"Golfspilleren i sentrum"

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: "Golfspilleren i sentrum"

Post by Snowman »

Se på denne prisstrukturen, med reduserte priser for ungdom helt opp til 31 år!

https://askergolf.no/medlemskap/medlemsavgifter

Dette burde mange flere klubber gjøre. Min eldste sønn på 27 år, der ser jeg jo at det er massevis av folk i hans omgangskrets som spiller golf sammen. De kjente hverandre fra skole, hockey eller fotball. Klubbens policy med billig vei inn via gunstig pris for nybegynnere og deretter også gunstige ungdomspriser i årevis, har vært helt avgjørende for at så mange av dem deretter begynte å spille golf sammen som unge voksne.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: "Golfspilleren i sentrum"

Post by furu »

Mer sponsormidler pga barn er en myte. De som eventuelt gir pga barn, gir med krav om målrettet fordeling av pengene. Altså "her er 50.000,- og de skal gå til juniorene". Så kan man si at det kommer klubben totalt til gode fordi man da slipper å bruke egne midler på ungene. Det drives av eksterne midler. Men da har du diskusjonen på årsmøtet om "vi får ikke vår andel av klubbens midler, og sponsorpengene vi klarer å få inn på egenhånd må holdes utenom dette".
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: "Golfspilleren i sentrum"

Post by furu »

Langsiktig prismodell ser ut som en veldig positiv vinkling. Ikke dumt.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: "Golfspilleren i sentrum"

Post by liverglimt »

Furu, du har åpenbart ikke peiling på hvordan situasjon er i normale idrettsklubber rundt om i det langstrakte land og hvordan og hvorfor sponsormidler havner i de forskjellige idretter. 😑
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: "Golfspilleren i sentrum"

Post by furu »

Ok. Her snakker vi om golf + barn + penger liverglimt. Ikke idrettsklubber generelt.

Eller tror du golfklubber vurderes på samme måte som store idrettslag? Vurderes Gneist IL med sine rundt 3000 medlemmer hvor de fleste er barn likt med Fana GK når sponsorpengene skal deles ut? Tenker Fjordkraft "vi gir 50k til Fana GK med sine 250 unger og 1500 godt voksne medlemmer" eller "Gneist med 2500 medlemmer under 18 år er noe vi vil støtte for da vet vi at pengene går til barna"?

Siden du rakker ned på meg med nedlatende tone kan du forklare meg ditt syn på dette. På forhånd kan jeg avsløre at hvis du tror golf vurderes likt med idrettslag, da har du ikke spesielt mye erfaring med dette altså.

Hvilke verv har du forresten hatt innen golf? Eller jobber innen golf? Eller innen idrettslag? Eller andre frivillige organisasjoner for barn og aktiviteter? Det er veldig lett å sitte der sånn minst halv-anonym og slenge ut dårlige kommentarer? Er det ikke?
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: "Golfspilleren i sentrum"

Post by Snowman »

Jeg tror nok både kommune, sponsorer og vi som diskuterer dette, må se forskjellen på to type barn i klubbenes medlemsmasse.

Det ene er de som deltar i golfgrupper og har golf som sin aktive idrett. Disse er det relevant å sammenligne med barn som er utøvere i andre idretter.

Men de barna som ikke deltar i den type juniorgrupper, men som bare er med foreldrene sine ut av og til, de er mer å sammenligne med unger som går en rusletur på ski sammen med foreldrene sine. Det pleier vi jo ikke se som aktiv idrett.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply