Skjegg!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Skjegg!

Post by Freud »

9 av 10 spillere på PGA og ET har anlagt skjegg de siste par årene. Alle mulige fasonger og størrelser, med eller uten bart. Uflidd, stygt og unødvendig, etter min mening. Hva er årsaken? Dette er en trend i vårt samfunn, der majoriteten av menn 30-70 år går med skjegg. Hva har skjedd?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Skjegg!

Post by Snowman »

Du har telt feil :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skjegg!

Post by furu »

Jeg støtter skjeggeliten. Alt er bedre med skjegg. Eller sjegg som de sikkert sier i Oslo.
Instagram @christianfuru
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Skjegg!

Post by Freud »

Snowman, tell opp under ET denne uken. Hvor stor andel av de du ser i ruta har skjegg?
Furu, dette er ingen "elite", tvert imot. Og hva mener damene, når skjegg og bart berører dem både her og der...?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Skjegg!

Post by Snowman »

"PGA Tour organization committee requires players to present a neat appearance in both personal grooming and clothing. There are no more other specific rules for the facial hair of the PGA members. However it’s important to notice that all the professional golf players obey the rule. Even if they have facial hair at least it is groomed and it looks good."

Det sitatet er hentet fra denne artikkelen publisert i april 2018: https://www.canadagolfguide.net/pga-fac ... nd-trends/

Freud, hvis du mener det er spillere med facial hair som ikke er groomed og ikke looks good, da får du skrive inn og anmelde dem. Kanskje du kan klare å få dem diskvalifisert for å bryte den aktuelle regelen. Men du risikerer også, selvfølgelig helt uten grunn, å bli betraktet for en kverulant. Lykke til :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Skjegg!

Post by Freud »

Ja, Snowman, her er det mange med ansiktshår som er ustelt, og virker rett og slett som om de har gitt blaffen i å barbere seg noen dager. Men jeg vil ikke anmelde dem. Av de 10 som topper RtD (vist på TV utallige ganger) er det bare Fitzpatrick som ikke har en form for skjegg. Ingen av ungsauene har det, pluss noen eldre, som Reed, Stenson, Casey, Molinari. Jeg kan redusere mitt anslag til 8 av 10.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skjegg!

Post by furu »

Du klarer egenhendig å understreke mye av det som er galt med såkalte tradisjonalister og golfsportens utvikling :) Vi gir da fullstendig pokker i skjegg på en idrettsutøver. Om du så har kinnskjegg voksende ut av ørene dine, du spiller i en Liverpooldrakt med 3/4 dongeribukse med hull på knærne - jeg har ingenting å gjøre med det eller dømme deg for det.
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Skjegg!

Post by GolfMickey »

Okei, menn har hatt skjegg siden tidenes morgen, og kommer å ha det til evig tid, tror det eller ei de fleste damer liker dette, noen kler skjegg andre ikke.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Skjegg!

Post by liverglimt »

De fleste damer liker det? Jeg har til dags dato aldri hatt en kvinne som liker skjegg. Kort eller langt. Det blir alltid diskutert.
Jazzy
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 19 May 2015, 11:42
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Gjøvik & Toten GK
Been thanked: 2 times

Re: Skjegg!

Post by Jazzy »

Har ikke truffet mange damer som liker skjegg nei, men derimot 3-dagers skjeggstubb er det flere som liker.
TaylorMade JetSpeed Driver
TaylorMade JetSpeed 3W - 5W
Titleist 915H
Titleist AP2 714 4-PW
Miura 51* Y-grind, 56* K-grind
TaylorMade Spider Tour Red Sightline
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Skjegg!

Post by GolfMickey »

Umulig å vite såklart, men noen, er det stelt helskjegg men ikke langt, eller noen stubber vil jeg anta de fleste syns det er ok, er det ustelt og kjempelangt og vokser helt vilt så er saken helt annerledes.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skjegg!

Post by furu »

Uansett om liverglimt syns det er sexy eller ei med skjegg ;) så er det et problem for normaliseringen hvis vi skal kreve frisering og barbering etter "golfregler".
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Skjegg!

Post by liverglimt »

Jeg bare svarte på ett bastant utspill om at alle damer liker det. Gro trær i trynet om dere vil for min del....
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Skjegg!

Post by Jumper »

Kommer bare på Beef Johnson som har et skikkelig uflidd skjegg. Kunne forøvrig ikke brydd meg mindre om utseendet deres, annet enn at jeg alltid holder med de veltrente fremfor velfødde.
Post Reply