Full Swing Simulator

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
krillep85
Forumvant
Forumvant
Posts: 67
Joined: 09 Aug 2013, 09:00
Hcp: Synker
Hjemmeklubb: GK

Full Swing Simulator

Post by krillep85 »

Halloj,

Nu när vintern kommer så funderar jag på att spela på simulator en dag i veckan för att hålla svingen varm. Men hur ”träffsäker” är full swing? Jag spelade på full swings range och då gick bollen enligt den 220m. Men när jag bytte och spelade på bana på simulatorn så gick det ner till 200 som är mer vanligt för mig. Men det fick mig att börja fundera på om skiten var så väldigt bra? För varför skulle man slå längre på en simulatorrange mot en simulatorbana?

Hur träffsäkra är dom? Denna har en CAM ovanför huvudet, så bollen måste hittas innan man ska slå.
Hcp før sesongen 2014 - 34,0
Mål for sesongen 2014 - 22,0
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Full Swing Simulator

Post by azazel »

Jeg har bare spilt på HDGolf simulator så kan ikke uttale meg spesifikt om Full Swing.
Det er ikke uvanlig jeg slår litt kortere på banespillet, men det vet jeg er min skyld.

Snakker du om carry eller carry+rull?

Er du lav handicapper med en veldig stabil sving og er sikker på at de burde være like?

Hvis ikke kan jo ganske mye spille inn.
- Psykisk, pga man plutselig har en smalere fairway man skal treffe.
- Repetisjon, på bane slår man mange forskjellige køller, mens på range slår du gjerne driveren om og om igjen. Som kan medføre at køllehastighet etc er bedre på range.
- Er det mulig å velge diverse settings på den simulatoren? Og er de i så fall stilt inn automatisk på banen? Evt av den som spillte før deg gjorde noe. Høydeforskjeller, vind, temperatur, hardhet og fuktighet på fairway/greener, osv.
- Teller du med rull? Da kan ting på banen spille inn.
- osv.

På HDGolf kan man vise data fra siste slaget også på banespill. Burde være mulig på Full Swing også? I så fall kan du jo sammenligne data fra slaget på bane og range som da bør kunne forklare forskjellen du får.
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Full Swing Simulator

Post by azazel »

Jeg har endret mening.. 🙄

Vintersesongen har begynt og jeg har nå spilt fire forskjellige simulatorer på samme senter siste to ukene.

Har her opplevd store forskjeller fra sim til sim. Og også som du nevner fra range til banespill på samme sim. Fra lengste til korteste sim har det vært ca 10% forskjell. Naturligvis gir det mest utslag på driveren. Dette gjaldt ikke bare meg. Vi var fire stykker som hadde akkurat samme erfaring mellom den som viste lengst og kortest. For å forsikre meg om at ikke bare var "dagsformen" tok jeg en tur innom en av sim'ene jeg hadde spilt tidligere når fikk en annen lengde en av dagene.

Så anbefaler deg rett og slett å tilpasse deg det som skjer første slagene og bare akseptere at kan bli litt forskjeller. Er uansett stor forskjell fra innendørs og utendørs spilling.

Men selv om ikke er perfekt så er det uansett bedre enn ikke å spille hele vinteren. 😀
Post Reply