Norgesmesterskapet -plasseringer

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Norgesmesterskapet -plasseringer

Post by Pepper »

Dorthea Forbrigd vant dameklassen i NM etter en imponerende sluttspurt med birdie på de 4 siste hullene! Sandra Nordaas og Maiken Bing Paulsen hadde begge 8 slag mer enn Dorthea, men Sandra fikk 2. plassen alene på grunn av bedre score på siste runde. Jeg har forståelse for at man regner på scoren på siste 3/6/9 hull etc i klubbturneringer, men i et Norgesmesterskap bør det være helt likegyldig om birdiene kommer i første eller siste runde. To spillere med samme antall slag bør dele plasseringen. Det var samme situasjon under NM på Bogstad for noen år siden, jeg tror det var 3 spillere som hadde likt antall slag på 3. plassen, men bare 1 fikk stå på podiet sammen med de 2 beste. De 2 andre fikk bronsemedaljene i posten lenge etter NM. Jeg hadde håpet NGF hadde endret reglene etter den gangen, men det har åpenbart ikke skjedd.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norgesmesterskapet -plasseringer

Post by kevin »

Det er en merkelig praksis. Husker vagt den episoden på Bogstad, og trodde vel også at de hadde endret på dette. Burde kanskje vært et omspill mellom de som deler medaljeplasser?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Norgesmesterskapet -plasseringer

Post by GolfMickey »

Veldig enig, kommer man likt skal man ende på samme plass, denne praksisen er feil, og direkte tåpelig, skulle helst sett at den forsvant også fra klubbturneringer.
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Norgesmesterskapet -plasseringer

Post by azazel »

Tåpelig regel.

Er som om 1-1 i fotball skulle bli regnet som tap til dem som ledet... :D
Post Reply