Hakkete sending fra Viasat

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 158 times

Hakkete sending fra Viasat

Post by Jumper »

Jeg har fått ny fancy dekoder fra NextGenTel, men synes sendingen fra Viasat Golf hakker voldsomt. Er det flere som har det problemet? Satt og streamet sendingen på jobb tidligere i dag, og da hakket det periodevis også.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Hakkete sending fra Viasat

Post by eivaan »

Sliter med d samme på Appletv/viaplay
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Hakkete sending fra Viasat

Post by azazel »

AppleTV er vel sending fra nettet? Så hakking tilsvarer sannsynligvis for dårlige hjemmenettverk-signaler.

Dekoder er vel med coax fra parabolantenne? Hakking der er vel med stor sannsynlighet pga at parabolen har for dårlige signaler til satellitten hvor Viasat Golf hører til. Enten pga parabolen er dårlig plassert i forhold til saltetitten(e), eventuelt at hodene er litt dårlig innstilt? Dette kan du sjekke i innstillinger hvis du har egen parabol.

Har du gått fra "HD-ready" eventuelt ikke HD i det hele tatt til "Full-HD" dekoder? HD kanalene krever bedre signal, så det kan i så fall være årsaken.

Jeg har nå TV igjennom internett. Hadde parabol for noen år siden og da slet jeg av og til med dårlig signal og hakking/frys på noen av kanalene pga parabolen var litt dårlig plassert i forhold til begge satellittene den lyttet til. Og da var Viasat Golf HD en av de første som fikk problemer. Midlertidig fiks ble da å bytte til Viasat Golf (ikke HD). Ettersom denne ikke krever like godt signal for å vise bilde.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 158 times

Re: Hakkete sending fra Viasat

Post by Jumper »

Jeg har tv via fiber, så da bør ikke signalet være noe problem. Rart at det også hakket via streaming på Viaplay på jobb.
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Hakkete sending fra Viasat

Post by azazel »

Jumper wrote: 05 Oct 2019, 22:28 Jeg har tv via fiber, så da bør ikke signalet være noe problem.
Hvorfor ikke?
Styrke på et nettverkssignal er noe annet enn båndbredde.

Med mindre slike tvbokser går kablet rett i fiberboksen på veggen. Men jeg går ut i fra de kobler seg trådløst på hjemmenettverket?

Jeg har fiber fra nextgentel og har ikke engang giddet å pakke ut den trådløse routeren de sendte med...

Hakking etc er så og si alltid et lokalt problem.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 158 times

Re: Hakkete sending fra Viasat

Post by Jumper »

Tvboksen er kablet til nettverket. Det er jo kun Viasat Golf som er problemet. Det virker som om det har gitt seg dog. Fungerte fint i går.
Post Reply