Statistikk fra Golfbox

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
mokl
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 15 Jan 2016, 21:18

Statistikk fra Golfbox

Post by mokl »

Noen av oss er kanskje i overkant glad i tall, statistikker og oversikter i hytt og pine, og jeg registrerer hullscore på hver bidige runde jeg legger inn i Golfbox. Da tenker jeg også at det burde være en enkel sak for Golfbox (eller noen...) å produsere statistikker og presentere alle disse tallene på en visuelt behagelig måte. Finnes ikke denne muligheten?

Jeg ser at man kan klikke seg videre til "GolfScore statistikk" under "Score" i Golfbox, men da kommer jeg bare videre til en eller annen Gobex-side der jeg ikke får gjort noe som helst. Er det bare enkelte klubber (som er tilknyttet Gobex?) som lar medlemmene sine kose seg med statistikk?

I mitt enkle hode burde det være en smal sak å sette opp skikkelige oversikter for dem som ønsker det, all den tid tallene vi legger inn i Golfbox blir lagret et sted? Jeg vil gjerne kose meg med en kaffekopp mens jeg ser hvor begredelig jeg presterer på hull 12 på Fana, før jeg scroller videre til HIO'en på hull 1 på Sotra for å bedre humøret! :D

Noen som har erfaringer eller tanker rundt dette? Jeg vet at det finnes haugevis av apper, klokker og andre duppedingser som gir disse mulighetene og mer til, men jeg hadde håpet å bruke tallene som likevel legges inn i Golfbox til noe!
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Statistikk fra Golfbox

Post by azazel »

Dette er vel fortsatt golferportal som er et eksternt produkt integrert i golfbox. Finnes klaging om den på diverse forum mer enn 11 år tilbake i tid.
Jeg prøvde det som ny i 2017, fikk det til å fungere, men det var helt ubrukelig og slettet det samme dag. Så da hadde de levd i over 9 år uten å ha fått på plass et skikkelig produkt. Måtte sende dem en mail å forlange og få kontoen slettet ettersom ikke engang slettefunksjonen deres fungerte.

Er enig at når man har all data i golfbox så burde dette lett kunne brukes. Burde vært et krav fra golfforbundet til golfbox. Jeg går ut i fra at bruken ikke er gratis og at de dermed kan stille litt krav om videreutvikling etc. Har det skjedd noe som helst der de siste 10 årene? Kan ihvertfall ikke huske noe de årene jeg har brukt den.
Minimumskravet burde være at er lett å eksportere dataen ut i en fil slik at kan legges til i andre produkter.

Men jeg har null tillitt til golfforbundet på noe som helst som har med IT å gjøre.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Statistikk fra Golfbox

Post by GolfMickey »

Så elendig som golfbox er, så har jeg ingen tro på at noe som helst der brukes til noe, synd egentlig. IT og golf hører ikke sammen.
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Statistikk fra Golfbox

Post by azazel »

GolfMickey wrote: 26 Aug 2019, 23:18 IT og golf hører ikke sammen.
I så fall hva gjør du på en webside og snakker om golf? :D
Hva definerer du som IT?
Post Reply