by pgaa »

Ny her..

Tok grønt kort her for mange herrens år siden, meldte meg også inn i en klubb for å være medlem ett sted. Og det ble med det.. Lengre kom jeg ikke, heller ikke så langt at jeg fikk kjøpt utstyr engang.. Var dette med tiden som ikke plutselig passet, og det ene tok det andre osv osv..

Men nå har jeg planer om gå gjøre noe mere ut av det, og dermed å begynne å spille.

Så da er mitt spørsmål, må jeg ta kortet på nytt? Eller er jeg allerede registrert i systemet ett sted, som gjør at jeg slipper. Og kan jeg finne ut av det på noen måte?

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

YNWA
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt Grønt kort / allerede registrert?

Post by furu »

Ta kontakt med en klubb som kan søke deg opp i Golfbox. De trenger fullt navn. Hvis du aldri fikk registrert handicap tror jeg du kan ha forsvunnet fra systemet.

Hvis du ikke ligger i Golfbox, kan du være heldig :) Da kan du nemlig benytte deg av muligheten til å ta VTG inkludert medlemskap. På feks Fana GK er det utrolig billig, og du får andreåret til lavere pris. Sikkert andre klubber som har lignende løsninger. VTG er mye enklere og greiere enn gamle grønt kort.
Instagram @christianfuru
User avatar
pgaa
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 30 Jul 2019, 17:37
Hcp: Altfor høyt
Location: Oslo

Re: Nytt Grønt kort / allerede registrert?

Post by pgaa »

Ok, da får jeg sjekke med en klubb. Så da ta det derfra. . Takker for svar

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

YNWA
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt Grønt kort / allerede registrert?

Post by furu »

Du kan maile eller ringe hvem som helst. Eller stikke på besøk. Hvis du vet et sted du vil være medlem, kan du gå innom og spørre der og kanskje få et tilbud på medlemskap :)
Instagram @christianfuru
User avatar
pgaa
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 30 Jul 2019, 17:37
Hcp: Altfor høyt
Location: Oslo

Re: Nytt Grønt kort / allerede registrert?

Post by pgaa »

Ser jeg faktisk fant kursbeviset når jeg tok kurset på Losby GK i sin tid akkurat nå, også medlemskortet for Preikestolen GK som var klubben jeg meldte meg inn i. Så da har jeg bevis på at jeg har tatt kurset engang i tiden hvertfall.

Blir vel å melde seg inn ett sted med billig medlemskap i starten, til man har spilt seg inn for å si det slik. Så deretter finne seg en klubb i Oslo-området, da det er her en bor og vil spille mest..

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
YNWA
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Nytt Grønt kort / allerede registrert?

Post by liverglimt »

Som Furu nevner, du burde ta VTG kurs på nytt for å få redusert medlemspris ut året og ofte rabattert pris år 2 :)
User avatar
pgaa
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 30 Jul 2019, 17:37
Hcp: Altfor høyt
Location: Oslo

Re: Nytt Grønt kort / allerede registrert?

Post by pgaa »

Må se hva jeg gjør etter ferien er over. Da må en finne en god deal på det her i Oslo-området. Hadde sikkert ikke tatt skade av å ta VTG-kurset på nytt, da jeg mistenker at det kan bli mye shanks de første slagene jeg slår.

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

YNWA
Post Reply